p.o.v Lottie
Zodra we bijna bij mijn huis zijn slaat ze af. We wonen best wel dicht bij elkaar. In mijn eentje fiets ik het laatste stukje naar huis. Thuis aangekomen zet ik mijn fiets in de schuur en loop ik naar binnen. Gelijk loop ik naar boven. Mijn ouders werken thuis en ik hoef dus echt niet bij hun te zitten. Als ik met ze praat loopt het altijd uit in ruzie. Maar ik kan er mee leven.
Boven aangekomen drop ik mijn spullen in de hoek van de kamer en pak dan mijn telefoon. Ik zet wat muziek aan en begin dan aan mijn huiswerk.
Na een paar minuten word de deur hard dicht geklapt. Isa is thuis. 'hey lieverd' hoor je mama gelijk zeggen. Mij negeren ze dus maar haar niet. Echt oneerlijk als je het mij vraagt. Gelijk komen er voetstappen mijn kant op. Natuurlijk ze komt weer klagen over mijn muziek. Ik zeik toch ook niet over haar stomme make-up party's? Misschien in mijn gedachten maar niet hardop.
Mijn deur word geopend en daar staat barbie Isa. 'doe die muziek eens wat zachter' zegt ze met haar hand in haar zei. 'nee. Geen zin in' antwoord ik terug. 'dan roep ik papa en mama' zegt ze als een klein kind. Dat kan ze ook heel goed, een kleine zielige baby spelen. 'je doet je best maar' antwoord ik. Zuchtend loopt ze weg.
Na een paar minuten komt ze terug met papa en mama. 'Lottie, zet die muziek wat zachter' zegt mijn vader. 'ja, anders stoort het make-up monster in huis zich eraan' zeg ik zonder ook maar op te kijken van mijn werk. 'zo praat je niet over je zusje' zegt mijn moeder. 'doet zij toch ook bij mij? Maar nee, daar word niks van gezegd' antwoord ik. 'je zet gewoon die muziek zacht' zegt mijn vader.
Ik verroer me niet. Mijn vader komt de kamer ingelopen en zet mijn muziek af. 'hee' zeg ik terwijl ik hem boos aankijk. 'je hebt gewoon naar ons te luisteren' zegt mijn vader. Alle 3 lopen ze mijn kamer uit. Eindelijk weer rust. Na een half uur ben ik eindelijk klaar met huiswerk maken en leren. Er is dus echt niks aan. Maar ja, ik wil ook geen slechte punten halen.
Ik ga op mijn bed liggen en kijk wat op de social media. Rond half 6 gaan we eindelijk eten. Zo snel als ik kan ren ik naar beneden en ga aan tafel zitten. Na een minuut komt ook Isa naar beneden. Eindelijk beginnen we met eten. Na het eten vlucht ik naar boven, pak wat kleding en ga de badkamer in. Ik trek mijn kleren uit, en ga dan onder de lekker warme douche staan.
Zo fijn om onder de douche te staan. het is gewoon zo ontspannen. Je kan tot rust komen, je hoofd legen, maar ook over zo veel dingen nadenken waar je normaal nooit aan zou denken.
Na een paar minuten stap ik weer uit de douche. Ik droog me af en kleed me dan weer aan. Met mijn vieze kleren in mijn hand stap ik de badkamer weer uit.
Isa staat al weer met een boos gezicht voor de deur te wachten. 'echt jij kan ook nooit opschieten he' zegt ze met haar bitchie stem. 'moet ik eens tellen hoelang jij erover doet. Dat is 3 keer mijn tijd dus niks zeggen' kaats ik terug. Met een zucht loopt ze de badkamer in. Ze loopt echt altijd weg als ik haar beledigingen terug kaats. Daar kan ze echt niet tegen.
Stiekem is ze gewoon echt een mietje. Mijn vieze kleren drop ik in de wasmand, en loop dan door naar mijn kamer. 'Lottie. Ben wat sociaal en kom ook eens naar beneden' roept mijn moeder van beneden. Met een zucht sta ik op van mijn bed en loop naar beneden. Daar zitten mijn ouders. Isa zal zo wel komen. Eigenlijk over een uur pas want dan is ze pas weer klaar met al haar make-up op te doen.
'wat moet ik hier doen' vraag ik. 'eens een keer sociaal zijn. We zien je nooit' zegt mijn vader. 'Eigenlijk heb ik daar ook niet echt behoefte aan' antwoord ik. Echt waar, ze negeren me zo vaak en dan nu willen ze me ineens weer zien? Ik snap ouders echt niet.
'nou jongedame, je mag wel wat aardiger praten tegen ons' zegt mijn moeder. 'nou dat ik hier toch ben kan ik net zo goed even iets aan jullie vragen' zeg ik.
Ik wil ze vragen of ik naar het concert van 5 seconds of summer mag. Ik ben al vanaf het begin fan van hun maar ben nog nooit naar een concert geweest. Niet dat ze lang beroemd zijn, maar toch wil ik heel erg graag naar dat concert. 'wat wil je vragen' vraagt mijn moeder poeslief. 'mag ik alsje alsje alsjeblieft naar het concert van 5 seconds of summer' vraag ik smekend.
Mijn ouders kijken elkaar een paar seconden aan en dan kijken ze weer naar mij. 'daar komt niks van in' zegt mijn vader. Mijn ogen vergroten zich en er wellen zich tranen op in mijn ogen. Ik wil dit zo graag. 'waarom niet' vraag ik. 'daarom niet' antwoord mijn moeder simpel terug. 'jullie zijn de slechtste en stomste ouders die er bestaan' roep ik hard voordat ik naar boven ren.
Hoe kunnen ze dit doen? Ze weten dat ik echt heel erg fan ben van hun muziek en dat ik hun zo graag een keer live wil zien. Fenna had in het weekend nog kaarten gewonnen en vroeg aan mij of ik mee wou. Maar door mijn stomme ouders mag het weer niet.
Ze hebben ook echt een hekel aan 5 seconds of summer. Elke keer als ik het er over heb, beginnen ze te zuchten. Ik haat mijn ouders. Ze verpesten alles voor mij!
Huilend val ik op bed neer. Hoe kunnen ze dit voor me verpesten? Wat hebben ze tegen 5 seconds of summer? Ik heb nog nooit ook maar iets slechts over ze gelezen. Na nog een tijdje te hebben gehuild, val ik snikkend in slaap.
/yeah nieuw deel. Ik ben helemaal aan het flippen omdat 5sos naar Nederland komt.\
JE LEEST
the girl ✔ (5sos And Niall Horan)
FanfictionLottie heeft een 'normaal' leven. ze lijkt niet op haar gezin en kan ook niet met ze overweg. op een dag krijgt ze het nummer van de Niall Horan. en dan begint het pas. ze worden hele goede vrienden. en dan nodigt Niall haar bij hem thuis uit. ze gi...