Kapitel 33

4.3K 66 30
                                    

Heydens pov:-

Det första jag kände var huvudvärken. Vad har hänt? Jag kände hur något varmt nuddade min panna. Jag öppnade ögonen försiktigt och.. HOLY FUCKING SHIT!! Eliah. Våra ben var inlindade runt varandra, han hade ena armen under mig (som kudde) och den andra hängdes på min midja. Hans läppar nuddade nästan min panna och han andades tungt. Jag sneglade ner och såg att han bara hade på sig mjukisbyxor. DAFUQ!! Jag hade bara på mig underkläder. NONONONONO. Vad fan hände igår? Jag drog bort min arm som var runt hans midja snabbt och reste mig med täcket runt min kropp. Eliah reste sig han med då jag drog täcket ifrån honom med. Jag backade men med turen jag har så hamnade jag på den kalla golvet.
"Vad gör du?" Frågade han trött.
"Vad hände igår?" Frågade jag rädd.
"Minns du inte?" Frågade han och kollade ner på mig. Jag svalde hårt och skakade på huvudet. Betyder det att jag har haft sex med honom? Gud nej!
"Du drack dig full, hånglade med någon Nate och sen tog jag dig hit å du somnade" sa han lugnt.
"Så inget..hände?" Frågade jag. Han skakade på huvudet och jag putsade ut.
Det blev lite stelt. Han stirrade på mig och jag på golvet.
"Har du känslor för mig?" Frågade han och bröt tystnaden. Jag kollade upp på honom, chockad över den plötsliga frågan.
"Nej" muttrade jag. Idiot du har säkert babblat på igår..
Jag kollade på honom och såg att hans blick var fäst på något. Min axel. Jag kollade och såg att sminket inte synades till. Fuck.
"Vem?" Frågade han lugnt. Jag visste exakt vad han syftade på.
"Vad?" Frågade jag. Han spände käkarna och satte sig på sängkanten. Nära mig.
"Vem gjorde så?" Frågade han och rörde på blåmärket. Jag backade för att det gjorde ont.
"En olycka" muttrade jag.
"Jag vet att du ljuger, det där.. Är absolut ingen olycka så säg mig vem" sa han.
"Har inte du något med att göra" sa jag och satte mig upp.
"HEYDEN" Morrade han varnande. Boy, who are you?
"VEM ÄR DU? Min pojkvän? Nä. Så lägg dig inte i" sa jag argt och lämnade rummet och smällde dörren efter mig.

〰〰〰

Jag hoppade på sängen och slöt ögonen. Efter nån minut plingade det på dörren. Jag reste mig trött upp och gick för att öppna. Och ja om ni undrar..jag hade bara underkläder och Eliahs täcke runt mig. En trettio årig kvinna stod bakom dörren med en bricka
"Från Eliah" sa hon och gav mig brickan. Sen gick hon.
På brickan fanns det ett glas vatten och någon slags huvudvärks tablett.
Jag stoppade in tabletten i munnen och drack vattnet. Jag bytte om till pyjamas som bestod av Nike shorts och en långärmad tröja och sen gick jag och la mig på sängen. Tankarna runt det som hände när jag vaknade idag hemsökte mig. Jag önskar att han kunde hålla om mig..
Shut the fuck up Heyd..han vill inte ha dig. Men varför varför varför?
Varför är det så många frågor i livet? I kärlek? I allt? Finns det någon tablett eller något som hjälper dig att sluta tänka? Tyvärr nej.

