Kapitel 39

5.2K 100 59
                                    

Efter 1 månad:-

Ännu en månad hade gått. Min depression och allt annat negativt skit hade minskat som in i helvetet. Det hade jag aldrig kunnat tro. Jag trodde att jag skulle vara nere. Även fast jag är glad så tycker jag att världen fortfarande är skit.

Jag rullade åt höger och kollade på Eliah som sov. Han låg på rygg. Jag reste mig och satte mig gränsle över Eliah.
"Bejb?" Frågade jag. Han mumlade något men vaknade inte. Jag kysste hans käkar och han började le. Han e sååå fkn söt!! Jag slutade kyssa honom och började leka med hans ansikte istället. Jag nöp hans kinder, drog upp hans ögonbryn, gjorde grisnäsa och tryckte ihop hans läppar.
"Hden hvad gor du?" Frågade han med mosad ansikte. Jag skrattade och släppte hans nu röda ansikte.

"Upp o hoppa." Sa jag och rullade av honom. Jag skulle resa mig men han drog ner mig till honom.
"Vart fick du den där glada morgonhumören ifrån? Har du tagit droger?" Frågade han och drog ihop ögonbrynen.
"Shut up." Sa jag och löste mig ifrån hans grepp. Jag hoppade av sängen och stretchade.
"Damn." Sa Eliah bakom mig. Jag vände mig om och blängde åt honom. Min..hans t-shirt som jag hade på mig hade gått upp för min rumpa när jag stretchade. Jag rullade med ögonen och gick till badrummet och stängde dörren efter mig. Jag gjorde det jag behövde göra och gick ut.

Eliah stod och pratade med en kille i vår ålder. Jag stängde badrumsdörren och då vände de blickarna åt mig. Jag gick fram och kollade frågande på dem.
"Vad är det?" Frågade jag och kollade på Eliah. Han vände sig åt killen och nickade. Killen gick och då vände han sig åt mig igen.
"Jag och killarna ska gå och döda de sista ledarna för Alzor." Sa han och gick in till WIC:en.
"Va varför ni?" Frågade jag och gick efter honom.
"De är i nån sommarstuga på utkanten av LA och tydligen så har de inte så många men med sig." Sa han och tog på sig en svart t-shirt.
"Okej..när ska ni gå?" Frågade jag.
"Ehh snart. Vi ska till samlingsrummet och ta vapen." Sa han och tog på sig svarta jeans.
"Måste ni gå? Kan ni inte skicka andra?" Frågade jag.
"Heyden oro dig inte. Inget kommer att hända. De har inga vakter med sig." Sa han och kysste mig snabbt innan han gick till badrummet.
"Jaja.." Mumlade jag och bytte om till ett par mörkblåa jeans och en stickad beige tröja.

Jag gick ut ur WIC:en och såg Eliah hålla på med mobilen.
"Ska vi gå?" Frågade jag. Han la mobilen i fickan och gick mot dörren med mig efter sig. Vi gick tysta i korridoren. Jag var helt insjunken i mina tankar.
Tänk om något händer? Nä sluta vara så negativ Heyden.
"Heyden. Hallå?" Sa Eliahs röst. Jag vände mig förvånad mot honom.
"Va?" Frågade jag.
"Vad tänker du på?" Frågade han och stannade.
"Inget." Mumlade jag.
"Inget huh?" Sa han och höjde på ena ögonbrynet.
"Inget." Sa jag mer stabilt och fortsatte gå.

Vi gick in i samlingsrummet och där satt alla och pratade.
"Japp och där kommer Eliah. Dags att gå." Sa Jason och reste sig upp.
"Asså jag är fortfarande inte med er." Sa Liz.
"Exakt ni är elaka sexister som tror att vi är svaga. Varför tar ni aldrig med oss tjejer när ni är ute på uppdrag." Sa Caron irriterad och la armarna i kors.
"Bejb vi vill ju inte att något ska hända." Sa Aron.
"DET GÖR ZERO SENSE! Så de e okej om något händer er men det är inte okej om nått händer oss?" Sa hon.
"Caron vi har snackat om det här tusen gånger förut. Du kommer inte få följa med så shut up." Sa Liam och flinade.

"Caron har rätt..vi borde också följa med." Sa jag.
Alla kolla på mig och suckade.
"Inte du också." Sa Austin.
"Inte du också." Härmade jag efter honom.
"Guys, vi måste gå." Sa Ethan och gick fram till bordet fullt med vapen. Den fanns inte där förra gången jag var här. Jaja.
De andra följde Ethans exempel och fyllde sig själva med vapen.
"Jag har ingen bra känsla." Sa Ally bredvid mig. Det hade inta jag  heller. Nått kändes fel. Men alla människor känner så..ellehur?

"Bai bai lil sis." Sa Aron och kramade mig.
"Bai bai asshole." Sa jag och kysste honom på kinden. Han rullade med ögonen och gick för att krama Caron.
Jag gick fram till Eliah och kramade honom.
"Ta hand om dig." Sa jag.
"Oro dig inte ok?" Sa han och kysste mig. Vi drog ifrån och jag nickade.
"Kom igen vi ska bara vara borta i några timmar." Sa Liam. Jag lipade mot honom och lät Eliah gå.

Eliah skulle precis gå igenom dörre. Han vände sig om och mimade 'älskar dig' innan han gick. Och jag dig.

〰〰〰

Jag och tjejerna satt på Allys säng och pratade om allt möjligt. Jag sträckte mig åt chokladpaketet och tog en bit. Chokladen smälte i min mun. FINNS DET NÅGOT BÄTTRE? Nääääääääää.
"Omg." Sa Liz och reste sig. Hon hade mobilen i handen och såg ut som att hon hade sett en spöke. Vi andra reste oss sakta upp och kollade frågande på.
"Vad?" Frågade Caron lite panikslaget. Vi alla var oroliga för killarna.
"Informationen vi fick angående uppdraget va fel. De i Alzor har femton män med sig." Sa hon tyst. Jag borrade in naglarna i händerna. Caron och Ally såg rädda ut.
"E de dåligt?" Frågade jag.
"De är starka. Inget kommer att hända." Sa Ally och sväljde hårt.
Snälla låt inget hända dem. Snälla. Snälla. Snälla.
"Kan ni i te skicka fler män?" Frågade jag.
"Det är försent. De kommer inte att hinna." Sa Liz och bet sig nervöst på läppen. Jag drog handen igenom håret, satte mig på  golven och lutade ryggen mot sängen. Det är bara att vänta.

〰〰〰

Okokok jag vet jag vet. Jag har inte uppdaterat på flera dagar. Sorry.
Jag flyttade och allt med ny skola och sånt skit har fått mig att må skit. Jag är så jävla trött på allt. Jag har mått piss och ja jag har försökt skriva men jag kan inte. Jag fick inga idéer och tankarna bara flög till mitt eget liv. I'm stressed af. Så förlåt men de e bara 1 kapitel kvar i den här novellen.

BreatheМесто, где живут истории. Откройте их для себя