Chapter 44

498 31 6
                                    

Verleden James luisterde aandachtig naar heden James. Hij wantrouwde hem in het begin, maar hjj kon bewijzen dat hij echt de James was in zijn toekomst en wilde verleden James wilde natuurlijk net zo graag als heden James dat Lily veilig was. Heden James zij hoe hij het moest aanpakken en hij ging meteen aan de slag.

(A/N: De rest van dit hoofdstuk gaat over verleden James)

James liep naar de kamer van James. James stormde de kamer binnen en zag Sirius, Remus en Lily met tranen. Even wilde James vragen wat er aan de hand was. Toen hij herrinerde dat het maar een paar dingen kon zijn.

'Zo kan het niet langer. Ik weet het Lily. Ik weet het allemaal. En ik ben teleurgesteld dat je me niet vertrouwde Lily, maar ik weet wie de mol is in het spel en het komt allemaal goed'. Het kwam allemaal best wel boos over en Lily wist niet hoe ze hierop moest reageren. Hoezo wist hij het? Ze had nog wel zo voorzichtig gedaan.

James pakte Lily's arm en trok haar mee. Niet in de gaten dat hij haar eigenlijk pijn deed. Al snel kwam ze bij het kantoor van het schoolhoofd. De Marauders waren bekend met het wachtwoord en konden meteen door. Lily durfde James niet aan te kijken. Ze wist dat hij er ooit achter zou komen, maar het liefst had ze dat zo lang mogelijk uitgesteld. Of helemaal nooit gezegd.

James klopte niet eens en liep meteen met boze passen naar binnen. 'WEET U EIGENLIJK WEL WAT ER OP U SCHOOL GEBEURD'. Lily schrok. En niet alleen Lily. Ook Sirius en Remus schrokken. James was soms wel eens boos, maar zo hadden ze hem nog nooit gezien. Zelfs niet toen hij dacht dat Lily vreemd ging klonk hij lang niet zo kwaad.

'MAANDEN GAAT DIT ZO. ALLEMAAL ONDER U NEUS GEBEURD DIT. JE STAAT BESTEMPELD ALS BESTE SCHOOLHOOFD DAT HOGWARTS OOIT HEEFT GEHAD. NOU NIET DUS. LOREN IS EEN DUIVEL DIE LILY'S LEVEN ZUUR PROBEERD TE MAKEN. EN WEET JE WAT. HET GAAT NOG VERDER, WANT HET GRAPPIGE IS DAT DEZE TIJD AL BELEEFT IS. EN LILY OVER TWEE DAGEN DOOD IN DE TOREN LOGT'.

Het schoolhoofd bleef stil. Zijn student James Potter had een punt. Die bestempeling sloeg nergens op. 'Ik snap u frustratie meneer Potter, maar probeer alsjeblieft kalm te blijven'. James liet afkeurend geluiden horen. 'Rustig? RUSTIG. BEGRIJP JE HET DAN NIET. IK HOU VAN LILY (Lily keek eindelijk van de grond. Hij had nog nooit houden van gezegd) IK ZOU HET MEZELF NOOIT VERGEVEN ALS IK DE KANS KREEG OM ALLES RECHT TE ZETTEN, MAAR HET ALSNOG VERPRUTSTE. Lily is mijn alles. Mijn wereld. Daar moet je voorzichtig mee zijn'.

Lily sprong van haar stoel en knuffelde James. Tranen rolde over haar wangen. Ze zou hem nooit meer loslaten. Sinds ze wist dat ze hem leuk vond was het alleen nog maar: James, James, James. Ze hield net zoveel van hem als hij zei dat hij deed. James schrok van Lily's onverwachtte knuffel. Hij vestijfde, maar daarna knuffelde hij haar terug. Ze voelde lekker warm en zacht aan. Wat had hij zulke knuffels in hun relaties gemist.

'Het was dus Loren Heathers meneer. We hebben bewijs'. Sirius nam het over van James en besprak alles met het schoolhoofd. De feiten waren zo zwart op wit dat het onmogelijk was om ze te negeren. Niet dat het schoolhoofd er moeite mee had om de twee Heathers van school te sturen. Ze werden al verdacht voor dooddoener zaken. Dit maakte het allemaal een stuk makkelijker.

Een lichtflits. Verleden James smolt ineen met toekomst en samen zaten ze weer in het heden. Alles stond weer recht.

Jily Lovestory Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu