Als iemand vreemd ging gaat dat erg geleidelijk. Sirius was de koning van vreemd gaan en wist welke sporen een vreemdganger achterliet. Als eerst...Haar kamer.
'Maar ze heeft juist haar kamer extra beveiligd' zei Remus nadat hij naar het plan van Sirius had geluisterd. Erachter komen of Lily echt vreemd was gegaan met Leonard of dat er een mol in het spel zat.
Remus kwam er na veel studeren achter welke spreuken Lily had gebruikt en zo kwam het gay koppel binnen. Op het eerste gezicht leek het gewoon een leuk meisjeskamer die er eng netjes uitzag. Alsof het er wel was, maar niet gebruikt werd. Niemand kan het zo netjes houden, dacht Sirius. Zelfs hij niet.
Sirius en Remus hoefde niet lang te zoeken tot ze een kartonnen doos verstopte zagen in de kast van Lily. Een paar seconden waren ze bang dat hier de briefjes die Leonard en Lily naar elkaar stuurde wat Sirius vroeger ook deed. Om elkaar de liefde te verklaren. Maar ze kwamen ergens totaal anders uit.
Toen Remus de doos bijna helemaal had doorzocht ging de deur open en zagen ze...Lily. het meisje voor de deur was Lily, maar leek er niet op. Ze had haar haren in een vlugge knot en haar kleding was oud en niet haar style. Ook had ze wangen onder haar ogen, waren haar wangen rood van het huilen en was ze spierwit als een lijk. Als de gay koppel niet beter wisten dachten ze dat Lily een van de geesten was die hier op school rondspoken.
'WAAROM ZIT IEDEREEN IN MIJN KAMER' riep Lily luid een boos. De jongens waren blij dat ze James zijn kamer hadden uitgelokt, omdat jij het zeker zou hebben gehoord.
'Waarom heb jij tegen niemand gezegd dat jij dreigbrieven krijgt en dat iemand jou kapot wilt maken'. Sirius keek Lily met gevouwen armen aan en Remus liet de doos zien waar ze het over hadden. Lily verstijfde van schrik.
'Dat zijn geen dreigbrieven. Iemand maakt gewoon een geintje'.
Remus rommelde in de doos en las het briefje voor.
"Ik ga je kapot maken, het staat gewoon letterlijk in wat ik net had gezegd. Iemand wilt je kapot maken en het lukt zo te zien nog erg goed ook. Heb je wel naar jezelf gekeken'.
En Lily brak. Ze viel op de grond en huilde. De afgelopen maanden waren verschrikkelijk. Het waren maar dreigbrieven en losse krantenknipsel maakte ze zichzelf wijs, maar wat erop stonden waren verschrikkelijk. De geheime brievenschrijfster maakten ook brieven over hoe haar dromen die ze had met James, over de manier waarop ze haar wilde vermoorden en hoe ze ervoor zou zorgen dat James van me zal walgen. Ze had niet gezegd hoe, maar dat het binnenkort zou plaatsvinden. En ze bedoelde gister.
'Waarom heb je niets gezegd' zei Sirius liefjes en hij ging op zijn knieën zitten zodat hij beter bij haar kon om haar rechtop te zetten. En dat deed hij met gemak.
'Ik wilde er niemand mee lastig vallen'.
'James weet niet wat hem te wachten staat. Dan komt het weer goed tussen jullie en-'.
'NEE'. Lily gilde door de zin van Sirius door. Ze huilde nog steeds, maar je kon tenminste beter verstaan. 'Wat?'
'Het zal alleen maar erger worden als zij erachter kwam dat mensen het wisten van de brieven en...het zal nog bozer worden als James en ik weer bij elkaar komen. Ze zal nog beter haar best doen om mijn het leven zuur te maken'.
Sirius keek Lily aan. Hij zag de kant van Lily die ze nog nooit had gezien. Angst. En het maakte haar niet uit wat er met zichzelf zou gebeuren. Het ging allemaal om James. Als hij maar veilig was. Sirius kon bijna voelen hoeveel Lily eigenlijk voor James voelde. Sirius keek met een ernstig gezicht naar zijn vriendje. Ze moesten iets doen. Ze wilde de oude Lily weer terug en de oude James.
Maar hoe?
JE LEEST
Jily Lovestory
FanfictionHeb je altijd al willen weten hoe James en Lily nou bij elkaar is gekomen. Nou... dan ben je hier niet echt op de juiste plek. Wel heb ik een net zo gave fanfiction voor jullie hoe ik hoop dat die twee voor elkaar gemaakte personen bij elkaar komen...