Jag vaknade av att någon bar mig. Jag kolla upp och såg Eliah.
"VAFAN!" Skrek jag. Han rulla med ögonen och kasta mig på sängen. Jag var påväg att ramla. Jag blängde på honom.
"Förlåt för att jag tyckte synd om dig som sov på soffan" röt han. Jag blev tyst ett tag men aldrig i livet att jag ger honom sista ordet.
"Tänk om jag ville sova där då?!" Sa jag och höjde ena ögonbrynen.
Han fnös till och gick till sin (WIC). Jag kolla klockan på sängbordet. 11:23.
Jag kolla på en till film efter 21 jump street. Det var den värsta filmen jag någonsin sätt, jag somnade direkt.Eliah kom ut med bara mjukisbyxor. Han var ursnygg men 'no time 4 boys u know'. Jag tog bort bandaget jag hade på armen (efter rakhyveln) det sved fortfarande lite men det hade blivit bättre.
Han släckte lampan som låg vid ytterdörren och jag kände hur han la sig under täcket. Jag somna direkt.
〰〰〰
Väckarklockan väckte mig. Jag var fortfarande as trött och var villig att sova hela dagen. Jag hade ändå inget att göra. Jag sov på min mage, visst det gjorde lite ont men min rygg var hård som en sten. Jag hade armarna runt kudden och ena benet var utanför sängen. Jag hörde hur något kastades och gissade på att Eliah kastade väckarklockan. Jag vill också göra så en gång, det värkar roligt.
"Taack" mumla jag.
"Mm" sa han nöjt. Jag somna om.."VAKNAAAAA!!" Skrek Ally och hoppa på mig och Eliah.
"KÄFTEN" sa vi samtidigt. Jag orkade inte vakna.
"Kom igen" sa Ethan skrattandes. Jag hade en fett skön dröm och nu är den borta! Jag drömde om att jag mysande med min 'pojkvän'.
"Ni döda min pojkvän!" Skrek jag. Jag satte mig upp och kolla surt på dem.
Dem kolla frågande på mig. Eliah reste sig och kolla frågande på mig han med."Waaaaaat?" Sa Ethan med höjda ögonbryn.
"Asså i min dröm, ni väckte mig när jag var med min pojkvän så nu är han offishly död " sa jag och suckade. Ethan och Ally brast ut i skratt medan Eliah bara kolla på mig. Han log och skaka på huvudet sen reste han sig och gick mot badrummet. Jag kolla på klockan. 4:06. Jag ville verkligen inte gå upp.
Jag drog täcket för huvudet och la mig.
"Ey, vad gör du?" Sa Ally utmanande.
"Sover, duh" sa jag utan att öppna ögonen.
"Nääää nu ska du vakna" sa hon gnällande. Jag suckade överdrivet högt.
"Låt tjejen sova"sa Eliah uttråkad. Ally suckade.
"Du måste sluta ta sönder dina väckarklockor" sa Ethan med en retande ton.
"Jag gör vad jag vill!!" Sa Eliah surt.Jason kommer in med några papper i handen.
"Tjooo" säger han glatt. Hur orkar han? Eliah hade redan bytt om.
Jag reste mig upp och gick mot badrummet. Jason visslade och Eliah gav honom en mördarblick.
Ops.. Jag gick till badrummet medan mina händer drog ner t-shirten hela den korta vägen.Jag gjorde mina behov, borsta tänderna och gick ut. Dem var fortfarande där men jag orkade inte dra ner t-shirten. Jag gick till (WIC)en och stängde efter mig. Jag tog på mig ett par korta begie/brunt shorts (vet IT vad dem kallas) och en vit linne som jag stoppa in i 'shortsen'.
YOU ARE READING
Breathe
Teen Fiction"Jag är vilsen... Vilsen i denna världen..." 〰〰〰 17 åriga Heyden Casore ska just flytta från new Jersey till LA med hennes hemska fosterföräldrar. Hon är varken glad eller ledsen men en ny start är väll något? Alla tror att hon är den här söta lil...