Hoofdstuk 15

123 12 0
                                    

          

Adiya

Falen bestaat niet, falen is slechts het leven dat ons in een andere richting probeert te sturen.

Ik zeg niet dat het leven makkelijk is maar Allah zet ons nooit op een positie waar we niet in kunnen leven.

We moeten Allah elke dag dankbaar zijn voor het leven dat Allah ons heeft gegeven.

Mensen zeggen doodnormaal, we moeten blij zijn met wat we hebben maar zij zeggen het zonder gevoel... zij weten niet wat de andere mensen zijn doorstaan.

Syrië,Irak,Palestina,Israël,Turkije,Libië...

Niemand weet hoe die mensen zich voelen...

Pas wanneer je het zelf heb meegemaakt begrijp je het.

***

Ik schrik wakker door het gehuil van Nora.

Ik kijk naast me en zie dat Nessim slaapt dus loop ik zelf wel naar Nora.

Ik zie haar huilen maar wanneer ze mij ziet hoor ik haar zachter huilen.

Ik til haar op en wieg haar een beetje heen en weer totdat ze niet meer huilt en weer inslaap valt.

Ik gaaf haar een kus en leg haar weer in haar kinderbed.

Ik zie een groot wit envelop staan op de kast van Nora ui besluit naar om het morgen te lezen en te gaan slapen.

Maar wat je te lezen staar zal je niet bevallen adiya...

***

Ik word wakker en kijk naast me waar ik een slapende Nessim zie, hij is zo schattig wanneer hij slaapt.

Ik sta op en kleed me om en loop naar de kamer van Nora waar ik de mooiste prinsesje van de wereld zie.

Ik kijk naar haar kamer en zie dan een grote witte envelop waar ik met grote letters VOOR ADIYA,NESSIM EN NORA zie staan.

Ik open het en zie 3 papiertjes zie staan op elk papiertje staat een andere naam.

Ik begin het papiertje van mijn naam te lezen.

Lieve Adiya

Ik weet dat ik een moeilijk meisje ben en vooral was toen ik je net ontmoette.

Ik had niemand ooit mijn gevoelens verteld omdat het niemand boeide...

Het boeide niemand over mijn leven behalve jij...

Ik schaam me diep voor de fouten die ik heb gemaakt in mijn leven en ik wil niet dat ik een rolmodel wordt voor mijn kleine prinsesje Nora.

Ik hou ontzettend veel van haar maar toch weet ik dat er maar 1 moeder in haar leven past en van wie ze het meest opkijkt en dat ben jij.

Ik ga weg uit het leven van Nora,Nessim en jou ik wil jullie leven niet tot last zijn.

Ik heb heel veel dingen meegemaakt in mijn leven Adiya en daar weet jij veel van, daarom hoop ik als je begrijpt dat ik weg wil uit deze dunya...

Ik heb veel spijtige dingen gedaan geen fouten maar zondes inshallah kan Allah mij vergeven voor de dingen die ik heb gedaan.

Ik wil dat je iets voor me doet samen met Nessim ik wil dat jullie de beste ouders worden voor mijn prinsesje.

Ik wil dat jij haar moeder word Adiya en haar behandeld als je eigen kind en ik wil dat je niks over mij verteld zeg nooit tegen haar dat ze niet uit jou baarmoeder komt.

Geen Vrijheid (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu