Chapter 28 Crazy Teach

4.3K 329 19
                                    

Di dalam sebuah bilik istimewa di hospital, kelihatan 3 susuk tubuh. Salah seorang daripada mereka tidur lena di atas katil.

"Heyyyyyy lambat lagi ke dia nak bangun Atsu? "

Kata sesorang berambut hitam kebiruan dengan Burung helang putih yang sentiasa di atas bahunya.

"Jangan banyak rungut. Ni kerja kau kan? Jangan nak curi tulang pulak, "

Balas si lelaki yang matanya sentiasa lekat pada bacaan buku yang dipeganngnya.

"Mmmm... apa kerja aku? "

"Kau nak kena sepak dengan aku? Nanti kau kan kena jadi guru kelas dia? Kau kenalah tengok keadaan anak murid kau,"

"Tapi... "

"Kau pilih sama ada kau buat kerja kau atau aku yang kerja kan kau? " kata lelaki itu dingin.

Lelaki dengan burung helang itu pula mencebik. Kemudian kembali bermain dengan burung helangnya.

Oleh sebab terlalu bosan. Satu idea jahat masuk dalam benak fikirannya.

Pup!

"Kroukkk!!!!!! "

Jerit burung helang miliknya apabila dia dengan selamba mencabut bulu ekor burung itu.

Apa lagi, burung helang tu mula mencakar tuannya.

"Hahaha!! One of the way to suicide yourself! Haha!! "

Dia terus berlari dan berlari sehinggalah dia berlari ke arah tingkap besar lalu dengan selamba keluar dari tingkap itu. Yang mana tingkap itu berada di tingkat 8.

"Err.. Tuan Atsu boleh tolong? " soalnya sebelum jatuh menjunam ke bawah.

Atsu mengeluh sebelum mengeluarkan kuasanya. Satu tiupan angin kecil terhasil di bawah tempat junaman lelaki itu.

"Fiuuhh!! That so close! Thanks Atsu! "

"Stop do something stupid you Suicide Maniac! Masuk balik dalam ni sebelum aku kerja kan kau cukup cukup, Hayate. "

"Whattttt.. "

Lelaki yang di gelar Hayate melerekkan suaranya bersama senyuman. Kepala di condongkan ke kiri. Atsu baru perasan yang Hayate ada peluang untuk lari.

PIUUUGG!!!

Dengan kelajuan penuh Hayate melarikan diri. Atsu ternganga sebelum urat merah timbul di kepalanya.

"KAU JANGAN NAK LARI HAYATE!! "

"BERTUAHNYA AKU DAPAT LARI!!! "

Atsu menghembus nafas pendek sebelum memandang Burung helang Hayate dengan pandangan penuh makna.

Burung helang yang seakan faham akan pendangan itu mula melarikan diri. Malang baginya apabila ekornya di cengkam oleh Atsu.

"Den, aku nak kau tangkap tuan Lahanat kau tu... "

Senyuman mengerikan mula terukir di bibir lelaki berambut coklat dan berkaca mata itu.

".. seperti kau tangkap seekor tikus, faham? "

Soalnya dengan kaca matanya bercahaya. Senyuman joker membuatkan dia kelihatan sangat ngeri.

Dengan tidak berperikemanusiaannya, Atsu membaling Den keluar tingkap membuatkan burung itu meluncur laju di udara.

Kesian.

***

"Selamat Pulang Den... "

"Errhh.. kau suruh Den tangkap aku cara kasar gila.. "

ELEMENTAL KEGELAPAN [C]Where stories live. Discover now