Chapter 34

451 37 3
                                    

'Ik geloof dat jullie jongens wel weten waarom jullie in mijn kantoor zitten'.

Sirius, Remus en James geheugen voor de afgelopen maanden waren totaal gewist en ze konden zich niet eens herrineren dat Lily en James kets hadden gehad. Of dat Sirius en Remus een stel waren. Alleen de eerste weken van het schooljaar konden ze zich nog herrineren. Alsof er een zwart gat hun geheugens aantasten en ze voorgoed weg waren.

'Lily Evans is vermoord. Ze is definitief dood. Geen mogelijkheid terug. En jullie drie zaten er allemaal slapjes bij'.

James wilde huilen, maar hij durfde niet. Hij wist best wat hij deed. Hij werd verdacht van moord op het meisje waar hij van hield, maar nooit heb weten te krijgen. Geen van de jongens zeiden iets.

'Jullie worden verdacht op moord. Jullie zijn niet de enige verdachten. Ook Severus Sneep uit Slytherin wordt verdacht'.

Tuurlijk was het Severus. Ze konden niemand anders bedenken die Lily zou willen vermoorden.

'Vanavond wordt ze begraven' zei Dumbledore voor dat de jongens weg mochten gaan. Alle drie wilde dolgraag weten wat er was gebeurd, maar geen van allen wist het. Er bestond zelfs een kans dat ze het wel waren geweest, maar gewoonweg niet meer wisten.

'We waren het niet James. Je houd van haar'. Sirius probeerde James op te vrolijken, maar luisterde niet. Inplaats daarvan ging hij naar het de eerste en beste leerling die hij zag en vroeg naar de datum.

'11 juli'. Daarna ging het meisje met sproeten en blonde haar in een vlecht weer weg. 'Ik kan me alleen nog December herrineren. Tijdens de kerstvakantie. We hadden zelfs gekust'.

'James...ik heb overal naar je gezocht. Wat verveld wat er met Lily is gebeurd en dat jij dat hebt moeten zien. Ik heb wel honderd vragen gehad of jij echt Lily had vermoord, maar ik ben je vriendin en ik weet dat jij het niet hebt gedaan'.

Het meisje die opeens aan zijn hand pakte en tegen hem aanleunde was Loren Heathers. 'H - hebben...ben jij mijn vriendin'.

Loren keek erg gekwetst. 'Oh...je weet het niet meer. Logisch natuurlijk omdat je geheugen is gewist, maar nadat jij Lily had gedumpt ging je met mij uit en kregen we een relatie. B-ben je vergeten dat je van me hield'.

Lorens ogen werden vochtig en er ontsnapte een traantje. 'Sorry Loren...maar als wij iets hadden...hebben, betekent dat dat we van elkaar (James kreeg het bijna niet uit zijn keel) houden'.

Loren zoende hem intens. Hij zal nooit weten dat het hun eerste zoen was, maar hij zou denken dat ze iets hebben.

'Maar je bent nog net zo'n goede kusser als voor deze drama'.

Jily Lovestory Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu