Adiya
Liefde is zo mooi maar ook zo slecht.
Liefde is zo bijzonder maar ook zo gek.
Liefde gebeurd onverwachts maar gaat mooi slecht.
Liefde is moeilijk maar samen strijd je ertegen aan.
Liefde kan makkelijk en moeilijk zijn aan jou de keus welke.
Liefde... echte ware liefde heeft geen woorden.
***
Het is al 2 maanden verder van de begrafenis van mijn vader.
En ik lieg als ik zeg dat het me niks doet.
Mijn vader was misschien niet de beste vader van de wereld maar hij had het al moeilijk genoeg.
En mijn moeder... ze is er helemaal kapot van zo zielig ze hield zoveel van mijn vader wat hij ook deed.
Het ergste moment vond ik nog het moment toen mijn neefje Adnan van 3 naar mij toe kwam en vroeg waarom iedereen aan het huilen was en waar zijn opa was...
Zo zielig hij is 3 en heeft zijn opa amper gekend en is nu al teruggekeerd naar onze heer.
En hoe moet je je eigen neefje van 3 vertellen dat zijn opa overleden is door je ex die op je bruiloft kwam en uiteindelijk ook nog eens heeft geschoten in de been van je man...
1 manier... liegen.
Ik vertelde hem dat zijn opa naar Europa was gegaan en dat ze opa heel erg missen.
Hij begon zachtjes te huilen en ik nam hem in me armen en vroeg waarom hij huilde.
Hij zei dat hij opa mist en dat brak mijn hart in 1000000 stukjes.
Ik kust hem op zijn voorhoofd en vertelde hem dat er chocola in de grote la in de keuken was en hij rende als een speer ernaartoe.
Als een vaas breekt kun je het niet meer maken zelfs als je het lijmt is het nog niet hetzelfde...
Je moet een nieuwe vaas kopen en tuurlijk is het niet hetzelfde zoals de andere vaas maar eenmaal kapot is het niet meer te maken.
***
Nesim en ik kijken alle twee een Egyptische film dat word onderbroken door hard geklop van de deur.
Nesim wil opstaan maar ik ben hem voor.
"Ik ga wel lieverd" Hij knikt en geeft me een kus op me wang dat me een warm gevoel van binnen geeft.
Er wordt nog harder geklopt en ik loop snel naar de deur.
Ik maak de deur open en kijk naar een meisje met lang zwart haar tot haar kont die schaarse kleding aanheeft en een zwangere buik heeft
"Waar is Nesim?!" Ik kijk haar scheef aan.
"Waarom wil je Nesim spreken?" Vraag ik beleefd.
"LAAT HEM GEWOON KOMEN!"
Nesim verschijnt achter me en vraagt wie er is.
"Ik ben er-" Zegt hij rustig maar krijgt een brok in z'n keel als hij het meisje ziet.
Ik kijk verbaasd naar hem.
"Wat moet je Fahima!" Zegt hij boos
"Kennen jullie elkaar?"
"Ja jou man heeft me 4 maanden geleden zwanger gemaakt"
JE LEEST
Geen Vrijheid (voltooid)
SpiritualDe 20 jarige Adiya woont samen met haar tweeling Lina, twee van haar vier broers; Idris en Mohammed en natuurlijk met haar ouders in een grote huis in Kobani. De omstandigheden in huis zijn niet het beste sinds haar moeder erg ziek is en haar drankz...