Memleket

62 4 0
                                    

Aslında bunu normal bir zamanda teklif etmiş olsa asla kabul etmezdim ama şuan bana destek olacak birinin olması iyi olurdu . ALLAH 'ım bu adamı çok yeni tanıyorum güvenmekle yalnış mı yapıyorum ? Hem bu doğru olur mu? Haram olur mu ?Bilmiyorum hiç birşey bilmiyorum .

"Ama bu doğru olmaz sanıyorum ."dedim .

"Eğer bana güvenmiyorsanız anlarım çünkü daha çok yeni tanışıyoruz . Ben sadece iyilik yapmak istedim başka bir niyetim yok gerçekten."

Çok samimi görünüyordu. Ya hem uçakla gidip geleceğiz özel bir yolculuğumuz olmayacak . Hem adam ben şimdi Türkiye 'ye dönmek istiyorum dese ben yok gelemessin mi diyeceğim . Adam bana soruyor kibarca geliyim mi diye . Hem bu adam haram diye göz teması kuramayan biri bana ne zararı dokunabilir ki ?

"Tamam .Ama saat 10 .30  . 1' de uçak kalkıyor.  Yetişebilecek misiniz? "Dedim.

"Aslında hastayı çok yakınlarda biryerlerde bakım evine yatırdım . Çünkü bizim orda kimsesi yok zaten hiç olmassa burda iyi bakılsın diye . Yani yarım saatte cüzdanı veririm. Sorun valizim. Şimdi yola çıksam 2 saat gidiş bide dönüş var ben gidersem yetişemem ama bir arkadaşımı arayım o lazime bir kaç parça bişey atsın bide ailem için aldığım hediyeler vardı onları alsın gelsin . Hızlı olursa yetişir bence ben hemen arayım . "

"Ama biz gittiğimizde caminin orası burdan en az 3 saatti. Şimdi nasıl 2 saat ?"

"O caminin imamı olduğumda ilçedeki başka bir camiden gelmiştim . Kaldığım yer ise imamlık yaptığım ilk camiye çok yakındı . Ve ben ordan ayrılınca kaldığım yerde oraya yakın olsun diyip taşınmayı düşündüm . Ama sonra tekrar değişme olacak dediler bende o zaman tamamen kesinleştiğinde taşınırım dedim kendimce. Hergün 1 ,1.30 saat yol geliyorum  işte."

"Anladım tamam sizinle havalimanında görüşürüz o zaman"dedim .

"Tamam inşallah "dedi .

Eve vardığımda ise şarja taktığım telefonumu şarjdan çıkardım. Hemen annemi aradım .Ama açan olmadı . Daha sonra babamı , ablamı , abimi derken herkezi aradım ama hiç biri telefonunu açmadı . Neler oluyor nerde bunlar ? Zeynep'i aradım bu sefer ama o da açmadı . Saate baktım 12 olmuştu . Bişeyler yemeği düşündüm çünkü uzun bir yol vardı önümüzde . Kapı açıldı bir anda .

"Öykü nereye kayboldun . Türkiye 'ye dönmüyor musun ?"

"Gidiyorum abla . 1 de uçağım . "

Havalimanına geldiğimde ise Yekta hoca etrafta yoktu . Bir yere oturdum ve beklemeye başladım .10 dk vardı uçağın kalkmasına . 5 dk geçti ama gelen olmadı . Uçağa binmek zorundaydım. Uçağa doğru yöneldim ve arkamdan bir ses duydum .

"Öykü "

Evet sanırım gelmişti . Yetişmişti çok şükür.

Yanıma geldiğinde ise hemen uçağa bindik .

Yolda rahatsızdım . Birincisi babaannemin neyi vardı endişesi . İkincisi ne kadar tanımışta olsam yanımda bir yabancı vardı. En önemlisi o bana helal değildi. Düşündükçe kötü oluyordum. Günahkar mı olmuştum . ALLAH 'ım affet .

"Öykü hanım merak etmeyin iyi olacak ALLAH 'ın izniyle . ALLAH bizimle beraber . "

Sanırım az çok anlamıştı canımın yandığını . Kafa sallayarak onu onayladım .

.....

Uzun bir yolcukuktan sonra memleketimize gelmiştik . Eğer şu durumda olmasaydım , müsait bir yer bulup toprağı bile öpebilirdim .

Aşkın AlınyazısıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin