Kapitel 3

6.1K 91 21
                                    

Pip pip pip...

" Dumma alarm" sa jag med huvudet borrad in i kudden.
Jag är alltid arg på morgonen, jag är så ingen morgon människa.
Klockan är 7:27. Skolan börjar klockan åtta. Fuck.
Jag är väldigt seg på att fixa mig så jag behöver mycket tid.
Jag hoppade ur sängen, gick till badrummet, gjorde mina behov och borstade tänderna.
Efter det gick jag fram till garderoben och letade efter kläder. Okej vad har man på sig första dan till skolan? Vad skulle en normal och tråkig tonåring ta på sig?
Jag tog fram ett par normala tighta jeans med hål i knäna och en grå stickad linne, eller vad den kallas.

 Okej vad har man på sig första dan till skolan? Vad skulle en normal och tråkig tonåring ta på sig?Jag tog fram ett par normala tighta jeans med hål i knäna och en grå stickad linne, eller vad den kallas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jag sminkade mig enkelt med highlight, counselor, eyeliner och mascara.
Jag lockade håret och Sen tog jag fram ett basic guld halsband, små örhängen (jag hade piercings i näsan och fyra i varje öra) jag fyllde i hålen och kolla på mig själv i spegeln, tog en djupt suck, tog min svarta MK väska och gick ner.
7:39. Jag kommer att bli så försenad!
Skolbussen kommer att lämna mig om inte jag är där om tre minuter.
Jag har ingen aptit på morgonen så jag tog bara två mint tuggummin medan jag satte på mig mina vita Air Max skor.
Konstigt nog var det varmt så jag tog ingen jacka och låste ytterdörren.

Jag sprang allt jag kunde till busstationen. Jag är ganska snabb.
Jag såg bussen och ökade farten. Buss dörren stängdes. Jag fick panik.
Men busscaufförer såg mig och öppna dörrarna.
Jag klev in och sa tack till den gamla snälla gubben bakom ratten.
Ughhh det här var min träning för en månad!
Jag har alltid älskat att springa och träna men på senaste månaderna orkar jag inte med nånting.
Jag tog fram min mobil och hörlurar ur väskan och satte på lite lugnande musik. Jag gillar tystlåten musik men inte dem där för gamlingarna utan dem som har rytm i sig.
För första gången i mitt liv hade jag tur, bussen gick inte.
Från och med denna stund så kommer mitt liv bli bra.

Efter tio minuter var jag framför skolan.
Den var stor. Jag vet inte vad men något med den här skolan var annorlunda.
Eleverna också. Dem var läskiga. Aja, Jag gick mot öppningen.
Vid dörren stod kill gruppen från igår med fyra tjejer.
"Hey sötnos, har du gått vilsen?" Fråga killen med de silvervita håret.
Det var även han som sa "Damn girl" eller nåt sånt igår.
Alla i gruppen börja skratta utom den skit snygga killen med ljusblåa ögon från igår. Han studerade bara mig.
Idioter.
Jag påminde mig själv om att jag är en söt "good girl" sen log jag mot dem och gick min väg.
Jag var redan sen. Det var inte så svårt att hitta rektorns kontor.
Jag knacka på dörren och hörde en man säga "kom in".
Jag öppnade dörren klev in och log mot mannen.
Han såg inte ut att vara en vänlig person. Han såg ut som den arga versionen av dr.phill.
Han hade sina händer i massa papper.
Innan jag hann säga något sa han med en mörk röst "Heyden Casore"
Utan att kolla upp.
"Ja" sa jag osäkert. Han gav mig en nyckel och ett papper.
"Din schema och skåps nyckel, du kan gå nu" sa han med en ointresserad röst.
Jag nicka och gick ut.
Herregud vilken människa! Han förtjäna inte mitt leende.
Jag börja leta efter min skåp, nummer 154.
Jag hittade skåpet ganska fort. Jag var den enda människan i korridoren.
Jag tog ut min engelska bok och börja leta efter salen.
När jag hittade den knacka jag och med ens öppnade en arg kvinna dörren.
Hon såg ut att vara runt 50 år, var kort men inte för kort och var väldigt lik Anna.
Anna kanske har en syster? Nä.
"DU ÄR SEN!!"  Skrek kvinnan i mitt ansikte.
Hela klassen började skratta.
Jag stod bara där och hade mitt "wtf is goin' on?" Ansiktsuttryck.
Jag bet min tunga för att hålla käften och log.
Jag var påväg att få damp. Varför är alla så otrevliga?
Kvinnan eller häxan vände sig om mot klassen och sa eller ja jag tror att hon skrek " Elever de här är Heyden Casore, hon är ny här"
"Och jävligt snygg!!" Skrek en kille i klassen.
Jag såg inte vem det var.
Sedan vände sig häxan mot mig och sa "DU sitt med Jasmine"
Jag gick in och såg en tjej höja upp armen och le mot mig. Hon satt på fjärde bänken. Jag gick mot henne och satte mig bredvid henne.
Häxan fortsatte med lektionen och babbla på.

