Chapter 42

473 31 4
                                    

'Ik wist dat ze niet te vertrouwen was. Jk zij het je. K zei het je. Ze had iets duivels. Je kon die twwe rode oortjes en die staard bijna zien'.

Zodra James thuis was had hij meteen Sirius ingelicht. Hij twijfelde of hij het ook niet aan zijn ouders moest vertellen, maar hij wilde hun ook al niet bij het conflict mengen zoals hij deed bij Lily. Als hij nou beter had geluisterd naar Lily dan zou zij hier ook buiten staan. En waar was ze nu.

'Ik ga haar een brief schrijven'.

'En wat gaat daar dan niet in staat. Hoi Loren, ja ik was dus bij de begraafplaats van Lily en ik las toevallig die paar zinnen die je had opgeschreven. Toevallig heb jij precies dezelfde hadschrift. Toen realiseerde ik dan mijn vriendin mijn lieve van mijn leven heeft vermoord en haar maanden dreigbrieven heeft gestuurd en ook haar vriend die er niets aan kan doen dat hij gay is zou je gaan vermoorden. Ik zoek al tijden naar een reden om het uit te maken. Ik denk dat dit genoeg is voor vandaag. Dat zet je met je krullende handschrift je naam. Oh...en vergeet de drie xjes niet'.

Sirius sarcastische opmerkingen hielpen niets. 'Ik ga haar ook geen brief schrijven om te zeggen dat ik het weet, maar om haar hier heen te loppen "rustig" met haar te babbelen om het feit dat ze mijn lieve van mijn leven heeft vermoord en misschien komt mijn hand terecht op haar wang waardoor mijn hand afdruk op haar wang blijft staan. Daarna blijft ze de rest van haar idiote stomme leventje in Azkaban'.

James krukelde het papiertje in zijn hand door het is zijn vuist te proppen. (a/n: Geen idee hoe ik dat moet uitleggen) . 'Wat heb je daar?' James opende zijn vuist en deed voorzichtig zonder te scheuren het papiertje open. Wat moeilijk ging omdat hij het helemaal had gekreukeld toen hij van zijn handen vuisten maakten. 'Dat papiertje had Loren me gegeven voor dat ze wegging'.

'Weet ik. Ik bedoel: LEES VOOR JIJ STOMME IDIOOT. IK WIL WETEN WAT HET DUIVELTJE HEEFT GEZEGD'.

'Oke Oke...

Hoi Jamie

Het was nogal ongemakkelijk bij JOU ouders, maar mijm ouders zijn een stuk flexibeler. Waarschijnlijk omdat ze niet thuis zijn vanavond. Van zes tot een uur of twee zijn ze weg. Hoop je te zien.

Xxxjes Loren je vriendin'.

James walgde opeens van haar en de manier dat ze vriendin gebruikte. Als ze over Lily loog was het ook niet zo moeilijk om over een nep relatie te liegen. 'Het is half zes...snel wat eten en dan kunnen we gaan'.

'We?'

'Gast... Ze schrijft dat ik eraan moet. Daar gaat ze echt wel voor boeten'.

En zo ging het. James en Sirius aten zo snel als ze konden en verzinde dat ze hadden afgesproken met Remus en Peter om af te spreken bij Remus thuis. Ze zouden inderdaad naar Remus gaan. Nadat ze een prettig gesprek met Loren hadden gehad.

Ze hadden afgesproken dat Sirius binnen zou sneaken wanneer Loren niet keek en dat ze eerst subtiel lieten weten dat James het wist. Wat Sirius was vergeten was dat James alles behalve subtiel was. Als je zei subtiel dachten James breintjes: 'Ha Ha. Lol ik zeg het gewoon'.

'JIJ HEBT HET GEDAAN. ONTKEN HET MAAR NIET. JIJ HEBT LILY VERMOORD, OMDAT JE EEN EGOISTISCHE BITCH BEN DIE HET NIET UIT KAN STAAN DAT IEMAND IETS HEEFF WAT JIJ WILT HEBBEB...IK WEET DAT DAT EEN BEETJE VERKEERD KLONK'.

Loren wist best waarover James het had, maar er was nog een kans om dit recht te zetten. Ze had al eerder zijn geheugen gewist. Loren hoofde alleen maar haar staf te pakken en de spreuk nonforbaal uitspreken. Loren hand reikte al naad haar broekzak toen Sirius wist wat ze vanplan was. Ook hij reikte naar zijn stok (is het staf of stok?) en tegelijkeetijd spraken ze hun spreuken uit. Ze blokkeerde elkaar. De twee spreuken kaatsten precies tegen elkaar. Nu lag het alleen nog maar aan wie er zou winnen.

Het was James die een losse tegel naar Loren's hoofd gooide zonder dat ze het zag. Zonder moeite viel ze op de grond. Na het controleren of ze niet dood was gingen de twee jongens naar binnen, waar ze twee volle notieboekjes vonden over Lily Evans. 'Wow...ik wist niet dat er iemand nog meer Lily stalkte dan jij al deed'.

'Wrong moment Sirius'.

Jily Lovestory Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu