Kapitel 5

5.5K 75 3
                                    

Efter en vecka:-

Jag har träffat massor av personer under denna veckan. Konstigt nog känner jag mig glad. Jag mår bra för fösta gången under flera år!
Idag är det Fredag, yay.
Jag och Jasmine är kompisar men inte så nära men det finns den här tjejen i matten som jag lärde känna. Hon heter Allison men kallas för Ally . Hon har väldigt mörkbruna ögon och hår, spetsig haka, mörka ögonbryn och är lång.
Vi är nära vänner och förstår varandra.
Jag har fortfarande inte öppnat mig själv till henne. Jag har aldrig varit såhär nära vänner med någon. De e bara det att vi är så likadana.

Jag kolla snabbt på mig själv i spegeln. Jag hade på mig en kort svart kjol, en vit mag t-shirt med texten 'Cute but devilish inside' och en svart choker.

 Jag hade på mig en kort svart kjol, en vit mag t-shirt med texten 'Cute but devilish inside' och en svart choker

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jag hade håret i en boll och sminkat mig med mascara och counselor.

Sen åkte jag till skolan.
〰〰〰
Jag slutade den sista lektionen när Ally kom springandes till mig.
Hon hade på sig svarta jeans och en hoodie.
Hon hade gjort Afrikanska flätor på ena sidan av håret de andra sidan hade hon plattat.
Vi gick mot min skåp.
"Så det är en fest hemma hos Mark" sa hon exalterad.
"Mark som i Eliahs vän?" Fråga jag och hon nicka leendes och sa
"Och som i min vän" egentligen blev jag inte chockad at all. Jag har sett Ally prata med Eliah och dem flera gånger. Dem kanske är vänner men jag har aldrig frågat Ally för jag vill inte att hon ska fråga mig varför jag intresserar mig så mycket på killarna för sanningen är att inte ens jag vet svaret på den där frågan.
"Jag vet in.." Jag hann inte prata klart innan Ally sa:-
"Jag hämtar dig vid 9, ses" sa hon och gick.
Sure. En fest skadar ju inte.

〰〰〰

Jag var redo för att festa!
Jag hade på mig en tight grå kjol och en vit crop-top.

Jag plattade håret, sminkade mig med eyeliner, mascara, läppglans, counselor, highlight och satte på mig ett par lösa ögonfransar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



Jag plattade håret, sminkade mig med eyeliner, mascara, läppglans, counselor, highlight och satte på mig ett par lösa ögonfransar.
Jag gick fram till garderoben, öppna den och tog ut en liten ask längst bak.
Jag öppnade asken och tog på mig halsbandet.
8:56.
Jag gick ner, satte på mig ett par svarta Nike skor, tog min svarta jacka och låste efter mig. Anna och Clark var ute och festade.

"Hoppa in då!" Skrattade Ally bakom mig. Jag hade inte märkt henne då jag var inne i mina tankar.
Hon hade med sig en fucking vit Ferrari. Jag visste inte att hon var rik.

Jag klev in.
"Kan jag lämna min mobil i bilen" frågade jag.
"Självklart men varför?" Undra hon.
Jo för att jag kommer få en breakdown och bli asfull och dessutom finns det ingen som skulle ringa mig.
"Jag kommer bli full och vill inte tappa bort den" sa jag.
Hon öppna en låda som jag stoppa in mobilen i.
"Men vänta hur ska vi åka hem" fråga jag.
"Vi ska sova över där dumbom" sa hon och skratta.

〰〰〰

Jag lämnade jackan i bilen. Jag är en sån som älskar mina saker och tar hand om dem.
Vi gick av framför ett stort rött hus i mitten av ingenstans. Det fanns människor överallt. Vi gick in och lukten av alkohol och svett slog oss.
Ally försvann direkt. Jaha tack Ally.
Jag gick in till köket och såg Eliah och Caron hångla mot kylskåpet. Det fanns typ tio mer personer i köket men jag kände inte dem.
Jag gick till bordet och tog två shots och sen tog jag en av dem där röda plastmuggarna fylld med alkohol. Jag tog upp två till shots och hällde de in i plastmuggen. Jag drack upp den fort som vinden.
"Eyy sötnos, ta det lugnt" sa en kill röst bakom mig.
Jag vände mig om och såg Austin, Eliahs kompis.
Ingen av killarna gick till skolan idag och nu ligger de på en massa tjejer.
Dem var säkert med varandra. Kanske fixade dem sig till den här festen, kanske rakade dem sina ben. Nahh skojar bara.
Jag skratta tyst för mig själv om tanken.
Jag såg i ögonvrån att Eliah kollade på mig. Jag gav Austin en blick och gick ut mot vardagsrummet med en till plastmugg i handen. Världen snurra runtomkring mig..nu är jag full. Jag blir full ganska lätt.
Jag var påväg att ramla men höll köks dörren. Lite av innehållet i muggen spilldes.
Caron skrattade.

Jag gick in till vardagsrummet och såg Ally sitta på en killes ben.
"Ally!" Sa jag och vinkade. Hon vinka tillbaka och log.
Jag gick genast till mitten av dansgolvet och börja dansa.
Jag var duktig på bellydance så jag blev direkt känd på dansgolvet.
Det var på en spansk låt och jag rörde mig med musiken.
Efter ett tag blev jag trött och då märkte jag hur folk kolla på mig.
Jag sluta dansa och vände mig till soffan. Ally var inte där utan Eliah, Austin, Mark och Liam satt där istället.
Jaså dem hade kollat på mig hela tiden? Fan vad obekvämt.
Jag stod på min plats och kolla runt efter Ally men hon va inte där.
"Det är dags killar" sa Eliah och reste sig. Han gick ut igenom ytterdörren med killarna bakom sig.
Undrar var de gick.
Jag såg Alex hångla med en tjej nära toan så jag gick dit.
"Alex har du sett Ally" frågade jag.
"Nä men du får Järna joina oss" sa han och log.
"Nej tack" sa jag. Precis när jag vände mig om sa Alex.
"Eller vänta jag tror att jag såg henne gå ut med Caron och Liz" sa han och la tungan in i tjejens mun.
Varför skulle Ally hänga med Caron och Liz? Hon gillar inte ens dem.
Aja jag gick ut ur ytterdörren och kände hur den kalla vinden smekte min kropp.
Ingen var ute bara några killar som rökte vid dörren. Jag gick lite längre ut men det var bara skog så jag vände mig om och gick till baksidan av huset som var  helt tomt. Jag tänkte vända mig om när jag såg en liten hus längre bort så jag gick dit.

BreatheWhere stories live. Discover now