Adiya
Ik word wakker door harde gelach beneden.
Ik kijk om me heen en zie dat niemand in de slaapkamer is behalve ik.
Waar zijn Nora en Lina?
Ik doe mijn ochtend routine, en loop naar beneden.
Ik hoor iedereen lachen en komt dus lachend binnen maar dat verdwijnt snel...
"Nessim?"
Iedereen kijkt mijn kant op.
"Geen goedemorgen zusie?" Vraagt Lina.
"Uhhh... goedemorgen maar Nessim wat doe jij hier?" Vraag ik met een fake-lach.
"Ik miste mijn vrouw en dochter is dat dan erg?" Misschien zie ik wel spijt in me ogen maar dat boeit me niks.
Hij heeft me geslagen en voor wat?!
En wilt hij zeggen dat het mijn schuld is dat is Fahima toe liet omdat ik een goed hart hebt, als ik dat niet deed zou Nora niet hier zijn en misschien alleen op straat.
Je ziet vuur in mijn ogen achter die fake lach en dat weet hij heel goed.
Ik hoor gelach van Nora en kijk hoe ze op de schoot van Aras zit, zo lief hij word inshallah een goede vader.
"Mama" Hoor ik haar zeggen.
we kijken allemaal naar Nora en zeggen tegelijk "Awww" ik krijg een traan in me oog en pak haar van Aras.
Ik knuffel haar en geef haar kusjes op haar wang waardoor ze moet giegelen.
"Mijn kleindochter waar ik zielsveel van hou, moge Allah jou zegenen met alles"
Ik kijk mijn moeder dankbaar aan.
***
Die klootzak heeft me gevraagd voor al mijn familie leden om te wandelen met hem en Nora.
En hij weet dat ik niet kan weigeren bij mijn familie anders gaan ze iets vermoeden.
We sluiten de deur achter ons en ik begin de zwarte kinderwagen van Nora te duwen.
Wanneer we bij een bank zijn bij een park trekt hij me mee aar de bank en zegt dat ik moet zitten.
Ik heb geen zin om tegen te spreken dus doe het maar gewoon.
"Wat wil je en waarom ben je hier?!" Zeg ik bot
"Het spijt-" Maar voordat hij zijn excuses wilt aanbieden hoor ik Nora huilen, ik pak haar en wieg haar heen en weer ik sus haar waardoor ze stil word.
Ze doet haar duim in haar mond en begint in slaap te vallen.
Ze is zo mooi en lief en gevoelig... maar toch krijgt ze een sterk karakter zoals haar koppige vader.
"Hou je woorden voor je want ze doen me niks Nessim... niet meer je hebt onze relatie verpest en volgens mij zou ik je nu kunnen belazeren bij je familie dat Nora niet geadopteerd is, en ik zou zo kunnen scheiden jij Nessim-"
"Adiya ik hou van je hoeveel wil je meer van me... Allah heeft het mooiste kind aan ons gegevens en-"
"En jij hebt me heel veel pijn later krijgen door HOE je Nora kreeg maar heb ik daar ooit over gepraat vertel me!"
Hij is stil en kijkt me met zijn grote rode ogen aan, misschien breekt het mijn hart dat hij pijn heeft.
"Ik heb geen spijt dat ik het heb gedaan" IK kijk heb met betraande ogen aan.
"Hoe bedoel je dat het me niets doet!"
"Het doet je veel... maar zonder Nora zou je je alleen voelen want met haar kan je alleen praten met alles ookal is ze klein en toen ze haar eerste woord zei smolt mijn hart en ik ben blij dat ze zij mama en geen papa want jij bent haar echte moeder"
Wat hij net zij deed gaf me een verwarmde gevoel waardoor mijn hart smolt.
"Meen je dat" Zeg ik door mijn tranen heen.
"Nooit zou ik tegen jou lieg-" Maar op dat moment gaat het heel snel... en dan begint het...
Alles dat ons leven veranderde.
***
JAAAAAAAA CLIFFHANGER.
Jij weet....
Ik weet....
Wij weten...
WAHAHAHAH dat klonk zo dom hoe dan ook ik weet dat het een korte hoofdstuk is maar de volgende zal jullie echt verassen.... en geloof me als ik zeg.... dat als ik jullie veras ik jullie ga verassen.
En ik wilde ook nog even praten over de stad waar ik vandaan kom... er is gister een bom-aanslag gebeurd er waren 3 vrachtwagen chauffeurs en ze hebben zichzelf geëxplodeerd...
Ik zelf kom uit de stad Qamislo in Syrië maar ben zelf wel koerdisch.
Hoe dan ook ik wil jullie vragen om een dua te doen voor alle slachtoffers die mensen hebben verloren en het zelf hebben meegemaakt.
Ik ben zo erg in schock wallah omdat het zegmaar in de wijk waar al mijn familie leden van mijn vader allemaal wonen
Ik heb ook dua's gedaan en gehuild om de kinderen de ouders de oudere mensen de volwassenen etc.
Hoe dan ook...
Hmdl voor wat we hebben...
Mashallah voor alles wat we hebben gekregen...
Inshallah voor alles wat we krijgen...
Ameen
XOXO ~S
JE LEEST
Geen Vrijheid (voltooid)
SpiritualDe 20 jarige Adiya woont samen met haar tweeling Lina, twee van haar vier broers; Idris en Mohammed en natuurlijk met haar ouders in een grote huis in Kobani. De omstandigheden in huis zijn niet het beste sinds haar moeder erg ziek is en haar drankz...