Chapter 59 The Return

3.1K 282 94
                                    

Bunyi guruh dan kilat silih berganti! Sebuah kawasan yang terapung di langit tidak berhenti berbunyi dengan lagaan senjata! Mahluk- mahluk pelik semakin ganas menyerang!

Luke yang menyerang tanpa henti memandang sekeliling. Dia mengatur nafas bersama mata yang tajam seperti helang. Musuh disekelilingnya bagaikan kelaparan. Senyuman sinis terukir bersama taring yang memanjang.

"Kau sure nak aku ambil alih kau ni? Sakit nanti jangan nak marah aku. " soal Kitsu yang berada didalam badan Luke. Luke tersenyum seraya mengangguk. Selang beberapa saat, bahu Luke jatuh sedikit dan matanya tertutup. Demon yang mengelilingi mengambil kesempatan lalu mula menyerang!

"Your blood is mine!!! "

SRASSHHHH!!!!

Satu libasan yang maha kuat terhasil daripada 9 ekor musang dibelakang badan Luke! Kesemua Demon itu mati terbelah dua! 9 ekornya meliuk ganas! Sesiapa yang berdekatan menjadi mangsa! Matanya juga berubah warna dari oren ke hijau! Tajam bagaikan seekor musang kelaparan!

"Err... aku tahu lah Luke tu Psycho. Tapi tak tahu pulak sampai macam ni. " ujar Katsu yang juga menentang musuh! Pedang Athiar tidak langsung digunakan.

"Well people do have their own light and dark side. Apa yang kita lihat sekarang ialah Dark side Luke. "

Terang Anne yang berada disampingnya dari tadi. Katsu hanya mengangguk sebelum meneruskan serangan!

"GRROOO!!! "

Gauman sang naga bersama libasan ekor dari udara, memberi ruang untuk para tentera membunuh musuh! Lucas berada diatas kepala Ryuuki manakala Lucia berada dalam dakapan Sidero. Lucia dan Lucas saling berpandangan sebelum mengangguk.

"MARI!! "

Terus Ryuuki menterbaliknya dirinya! Lucas pula hanya mendepakan tangan bersama badan yang mula menjunam kebawah! Lucia pula di lepaskan oleh Sidero dengan senyuman.

"Be careful milady. "

"I will. "

Apabila kembar itu mendarat diatas tanah! Sekeliling mereka retak serta merta! Lucia tersenyum girang manakala Lucas berwajah tanpa perasaan.

"Pastikan mereka mati ,Lucas. "

"That's my line Lucia. "

Lucia tersengih sebelum meluru dan merempuh segala Demon. Begitu juga Lucas. Serangan demi serangan. Hentakan demi hentakan! Mereka menyerang bagaikan gasing yang berputar!

Pada masa yang sama, kesemua Jeneral Dark Cyber memerhatikan target masing-masing. Yurei pula hanya menongkat kepala di singgahsananya.

"Tuanku.. " seru Arata.

Yurei tersengih sebelum mengangguk. Membenarkan jeneral-jenaralnya beraksi. Arata antara jeneral yang paling gembira. Lebih gembira apabila Riz akan mati. Itu janji dia.

"Jumpa kalian di neraka nanti!! "

Terus Arata keluar menjunam daripada Istana Hitam itu. Jeneral yang lain hanya mengeleng kepala. Kerja gila dan Arata berpisah tiada..

"KATSU!! "

Dari jauh Arata melaung! Katsu yang tersentak cepat cepat menahan serangan mengejut dari Arata dengan pedang Athiar! Gigi diketap kegeraman.

"Tak guna kau Arata! Baru nak panaskan badan! "

"Ehh.. tapi aku pun baru nak panaskan badan!"

KTANGG!!

GRRAAAGGG!!

Lagaan pedang mereka tak henti henti berbunyi! Anne yang selalu disisi entah kemana. Katsu menarik nafas lega. Dia tidak mahu Anne disisi tika ini. Biarlah Hanya dia yang berlawan dengan Arata.

ELEMENTAL KEGELAPAN [C]Where stories live. Discover now