Jag vaknade. Taket. Omg taket!
Det fanns en målning på taket eller över sängen, resten av taket var vit. Det var så fucking vackert!
Jag kolla runt i rummet. Det var inte 'min' gamla rum.
Den här rummet var mycket större. Jag låg på vänster sida av en dubbelsäng med vita lakan och kuddar, på varsin sida om sängen fanns det vita sängbord med lite saker på, På andra sidan av sängborden (vänster) så fanns det en stor vit vägg med svarta små trädmönster på, resten av väggarna var vita, det fanns fyra dörrar i den här rummet, trägolv, en teve, framför teven fanns det en vit soffa med gråa kuddar (plats för tre), fönstret var vid sängen (höger) som täckte hälften av väggen. Den andra halvan av väggen var täckt med speglar som finns i dansrum.På bordet bredvid mig fanns en liten klocka. 9:13. Jag var trött så jag somna om.
〰〰〰
Jag var påväg att komma tillbaka till världen. Jag hade jävligt ont i ryggen så jag var påväg att vända på mig när smärtan slog till.
"Ahh" sa jag och öppnade ögonen. Juste jag hade knivhuggit mig själv. Hur kunde jag glömma det??Jag kolla försiktigt åt höger och såg Nashs ljus bruna ögon.
Det här är fett creepy, en gammal gubbe bara stirrar på mig. Holy Jesus.
Han sa inget, jag sa inget."Hur mår du" sa han med en sprucken röst efter några långa minuter.
Jag sa inget utan bara stirra. Han nickade och fnös till.
"Som du vill unga dam. Från och med nu ska det alltid finnas ögon på dig och du ska sova i Eliahs rum!" Sa han och gick argt ut som blixten.
VA?! U fucking kidding me? Varför just Eliah?! HUH.
Och why the hell är han så sur för?!Jag kolla på taket och blev lugn direkt.
Austin kom in efter tio minuter med en iPad i handen.
"Jag tänkte a-att....du kan kolla på Netflix lite och btw bara Netflix funkar på den här iPaden" sa han. Vet inte varför men jag gillar Austin. Han har en sån guld hjärta.. Även om han är en mördare. Men det var ju ändå inte han som mördade mannen..det var Eliah.
"Tack" sa jag hest. Ett stort leende byggdes upp på hans läppar. Sen såg han ut att vilja gråta. Kanske för att han var den enda som jag har svarat?
"Om du vill ha något så är det bara att ringa till hotellköket" sa han och peka på den svarta luren som var fast på väggen på höger sida. Sen drog han.Vad ville jag kolla på? TITANIC min favvvvo film afc.
Jag satte på filmen men kände inte för att äta eller dricka något.〰〰〰
Efter några filmer var klockan 23:41.
Jag la ipaden på sängbordet utan att vrida på mig. Lamporna var tända och jag kunde inte släcka dem. Jag stängde ögonen men kunde inte somna.
Efter cirka fem minuter öppnades dörren. Eliah kom in.
Han kollade inte ens på mig utan bara gick till dörren vid badrumsdörren, plocka fram något och sen vidare till badrummet. Jag hörde vattnet rinna. Efter tio minuter slutade ljudet av rinnande vatten. Seriöst så vet jag inte hur folk duschar på tio minuter. För mig tar det minst tjugo minuter. Han kom ut med bara mjukisbyxor. Själv så hade jag mina rosa Adidas shorts och en vit Calvin Klein top på mig. Hans magrutor var som skarpa chokladrutor. Damn daddy! Varför måste jag vara så dirty minded?
Då kom bilden upp igen. Han dödade mannen. Jag vände huvudet åt vänster för att slippa se honom. Jag hörde lite prasslande sen släcktes ljuset.Jag kände hur han la sig bredvid mig. Jag kollade åt hans sida och såg hans ryggtavla. Trots mörkret kunde jag se hans ryggmuskler. Vi hade lite mellanrum emellan oss. Jag kollade upp och såg målningen. Den lyste. Herregud va fint.
Den lyste inte som lampor utan den lyste för sig själv. Jag var inne i mina egna tankar. Så inne att jag inte insåg att Eliah hade vänt sig mot taket han med fören ett tag. Jag kolla på honom. Han kollade upp med sina himmelsblåa ögon. Jag kolla tillbaka upp igen och slöt ögonen.
YOU ARE READING
Breathe
Teen Fiction"Jag är vilsen... Vilsen i denna världen..." 〰〰〰 17 åriga Heyden Casore ska just flytta från new Jersey till LA med hennes hemska fosterföräldrar. Hon är varken glad eller ledsen men en ny start är väll något? Alla tror att hon är den här söta lil...