Tevreden keek Loren naar haar spiegelbeeld. Nu had ze echt alles. James was haar vriendje. Hij had het zelfs nooit over Lily. Dit ging allemaal gemakkelijker dan gedacht. Over een maand is iedereen Lily vergeten. Ze zou vandaag de ouders van James ontmoeten. Bewijzen hoe goede schoondochter ze was. Loren keek voor het laatst nog snel in haar spiegelbeeld of alles er piekfijn uitzag. Wat waarheid komt altijd aan het licht. Ze had alles heel goed voor elkaar en niemand zal het ooit te weten komen. Ook al moest ze daarvoor geheugens wissen.
Loren droeg een zwart kant jurkje dat een stuk korter was dan het jurkje dat Lily op kerst aanhad. Ook had haar jurkje geen kant en droeg ze er geen panty met sneakers eronder maar hakken. Haar haren had ze in een nette knot met daarin een speldje van een vlinder. Ze zou zo op een catwalk kunnen lopen.
Toen mevrouw Potter de deur open deed zag ze een beeldschoon meisje met bruin golvend haar en een getinte huid. Ze was bloedmooi, maar dan was niet het enige wat ze zag. Mevrouw Potter vergeleek haar met Lily die ze met het eerste blik al mocht. Het meisje voor haar had een zelfverzekerde blik en was er vol van zichzelf. Toen Lily voor de deur stond was ze onzeker en altijd bang iets verkeerd te zeggen. Loren had niet zo'n vriendelijke blik als Lily en zelfs Lily's stem klonk veel zachter en aardiger.
'Hoi, ik ben Loren Heathers. James vriendin'. Mevrouw Potter wist wie ze was. En ze zag de blik in de ogen van haar zoon. Hij keek niet met die blik. Die blik die hij gaf als hij aan Lily dacht, iets over Lily hoorde, haar zag of als iemand over haar praatte. Haar zoon was verward, omdat zijn herinneringen van het afgelopen halfjaar compleet waren gewist. Het liefst had mevrouw Potter de deur weer dichtgesmeten voor haar neus, omdat ze het zo moeilijk voor haar zoon maakte. Maar haar zoon had haar nadrukkelijk gezegd haar een kans te geven . Alsof hij wist dat zijn moeder Loren niet leuk zou vinden. Mevrouw Potter zette haar liefste fake glimlach op en liet latino Barbie binnen. Als het Lily was geweest zou ze van alles aangeboden hebben en een leuk gesprek beginnen, maar Loren was het niet waard. Mevrouw Potter vertrouwde haar voor geen cent en ze zou zo afstandelijk mogelijk tegen haar zijn.
Mevrouw Potter was niet de enige die haar wantrouwde. Sirius kon haar niet alleen niet uitstaan ook had hij nare gevoelens bij haar. Ze had geen warme uitstraling zoals bij Lily. Ze was alleen mooi, maar dat was Lily ook. Ze sprak alleen over haarzelf en ze gaf niets om het feit dat Lily dood is. Het was zo'n typische bitch dat alleen maar om zichzelf geeft. James hield niet van haar. Toch wilde hij niets horen over zijn nieuwe vriendin. 'Ze heeft toch niets fout gedaan' zei hij dan en dan rolde iedereen met zijn ogen.
Meneer Potter vond haar op het eerste blik een goed en aardig persoon, maar ook hij miste Lily's aanwezigheid. Zijn vrouw had niets met politiek en vond het niet grappig om slechte opmerkingen te maken tegen het ministerie van toverkunst en verder niemand in het huis. Toen Lily tijdens kerst kwam was ze als een maatje voor hem. Ze hielden van dezelfde dingen en hadden dezelfde humor. Met haar kon hij van alles over politiek bespreken en Lilt vertelde vaak hoe dat ging in de Muggle wereld. Loren was we een prater. Over make-up, uiterlijk, James en eigenlijk alles over zichzelf. Hij vond het vervelendste misschien dan wel het feit dat hij moest luisteren naar al dat gelul. Voor zijn zoon zou hij alles doen. Ook al was het dan een marteling.
Niemand wist van elkaar dat ze allemaal Loren vergeleken met Lily. Lily vriendelijke uitstraling dat Loren mistte, haar engelachtige lach, haar interesse voor andere mensen, haar stralende ogen, haar energie, haar slechte grappen, haar gesprekken, de manier waarop ze bewoog, haar zachte maar toch sterke stem, de manier waarop ze iets zei, de manier dat ze andere mensen gaf en hoe ze van iets kon houden. Iedereen kwam tot de conclusie dan Loren nooit Lily kon vervangen. Niemand kon dat, want er was niemand zoals Lily. Lily was bijzonder. En niemand had dat ooit tegen Lily kunnen zeggen. Je ziet pas de waarde van iets als het er niet meer. In dit geval was Lily er niet meer.
Loren was niet zo slim als Lily, maar absoluut niet dom. Ze mochten haar niet. Ze zag het in hun ogen. Het leek wel alsof ze van haar walgden. Even kreeg Loren het idee om dit achter zich te laten en James te vergeten. Maar dan dacht ze weer aan Lily en hoe ver ze was gekomen en omdat ze Lily niet was zou ze het niet opgeven. Ze was beter dan Lily. Lily was niets meer dan een meisje zonder betekenis. Ze deed er niet toe. Als je erbij wilde horen moest je zoals Loren zijn. En Lily was niet zoals Lily. Dus kon ze beter dood zijn. Ze moesten haar eigenlijk bedanken. Door haar had ze Lily op de plek gezet waar ze thuishoorde. Onder de grond.
'James liefje. Je hebt me niet eens rondgeleid. Ik ben zo benieuwd of het net zo groot is als van de buitenkant'.
Mevrouw Potter moest lachen en Loren keek haar boos aan. Die trut moest het niet voor haar verpesten. Wat Loren niet wist was dat ze niet lachte om het feit dat ze James haar liefje noemde, maar omdat bij elk woord bedacht wat Lily op dat moment zou zeggen. Lily gaf niet om geld zoals Loren. Ze zeggen dat het een mooi huis was en benieuwd was wat het nog meer in petto had. Loren was Lily's schaduw en iedereen behalve Loren wist het.
'Ik mag haar niet en als het aan mij lag zou ze hier niet eens zijn' zei mevrouw Potter toen Loren uit het zicht was. Sirius en meneer Potter gaven aan dat ze het helemaal met haar eens waren.
JE LEEST
Jily Lovestory
FanficHeb je altijd al willen weten hoe James en Lily nou bij elkaar is gekomen. Nou... dan ben je hier niet echt op de juiste plek. Wel heb ik een net zo gave fanfiction voor jullie hoe ik hoop dat die twee voor elkaar gemaakte personen bij elkaar komen...