Jag suckade och vände mig så att jag låg på rygg och kollade på den tråkiga vita taket. De säger att vitt är ett rent färg. Så är det inte. Vitt är som ett evigt mörker. Hemlighetsfullt. Ond. Okej tyst Heyden!
Ytterdörren öppnades och Aron kom in. Jag satte mig upp och han kom fram och satte sig vid mig.Han kollade på mig med en blick som jag inte kunde tyda.
Han tog fram handen och drog lite i tröjan så att min axel synades. (misstolka inte tack) Han granskade blåmärket och jag kollade åt andra sidan. Jävla Eliah var du tvungen att berätta? Han släppte tröjan.
"Vem har gjort så?" Frågade han lugnt och kollade in i mina ögon.
"Det är bara en olycka" svarade jag kort. Anledningen till varför jag inte berättar är för att jag skäms. Jag har flera gånger läst om våldtäkt och att personen har varit tyst om det. När jag läser om sånt förstår jag inte varför folk håller tyst om det. Sanningen..man mår dåligt av att man inte kunde göra något om det..man känner sig svag. Visst jag blev inte våldtäkt men det var nära. Väldigt nära..
"Heyden..snälla ljug inte..inte för mig" sa han och kollade ledsen på mig.
"Jag är seriös, tro mig" sa jag lite tystare.
"Me-" sa han men blev avbruten av ingen mindre än själva mig.
"Aron sluta, inget har hänt" sa jag bestämd och suckade därefter. Han nickade smått. Han tänkte på något.
"Vill du åka med oss till gymmet?" Frågade han. Exakt vad jag behöver. Jag nickade glatt. Han började skratta pågrund av mitt plötsliga reaktion.
"Okej, vi åker om en halvtimme" sa han, gav mig en puss på pannan och gick.


〰〰〰

Jag bytte om till svarta Nike tränings tights och en vit/grå sports bh ifrån Nike. Jag satte upp mitt hår i en hög hästsvans och satte på mig mina svarta träningsskor. Det var kallt så jag tog en svart bomber jacka över. Ska jag gå till dem eller ska dem komma till mig? Och med dem..vem ska följa med?
Jag gick fram mot dörren men före jag hann öppna den öppnades den av Mark.
"Ou shit!" Sa jag och hoppade till.
"Chilla bruden" sa Mark skrattandes.
"Ska du också åka till gymmet?" Frågade jag honom. Han nickade och lät mig gå förbi honom.
"Så vem ska åka förutom vi?" Frågade jag.
"Alla..förutom Caron" sa han.
"Vad är grejen med Caron egentligen?" Frågade jag honom. Han suckade och drog handen igenom sitt smuts blonda hår.
"Före Aron åkte till Alzor och dem så var han ihop med Caron..det hade gått två år. Sen åkte han utan att säga något till Caron" sa han. Vi gick in i hissen och han tryckte på knappen.
"Caron blev krossad. Hon åt och drack inget under flera dagar, hon hade depression och ibland kunde hon sitta framför ett vitt vägg och stirra i flera timmar" sa han. Vi gick ut ur hissen och hotellet. Jag visste inte vad jag skulle säga. Utanför mötte jag Eliah, Liz och Aron. De stod framför en svart Porse. Seriöst hur mycket pengar har dem?
"Du ska åka med dem" sa Mark och nickade åt dem. Aron och dem satte sig i bilen och väntade på mig.
"Nä jag följer med dig" sa jag och vände mig åt Mark.
"Men jag åker med min motorcykel" sa han. Jag ryckte på axlarna.
Han gick fram till ett svart motorcykel som var typ en meter ifrån bilen.
"Vad handlar det om?" Frågade han och rynkade på ögonbrynen.
"Inget" sa jag och kollade bak. Eliah satt med spända käkar på passageplatsen, Aron skulle köra och startade bilen och Liz satt där bak.
"Ou, jag förstår..Eliah" sa Mark och flinade åt mig. Jag skakade på huvudet men han trodde mig inte. Han gav mig hjälmen och nån man i kostym kom fram med en annan hjälm. Vi satte på oss hjälmarna och han satte sig och klappade på platsen bakom honom. Jag satte mig och höll i metall grejen.
Han tog mina händer och satte dem runt hans midja.
"Tro mig, jag älskar att göra Eliah arg" sa han och startade motorcykeln. Han körde iväg och Aron körde bakom oss. Faktist så bryr jag mig inte. Gör du visst! Men ahhhh jag orkar inte. Jag behöver boxa någon..NU!

〰〰〰

Eliahs pov:-

JAG. SKA. DÖDA. MARK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

BreatheWhere stories live. Discover now