"Hej jag är Jasmine" sa Jasmine.
Hon hade kastanj bruna ögon, breda läppar  och guld-brunt hår som sluta mitt i bröstet.
"Heyden" sa jag och log mot henne.
"Det där är Miss Parker, hon är en av dem arga lärarna" sa hon och nicka mot häxan. 'En av dem' så det fanns fler.
"Jag insåg de" sa jag till henne.
Hon log och börja skriva ner det som stod på tavlan.
Jag tog en snabb koll bakom mig och såg den där skit snygga killen, han är en riktig blessing.
Han kolla på mig i nån sekund men jag bröt ögonkontakten och vände mig fram.
"Det där är Eliah han är liksom number one killen här, han och hans vänner äger skolan typ. Kolla han med silvervit hår är Jason, blondinen är Ethan,
den där söta med perfekta ögonbryn och ljusblå- gröna ögon är Austin, han som sover med kurvigt hår är Liam och han med brunt hår som håller på med mobilen är Mark" sa hon utan att kolla upp från sin anteckningsblock.
Imponerande.
Jag kände hur någon stirrade på mig så jag kolla åt höger och såg en blondin som kollade äcklad på mig sen viska hon något till tjejen som satt vid henne och de fnissade.
"Och det där är "the Queen b"Caren och tjejen vid henne är Liz" sa Jasmine och suckade.
"Jaha så hon är skolans bitch?" Sa jag och Jasmine log mot mig.

Miss Parker snackade om något skit. Jag kunde inte koncentrera. Jag är duktig i skolan eller mina betyg är inte på toppen men det är för att jag inte försöker.
Av någon anledning fick jag inte in ett enda ord i huvudet.
Den här kvinnans röst var det värsta som jag hade hört!
Det var som att någon skrapade en gaffel på tallrikar.

"Så varför är du här? Du ser ut att vara en snäll tjej" sa Jasmine.
"Va?" Jag kolla på henne frågande. Vad snackar hon om?
Hon svarade inte på frågan utan fortsatte och sa:-
"Min pappa gifte sig med den här hemska kvinnan och hon övertalade min pappa att ta mig till den här skolan, jag vet verkligen inte varför hon hatar mig så mycket. Jag har aldrig gjort något dåligt men här sitter jag i en skola full av kriminaler. Det här är den värsta skolan i hela LA" sa hon med en suck och fortsatte anteckna.
Mitt leende försvann.
Jag har hört om sånna skolor, dem lär tonåringar disciplin.
ANNA OCH CLARK GJORDE DET HÄR INTE EMOT MIG!!
Hur kunde dem!!
Ni vet min plan om att bli en 'good girl'?
Den kan dra till helvetet!

Jag reste mig och samlade mina saker, det var fortfarande 20 minuter kvar till nästa lektion.
ALLA kollade på mig.
"OCH VAR TROR DU ATT DU SKA GÅ!?!" Kved häxan.
Till helvetet vill du följa med!?
Jag kollade inte ens på henne jag gick till dörren och öppnade den. Jag kunde fortfarande höra henne skrika bakom mig. Plötsligt vände jag mig om och kolla på henne och sa med väldigt lugn röst:-
"Håll käften, din röst får min hjärna att blöda" jag lämna henne i chock och gick ut.
Jag hörde hur alla i klassen skrattade och sa "ooooo"
Men jag var för arg för att bry mig
Jag gick hem.

BreatheWhere stories live. Discover now