Chapter 21

554 39 9
                                    

'JIJ WIST HET'.

Lily keek van haar boek vandaan die ze las op haar bed. 'Ook leuk jou weer eens te zien hoor'. James zou nu een versierende zin zeggen als hij niet iets heel dringends had te bespreken. 'Jij wist dat Sirius verlieft was op Remus'.

'Misschien kan je het nog harder zeggen. Ik bedoel REMUS zelf zou het vast nog niet hebben gehoord. Zal Sirius leuk vinden'.

James ging naast Lily zitten. 'Ik zal altijd Sirius vriend blijven en ook die van Remus. Wat als Remus het ondekt en ze geen vrieden meer kunnen zijn'.

Daar moest Lily over nadenken. Natuurlijk wist ze dat er een grote kans was dat het niet wederzijds was, maar ze was even vergeten wat dat voor gevolgen zou hebben. Lily keek James aan. 'Hij zit wel in een lastige sitiuatie ja. Ik denk dat ik gek zou worden als ik hem zou zijn'. James glimlachte zwoel.

'Kun je daar mee stoppen'.

'Waarmee'.

'Zo sexy kijken..dat. dat is niet leuk'.

'Volgendsmij vind je het wel leuk'.

'Daarom moet je er mee stoppen. Maar dit gaat niet over jou gezicht, maar over Sirius die verlieft is op Remus'.

Een klap en met grote ogen draaide ze zich om. Het was Remus maar, dacht Lily. HET WAS REMUS MAAR!! HET WAS REMUS. Remus wilde weg rennen maar Lily sprong op Remus zijn rug. 'Lily...ga van mijn rug af'.

'SIRIUS VERMOORD ME ALS HIJ HET WEET DAT JIJ HET WEET DOOR MIJ'.

Lily zette haar handen op de ogen van Remus zodat hij niets kon zien en op de grond viel. 'Hij moet de kamer in James. NU'. Razendsnel vloog James te hulp. Samen brengde ze Remus naar de kamer van Lily en zette ze hem zo opslot dat hij niet door een simpele kon worden open gemaakt. 'Guys...laat me gaan. Ik beloof dat ik niets aan Sirius zal vertellen wat ik heb gehoord'.

'Je kiest niet op wie je verlieft wordt'.

'Ja... Lily heeft gelijk. Zij kon er ook niet aan doen dat ze als een blok voor me viel. En Sirius is nu toevallig op jou. Over een maand is er het allemaal weer voorbij'.

Het verbaasde James dat Lily er niet tegen in ging van wat hij had gezegd. Misschien had ze het zelfs niet eens gehoord.

Op dat moment vloog de deur open. Lily keek met grote ogen naar wat er nog over was van haar deur. 'Oh...Ja vergeten dat je de deur ook gewoon er uit kon laten vliegen. Wat dom van mij'. Sirius keek grijnzend naar de deur. 'Moest hij maar niet op slot staan. Waarom zat hij op slot?'

Remus stond op. 'Sirius...ik weet het van je...gevoelens'. Sirius keek Lily en James boos aan. 'Ze hebben het niet...rechtstreeks tegen me gezegd. Ik dacht dat Lily eindelijk zou toegeven dat ze van James hield. Maar toen hoorde ik dat het over jou en mij ging'.

Sirius stond aan de grond genageld. Hij wist het. Het zou hun vriendschap verbreken. Hij had het verpest. Er zou nooit iets van komen. En het zal altijd ongemakkelijk blijven. En. En.

Wat er toen gebeurde begreep niemand echt. Er was geen teken dat Remus ook verlieft was op Sirius. Toch zoende hij Sirius. En uiteraard zoende Remus Sirius terug.

'Eigenlijk horen we niet bij hun eerste kus te zijn. Dit hoort privé te zijn'.

'Maar ze zijn zo leuk samen'.

'Leukste setje van de school'.

En op dat moment was voor iedereen duidelijk dat Sirius en Remus een feit waren. En iedereen op Hogwarts wist het. Die twee hoorde bij elkaar.

Jily Lovestory Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu