Chapter 19

554 34 1
                                    

De volgende dag kreeg Alice weer een terugval. Al toen ze uit bed kwam moest ze huilen van wat er gister was gebeurd en Lily zei dat ze aantekeningen voor haar zou maken en ze beter hier kon blijven. Ze kroop terug in bed. Lily keek haar nog even aan voor dat ze de deur sloot. Alice had haar ogen al weer gesloten. Sommige mensen konden gewoon vredig slapen en andere niet.

In de klas werd er al snel naar Alice gevraagd en Frank zag dat hij zijn gezicht in zijn boek duwde zodat niemand hem zag. Lily had hem allang gezien, ook hij kwam er niet goed bovenop dat het uit was met het meisje waar hij zolang van hield. En waarschijnlijk nog steeds van hield.

'Lily...I-ik'. Het was Sirius tijdens Potion die stotterde. Het was het enige moment waar ze bijna alleen konden zijn. 'Je bent de enige die echt geheimen kan bewaren. Je hebt ook nooit iets gezegd dat je een zus had'. Lily keek Sirius met half dichtgeknepen ogen aan. Waar ging dit heen? 'Ik ben verliefd op een jongen...'. Hij fluisterde de woorden zo zacht dat het bijna onhoorbaar was, maar Lily wist wat ze hoorde. 'Weet ik'.

Lily zag hem kijken vanochtend en wist dat het niet gek klonk wat Alice zei. Hij keek naar Remus zoals Alice naar Frank keek. Als houden van. En Sirius hield van Remus. Maar Remus is een gesloten boek. Lily wilde van zijn gezicht af kunnen lezen of hij het ook wist.

'Hoe...ik heb het aan niemand vertelt'. Het bleef even stil. 'Hoe lang al?' Sirius hield eerst even zijn mond. 'Ik en John hadden gezoend drie jaar geleden'.

'Maar toen zaten jullie in het vierde. Je was maar nog veertien'.

'Pas later merkte ik dat ik verlieft op hem was, maar ik heb er nooit iets mee gedaan'.

Lily bleef stil. Sirius vertoonde haar zoals hij James had moeten vertrouwen. Waarom vertelde hij het niet aan hem.

'Waarom vertel je dit niet aan James. Hij is je beste vriend'.

'Ik...denk dat hij ervan gaat schrikken en niets meer met me te maken wilt hebben'.

'Zo'n 13 procent van de volwassenen heeft wel eens homo- of lesbische seks gehad. Zo'n 4 procent van de mannen noemt zich homo en 3 procent van de mannen noemt zich bi. Zo'n 3 procent van de vrouwen noemt zich lesbisch en 3 procent noemt zich bi. Je bent niet de enige'.

'Weet je hoeveel mensen in onze bevolking wonen'.

'Op elk potje past een deksel. En je had gelijk...Niemand bepaald op wie hij verliefd wordt'.

Jily Lovestory Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu