Lily keek naar buiten waar kinderen met uilen stonden en moeders moesten huilen, omdat ze hun kind weer moesten teruggeven. Lily's moeder had nooit gehuild. Ze keek soms alsof ze het leuk vond dat ze weg moest. Dat het zo beter was.
Lily had verwacht dat Alice meteen bij haar kwam zitten, maar ze had haar al zien zoenen met Frank en wist dat ze nog wel een tijdje alleen zou zitten. Lily was gewend aan alleen zijn en de stilte die er is als je alleen bent. Nu was het alles behalve prettig.
De laatste drie dagen was het ongemakkelijk bij de Potters. Als snel wist iedereen van de zoen en wist niemand Hoe hij zich moest gedragen. Lily durfde James ook niet meer aan te kijken. Bang om te smelten bij het zien van zijn prachtige amandelkleurige ogen. Zijn perfecte lijnen die zijn ogen vormen en zijn stralende ogen, maar dat wilde ze niet toegeven.
Sirius kwam binnen. Godzijndank geen James, dacht Lily toen Sirius weer de schuifdeuren sloot. 'Hé Lily. Ik kan niet lang blijven, want ze denken dat ik bij een of andere chick ben. Maar ik wil je iets vragen'.
Sirius ging tegenover haar zitten en keek haar aan. 'Ben je verlieft?' Lily knipperde een paar keer verward met haar ogen. 'W-what?'
'Ik wil weten hoe het is om verlieft te zijn. Alleen kan ik het aan niemand anders vragen dan aan jou of James, maar James gaat doorvragen'.
Lily knipperde nog een paar keer. 'Ik weet het ook niet meer. Alice kan je ook helpen. Ze kan je alles vertellen'.
'Wat bedoel je je weet het niet meer? Wist je het eerst wel dan?'
Het was even stil. Zwijgend keken ze elkaar aan. Sirius keek anders dan anders. Hij was onzekerder. Je kon het aan van alles zien. Hij keek moeilijk. Alsof hij niet wist HOE hij moest kijken. Ook friemelt hij aan het hartje dat hij op zijn mouw had genaaid. Hij wist niet waar hij moest kijken en keek dan naar overal en nergens. Dit was niet de Sirius die ze kende. En zij was nier de Lily die ze voorheen was.
'Vertel eens meer over je "probleem".
Lily was vestberaden om hem te helpen. Hij zal haar dan ook helpen als ze uit haar verwarring was. 'Ik denk aan He...Haar (hij wilde haar naam zeggen, dacht Lily) de hele tijd. En we zien elkaar vaker. Ook is ze aardig en super slim. Ze is aantrekkelijk en lacht altijd om me. Ook als ik niet grappig ben. Ik...Hoop dat we ooit iets krijgen, maar ik weet heus wel dat het eigenlijk onmogelijk is. Ik zeg niet dat het niet hoort, maar het zal zo'n toeval zijn dat het haast onmogelijk is'.
Sirius was zo druk bezig met zichzelf dingen vertellen dat hij Lily bijna was vergeten. Zijn zelfverzekerdheid kwam terug net zoals zijn halve grijns. 'En jij... waarom betrapte ik jullie twee eigenlijk met zoenen'.
Lily werd rood. Ze wist dat Sirius het had gezien, maar ze had geen confrontatie verwacht. 'I-ik... weet het eigenlijk niet. Ik zoende hem gewoon. Denk ik. Hij keek me zo aan en... zoen hij nooit met mensen zonder dat je dat...wilde doen'.
'Je hebt spijt'.
'Ik heb niet gezegd dat ik spijt had. Ik zei dat ookal zoende IK James het net zo onverwacht was als bij hem. Ik wilde het niet doen, maar het gebeurde gewoon'.
Sirius keek Lily als een deskundige aan. 'Ga met hem op date'. Lily knipperde met haar ogen. Dat deed ze altijd als ze even een time-out nodig had zodat haar hersenen het konden verwerken. 'Op date?' Sirius knikte hevig. 'Ja...zodat je hem leert kennen en kan kijken hoe zijn andere kant is. En misschien ben je wel verlieft op hem. Niemand bepaald op wie hij verlieft wordt. Ook al zou je dat nog graag willen'. Sirius keek me verwachtingsvol aan.
'Sirius... zeg niets tegen James alsjeblieft. Ik moet eerst uitzoeken wat ik voel. En ik wil niet dat je je daarmee mee bemoeit. Of dat je het tegen James zegt dat ik in de war ben. Dat maakt het alleen nog maar erger'.
Sirius lachte en knikte om aan te geven dat hij het begreep. Daarna deed hij alsof hij zijn mond op slot zette en het sleuteltje weg gooide. Daarna liep hij terug naar waar hij voorheen zat en bleef ik weer alleen tot halverwege de treinreis. Toen kwam Alice weer naar mij.
JE LEEST
Jily Lovestory
Fiksi PenggemarHeb je altijd al willen weten hoe James en Lily nou bij elkaar is gekomen. Nou... dan ben je hier niet echt op de juiste plek. Wel heb ik een net zo gave fanfiction voor jullie hoe ik hoop dat die twee voor elkaar gemaakte personen bij elkaar komen...