Jag öppnade ögonen och tänkte på drömmen jag nyss hade. Jag drömde om min mamma det var jag säker på men jag visste inte exakt vad jag drömde om eller hur hon såg ut. Jag har bara haft en bild på mina föräldrar, jag hade klippt ut den från tidningen Lucy hade gett mig. Det var en artikel om incidenten..nån jävla barn rev bilden i barnhemmet när jag var sju år. Nowadays kollar jag på nätet där bilden finns.
Eliah låg inte bredvid mig och badrums dörren var öppen vilket betydde att han inte var här. Jag suckade och satte mig upp. Jag bara satt sådär i några minuter. Vad ska jag göra med mitt liv?
Jag gick fram till den stora fönstret och kollade tomt framför mig. Hur mycket jag än ville förneka det så är jag faktiskt glad här. Jag gick tillbadrummet, gjorde mina behov och gick ut. Jag drog mascara borsten över ögonfransarna och satte på mig en vit linne och vanliga blå jeans.
〰〰〰
Jag knackade på Allys dör.
"Kom in" skrek en upptagen Ally. Och som jag sa var hon upptagen med mobilen. Jag satte mig på sängen bredvid henne. Sen la jag mig och kolla upp.
"Ally" sa jag undrande.
"Mm" sa hon och la undan mobilen. Hon log mot mig.
"Finns det något du kanske vill bäretta till mig?" Sa jag och kolla på henne.
Hennes leende försvann sakta och hon bet sig nervöst på läppen.
"Asså förlåt jag borde seriöst ha sagt det till dig men asså..bara förlåt..asså jag har inte hittat den perfekta tillfället att säga om hur jag känner och seriöst tror jag inte att han ens gillar mig till baka så" sa hon snabbt.
"Vad snackar du om?" Sa jag med höjda ögonbryn.
"Austin?" Sa hon lågt. Jag skrattade.
"Asså jag menade om dedär om att du och Eliah var syskon" sa jag och satte mig. Hon face Palma sig själv och ryckte lätt på axlarna.
"Jag glömde" sa hon och kolla pinsamt på mig.
"Jaja men seriöst DU OCH AUSTIN???!?!!" Skrek jag av glädje.
"Shhhhhh" sa hon kolla runt i rummet.
"Kom igen det är inte så att Austin gömmer sig bakom soffan eller så" sa jag och skrattade. Hon log och gömde ansiktet i sina händer.
"Nu bäretta ALLT" sa jag och hoppade upp och ner på sängen.
"Jag har gillat honom typ sen alltid" sa hon sa hon och log sned.
"Men..asså.. Han har inte visat att han gillar mig men han är alltid..jag vet inte han är någon annan med mig" sa hon och lutade sig bak.
"Oro dig inte. Jag ska få reda på vad han känner" sa jag och klappade med händerna som en tre åring.
"Nenene jag kommer att döda dig" sa hon och skrattade.
"Jag ska väcka er kärlek" sa jag och hoppade bak men till min otur ramlade jag på golvet."AJJJ MIN ASS" skrek jag till.
"Vad gör du?" sa en förvånad röst bakom mig. Jag vände mig snabbt bak och såg en förvånad Eliah.
"Ehh-jag-Ehhh" sa jag och kollade runt i rummet. Bra nu tror han att jag är en idiot. Duuuuuumma mig, var jag tvungen att stamma? NEJ!
"Ehh du Ehhh vad?" Sa Eliah och höjde på ena ögonbrynen och flinade.
"Jag-ehhh..ska gå" sa jag och reste mig upp snabbare än Batman. Jag log mot honom pinsamt och gick ut. Jag hörde hur han skrattade före jag stängde dörren."Idiot du skämde bort dig" Sa en röst i mitt huvud. Jag har ALDRIG stammat förut..men jag har inte häller varit kär såå.. Men vafan Eliah hörde mig böla om min röv! Okej jag håller seriöst på att bli galen.
Efter ett tag slutade jag att prata med mig själv och hittade mig in the middle of nowhere. Bravo Heyden! Jag gick och gick men vafan den här hotellet är som the white house. Folk gick förbi mig vissa gånger men envis som jag är frågar jag ingen. Tillslut ger jag upp och frågar en man. Men istället för att fråga om vart Eliahs rum ligger frågar jag vart Nashs kontor ligger. Jag och den där gubben behöver snacka.
YOU ARE READING
Breathe
Teen Fiction"Jag är vilsen... Vilsen i denna världen..." 〰〰〰 17 åriga Heyden Casore ska just flytta från new Jersey till LA med hennes hemska fosterföräldrar. Hon är varken glad eller ledsen men en ny start är väll något? Alla tror att hon är den här söta lil...