Kapitel 14

4.7K 71 0
                                    

Nashs pov:-

Jag gick ner för trapporna och var påväg att krokas med en orolig Eliah.
"Hur mår hon?" Sa han oroligt.
"Hon behöver ensamtid" sa jag lugnt.
"VA? Du lämnade henne ensam på taket?! Tänk om hon försöker ta självmord igen? Tänk om hon hoppar? Jag ska ta ner henne" sa han.
Jag la min hand på hans axel och kolla in i hans blåa ögon.
"Eliah lugna dig, hon kommer inte hoppa utan hon kommer att komma ner oskadd efter att hon har rensat tankarna" sa jag lugnt. Han andades ut och nickade.
"Gå nu till ditt rum och vila lite unga man" sa jag och log mot honom.
Han log tillbaka, nicka och gick sin väg.
Jag kolla upp för trappan. Jag är orsaken till hålet i Heydens hjärta..
Allt var mitt fel. ALLT.

〰〰〰

Heydens pov:-

Jag gick ner för trappan en timme efter Nashs besök. Jag mådde bättre nu. Men jag var fortfarande inte hel. Jag skulle aldrig bli det.
Det var svårt att hitta Eliahs rum så jag fick hjälp av en rödhårig tjej.
Jag stod framför dörren i nån sekund sen öppnade den försiktigt. Jag tappade hakan när jag kom in. På sängen sov Eliah och en blond tjej naken.
Det äcklade mig på tanken att tjejen sov naken på platsen jag 'sov'.
Jag gick till (WIC)en och kände för att byta om. Jag böjde på mig och kände något kladdigt i mina trosor. MENSEN. Fuck. Jag letade efter mensskydd i kanske tio minuter men hittade inget. Den fanns inte häller i badrummet.
Jag gick fram till Eliah och tog upp hans mobil på sängbordet. Vad var lösenordet nu igen?? 1975? Nej. 1976? Nej. 1977? JA! (Jag hade sett honom låsa upp den en gång). Jag gick tillbaka till (WIC)en med öppna ben. Jag gick  literally som en pingvin för att inte blodet skulle smeta sig mer än vad den redan hade gjort. 

Okej vad nu? Vem fan ska jag ringa? Austin är den ända jag har bra relation men men vafan jag kan ju inte bara ringa och säga "hello friend, jag har mens och behöver mensskydd". Jag skäms inte but still, det kommer bli fett stelt.
Ally finns men jag skäms lite för det som hände imorse. Jag tänker lite men Ally är visst den ända räddningen. Jag trycker på 'AA Ally' nervöst och väntar.
En signal, två. "Ja Eliah" säger Ally med en röst jag inte kan tyda.
"Hej, det är Heyden..." Säger jag nervöst.
"Ou hej Heyden" säger Ally förvånande.
"Jo..asså jag har min mens och ja, jag behöver mensskydd" säger jag långsamt och funderar på att hon säkert undrar hur jag har nerver för att ens snacka med henne.
"No problems, skickar dem genast!" Sa Ally med glad röst. Antingen är hennes hjärta gjord av bomull eller så är hon jävligt bra på att gömma sin ilska.
"Tack.." Sa jag och la på. Jag tog upp underkläder och letade efter en oversized t-shirt. Seriöst vart är hälften av mina kläder? Jag hittade en grå tröja med en ficka på höger bröst som slutade under rumpan.

Jag kände skuld för hur jag betett mig med Ally. Inget av detta var ju hennes fel. Well, jag får be om ursäkt senare. Jag vände mig om för att gå till badrummet men krockade i något hårt och varmt.
"Ahhh" sa jag lågt. Jag kolla upp och såg en arg Eliah. Hans käkar var spända, no shit. Han drog mobilen ut ur min hand och kolla på kontakterna. Han kolla frågande på mig, det var då jag kolla ner och insåg att han bara hade kalsonger på sig.

"Omagad" sa jag snabbt och kolla bakom honom med uppspärrade ögon och en öppen mun.
"Vad? Har du aldrig sett en kille med kalsonger på?" Sa han och flinade.
Egentligen inte. Jag såg att han blev chockad och tänkte fråga mig "är du seriös?!" Men det knakades på dörren. Tack Gud för att du bröt den stela tystnaden!

Jag gick och öppnade. En gammal kvinna som såg otrevlig ut tog upp en påse i mitt ansiktet. Jag tog emot den och hon gick sin väg. Jag stängde dörren och tog upp innehållet i påsett. Mensskydd. Jag skulle gå till badrummet när jag krockade i Eliah igen. Han flytta på sig och jag gick in. I påsen fanns det tre paket med bindor och två med tamponger. Jag gillar inte tamponger..

Jag gick ut i min oversized t-shirt. Eliah satt på soffan och kolla på tv. Tjejen hade visst gått. Jag gick fram till en låda vid teven och rota runt tills jag hitta nya lakan.
"Vad gör du?" Sa en uttråkad Eliah utan att kolla på mig.
"Du tror väll inte att jag ska sova där en naken tjej just låg?" Sa jag äcklad.
Han kolla på mig och granskade min kropp. Då insåg jag att var nästan naken.
Jag gick snabbt till sängen, bytte sängkläderna och la mig men jag kunde inte sova. Jag reste mig, tog på mig ett par svarta slitna jeans shorts och gick till ytterdörren.

"Vart?" Sa Eliah plötsligt.
"Till Ally" sa jag och rulla ögonen. En vakt är det sista jag behöver.
"Utan skor?" Sa han och kolla konstigt på mig.
"Ja?" Sa jag och gick ut. Vem orkade ha skor på sig lixom?¿

En man med svart kostym och glasögon gick förbi mig.
"Ursäkta?" Sa jag och försökte låta normal fast än jag var rädd. Han såg ut som fucking Hulken.. No jokes!

"Ja Miss Casore?" Sa han med sin läskiga röst. Är jag känd nu också? :)
"Vart ligger Allys rum?" Sa jag 'normalt'.
"Vänster korridor, rum 752" sa han och gick vidare.
Jag letade lite men hittade rummet. Jag stod där osäker som en fån.

Jag knakade försiktigt två gånger. Ally öppnade. Hon lyste när hon såg mig.
"HEYDEN!!" Sa hon och hoppa in i min famn.
"Förlåt mig Al" sa jag mot hennes hår. Hon drog mig in och sa:-
"Förlåt mig.." Med en sned leende.
"Du har inte gjort något, det var bara jag som fick utbrott" sa jag och skrattade.

Hennes rum var stort och svart och vit. Inte större än Eliahs men ändå stort.
Hon hade en rund säng i mitten, bakom sängen fanns en stor fönster, tre vita dörrar (inklusive dörren ut) en stor sminkbord och svarta soffor framför en stor teve som låg på en vit tevebord.

Vi satte oss på sofforna och pratade om allt mellan himmel och jord. Den här tjejen gjorde mig lycklig. Klockan blev fem och jag reste mig för att gå.

Vad ska jag göra nu då? Jag gick runt i hotellet. Det fanns stora salar här och där. Ganska konstig hotell. Ally berättade för mig att den här våningen och våningen under var 'privat' och att  ingen 'vanlig' människa ens fick lägga foten här. Efter en timme av vandrande blev jag trött. Jag gick tillbaka till Eliahs rum, tog av mig shortsen, han var inte där så jag kolla på Netflix med teven i lugn och ro. Jag satte på 21 jump street och brast ut i skratt medan jag åt chipsen jag beställt.

BreatheWhere stories live. Discover now