Chapter 23

544 36 2
                                    

Sirius had ook aan Lily zijn geheim vertelt dus nu zou ze hetzelfde doen. En kon hij spion spellen bij James. Na de lessen nam Lily Sirius mee naar de bieb waar ze rustig konden praten.

'Ook ik vind iemand leuk, maar je moet beloven dat je het voor je houd'.

'Zoals jij het hebt voorgehouden dat ik Remus leuk vindt'.

'Ik wist niet dat hij ons aan het afluisteren was, maar hij had wel gelijk. Ik vind James inderdaad leuk'.

Sirius halve grijnst veranderde in een glimlach van oor tot oor. 'Ik wist het' fluisterde hij. Hij wilde keihard gaan juichen, maar Lily hield optijd haar hond voor zijn mond. 'Ik wil dat niemand het weet. Alleen jij en Alice weten het'.

'De hele school weet het'.

'WAT!'.

'Ah... kom op. Jullie kijken zo naar elkaar. Iedereen weer dat jullie elkaar leuk vinden. Behalve jullie zelf. Nou...James weet dat hij je leuk vind. Hij heeft er nergens anders over. En je wilt niet weten wat hij allemaal over jullie zoen heeft vertelt. Het klonk bijna romantisch'.

Lily glimlachte bij het horen dat ze het vaak over haar hadden. 'Moet ik het hem vertellen'.

'Of je zoent hem'.

'Wanneer iedereen kijkt'.

Na het gesprek wilde Lily meteen James zoenen. Tot ze tegen Loren botste. 'Hé Lily... heb je het al tegen James gezegd dat ik hem leuk vind. Ik wil hem graag vragen naar Zweinsveld'.

En daar kwam het nieuwe probleem. Loren kon ook nog maar alleen aan James denken en zijn perfecte lippen die waren gemaakt om mee te zoenen. 'Nee...ga ik nu meteen doen'.

Lily loog niet. Als James Loren wilde hebben mocht hij haar hebben. Als ze een relatie zouden beginnen wist ze dat ze net optijd was om hem niet te zoenen. Ze zou hem wel een andere keer zoenen. Eerst even kijken wat zij reactie op het feit is dat Loren -de knapste meisje van de school- hem leuk vind. Ze liep naar de grote zaal.

'James...ik moet je wat vertellen'.

'Zeg het maar Lily-Flower. Lang geleden dat ik die bijnaam heb gebruikt trouwens. Of ik kan je ook Lily Potter noemen'.

'Loren vroeg me of ik aan jou kon vertellen dat zij jou...dhamjsfan'.

'Wat?'

'Dat....ze....je....leuk....vindt'.

Lily keek James angstig aan. Ze had het gevoel dat hij elk moment op kon staan en Loren ging zoenen. En dat ze dan verplicht was om naar de twee tortelduifjes te kijken. Met de James die zij graag voor zich wilde hebben.

'Wat jammer haar. Ik bedoel. Ze is wel knap hoor, maar ik vind haar niet leuk. Als in verlieft zijn. Kan je dat doorgeven of moet ik dat zeggen'.

'Je wijst Loren af...maar ze is knap. Is ze dan misschien gewoon je type niet?'

'Ze is mijn type niet'.

'Wat dan wel. Ik bedoel. Dan is echt niemand goed genoeg'.

'Ik hou van meisjes die zelf tegen me durven te zeggen dat ze me leuk vinden. Of in ieder geval laten blijken dat ze het niet eng vinden om iedereen te laten weten dat ze een ik de enige voor haar ben'.

James wilde weg lopen, maar Lily hield hem tegen. Even dacht ze dat ze het hem ging vertellen, maar niet dus.

'Ik denk dat je beter zelf aan haar moet zeggen wat je voor haar voelt'.

James knikte. Hij liep weg en ik keek hem na. En iedereen in de grote zaal zag dat. Ook Sirius die naast James had gezeten. 'Ik wacht op het goede moment' fluiters Lily. Sirius rolde met zijn ogen.

Jily Lovestory Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu