Chapter 6 The element of darkness

5.9K 412 37
                                    

Masa seakan-akan terhenti. Sekujur tubuh yang sentiasa berada disisinya tidak lagi bergerak. Shiro terdiam seribu bahasa apabila melihat keadaan rakannya.

"Tak... Tak mungkin. "

Tergetar getar suaranya. Rei melemparkan badan Luke tetapi sempat disambut oleh Shiro. Shiro memeluk tubuh Luke yang cedera parah itu .Butiran-butiran jernih membasahi kelopak matanya. Emyriel yang baru sahaja sampai tergamam. Dengan langkah yang perlahan dan berat dia mendekati Shiro.

"Lu-Luke. " suaranya bergetar.

"Emy.. Shiro" panggil Luke lemah.

"I'm here Luke..! I'm here! Please don't leave me..! Kau tak boleh pergi... Kau dah janji kan? Kau tak akan tinggalkan aku, Akari, Lucia, Emyriel macam ni kan? Tolonglah Luke! Tolong jangan tinggalkan kami macam ni!!" Tanpa Shiro sedar air matanya mengalir.

"Shiro.. " panggil Luke lagi.

"A-aku guna kuasa healing aku... lepas tu kau.. kau..."suara Shiro tergelam timbul kerana tidak dapat menahan sedih didada.

Emyriel memandang sayu. Roi dan Rei tersengih sinis lalu mengambil kesempatan untuk menyerang Emyriel dan Shiro! Emyriel menyedari serangan yang hendak dilakukan oleh mereka, mengeluarkan pedang cahaya berwarna putih.

"You Bastards! " bentak Emyriel yang dikuasai amarah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"You Bastards! " bentak Emyriel yang dikuasai amarah. Tiada lagi tutur kata yang lembut didalam suaranya.

Emyriel bertahan dan menyerang jika mempunyai peluang. Walaupun perempuan, Emyriel mahir dalam seni petarungan pedang.

"Wah kuat jugak kau eh? " kata Roi dengan sinis.

"Aku tak akan maaf kan kau. " kata Emyriel dingin. Personaliti yang ceria dan lembut hilang. Hanya kesedihan dan kemarahan mengawal diri. Walaupun Emyriel baru di sekolah itu, dia sudah menganggap mereka sebagai keluarganya sendiri.

TINNNNNGGGG!

ZZZZZINGGG!

TIIIIINGGGGG!

Bunyi lagaan senjata sang gadis dan dua orang lelaki dapat didengari. Emyriel masih tidak mengalah dan terus bertarung. Dalam satu serangan Emyriel kebelakang agak jauh. Serangan demi serangan tidak dilupakan juga pertahanan yang dapat mematahkan serangan. Dalam masa yang sama Emyriel risau akan keadaan Shiro dan Luke.

"Habislah kau perempuan!! " jerit Rei dan Roi serentak. Rei menggunakan kuasanya yang lagi satu iaitu tanah, untuk mencengkam kaki Emyriel.Roi mengambil kesempatan itu untuk menyerang menggunakan kuasa kilat lalu membuat berbola kilat yang besar berwarna Hitam.

'Pengguna elemen kilat kegelapan?! ' Emyriel agak terkejut dan cuba untuk melepaskan dirinya. Walaupun dapat melepaskan diri. Serangan yang akan dirasainya tidak dapat dielak. Emyriel menutup matanya untuk menerima serangan itu.

BUSHHHH !!!

Bebola kilat berwarna hitam hilang dari pandangan. Semuanya meletup! Emyriel membuka matanya. "Apa? " soalnya sendiri.

ELEMENTAL KEGELAPAN [C]Where stories live. Discover now