[50]

897 30 9
                                    

p.o.v Lottie

*half jaar later*

Vandaag is het de verjaardag van Jax. Ik heb er zo veel zin in. Jax heeft vannacht bij ons geslapen zodat Kate het huis leuk kon versieren en een taart kon maken. Natuurlijk hebben wij het hier ook versierd anders denkt hij dat we hem vergeten zijn.

Er komen vooral veel vrienden van Kate en mij naar de verjaardag. Ja, Kate Niall en ik delen het ouderschap. Kate vind het natuurlijk helemaal niet erg omdat we zo goed zorgen voor Jax en omdat we zo veel van hem houden.

Daarbij is Kate 17 en dus jong. Ze is naar school gegaan om toch nog wat te leren en natuurlijk wil ze ook wel eens met vriendinnen afspreken zonder dat ze Jax de heletijd in de gaten moet houden.

Eerst vroeg Kate de hele tijd of we het wel goed vonden om op Jax te passen, maar nu ziet in dat we het geweldig vinden. Zodra Kate naar school is komt Jax ook naar ons toe dus het is niet dat we hem nooit zien. En 2 keer in de week slaapt Jax bij ons. Dat is meestal op de vrijdag en de dinsdag, maar dat is niet vast.

En ook komen we vaak over de vloer bij Kate omdat we het gewoon gezellig vinden. Alles is gewoon goed geregeld en voor iedereen is het fijn. Kate en ik gaan ook nog wel eens samen even uit. Meestal blijf ik er dan nog wel bij zodat we niet beide dronken zijn.

Soms gaat Kate ook met vrienden en dan slaapt Jax bij ons. Kate heeft ons ook gevraagd dat als ze dronken is of iets stoms doet of wij Jax bij haar weg kunnen halen.

Nog steeds houd ik super veel van de Niall en Jax momenten. Ze zijn samen gewoon heel schattig omdat het beide knuffelkonten zijn. Maar het schattigste is nog wel als hij samen met Niall in bad mag. Hij houd ervan om in bad te gaan maar hij vind het nog leuker om samen met zijn vader in bad te gaan zitten.

Verder is Jax al echt een mooie jongen. Hij heeft bruine haren die al best lang zijn en nog steeds zijn mooie ogen. Hij is echt een plaatje en een plezier om naar te kijken.

Op dit moment zitten Niall en ik samen met Jax in de auto. Hij is echt helemaal blij dat hij jarig is. Naast de rare geluidjes die hij maakt, brabbelt hij ook. Het is echt niet te verstaan, maar wel schattig. Dan brabbelt hij wat tegen zijn knuffels of als hij aan het spelen is.

We zouden gewoon geen beter kind kunnen wensen dan Jax. Misschien onze eigen kinderen later. Niall en ik hebben het er vaak over en zijn het erover eens dat we graag beide kinderen willen. Nu nog niet, maar over ongeveer 3 jaar wel.

ik ben nu 19 en Niall 21, dus over 3 jaar ben ik 22 en Niall 25. Ashton zou het nooit goedkeuren maar het is niet zijn leven. Naast dat ik veel bij Niall ben besteed ik natuurlijk ook veel tijd samen met mama en Ashton.

Na 5 minuten rijden komen we al aan bij Kate haar huis. Er staan veel auto's maar vanaf buiten kun je niks zien. Ik til Jax uit de auto en zet hem dan weer op de grond. Hij kan al lopen, als hij iemand zijn hand maar vast heeft.

Hij pakt mijn hand vast en zo lopen we naar de deur die ik open. Ook in de gang is nog niks te zien maar in de woonkamer is het helemaal donker. Jax trekt me enthousiast mee naar de woonkamer terwijl ik hem maar lachend volg.

In de woonkamer aangekomen is er nog niks te zien omdat het zo donker is. Jax kijkt wat sip voor zich uit waardoor ik echt medelijden heb met hem.

Maar dan ineens gaan de lampen aan en staan er allemaal mensen in de kamer. Jax kijk blij in het rond. Er zijn echt veel vrienden van Kate, maar ook haar ouders en natuurlijk onze ouders zijn er. Ook 5sos en 1d is er. Als laatste zijn ook Ruben, Isa en Fenna er.

Ruben heeft zijn gevoelens voor Kate nog niet gezegd wat ik wel jammer vind. Ze zijn beste vrienden maar Ruben is bang dat ze niet met hem wil omdat hij veel ouder is dan haar.

Kate komt gelijk naar Jax toe en houd hem strak tegen haar aan. 'gefeliciteerd babyboy' zegt Kate blij. Ze keek er al zo lang naar uit dat Jax eindelijk 1 zou worden. Kate heeft natuurlijk helemaal niet zo veel geld dus hebben haar ouders, Niall en ik meebetaald. Eerst was ze er helemaal tegen maar uiteindelijk vond ze het goed.

Samen met Jax loopt ze naar de buitendeur waar ze haar handen voor zijn oogjes legt en dan naar buiten loopt. Iedereen loopt mee en gaat ook in de tuin staan. Kate zet Jax neer en haalt dan haar handen weg voor zijn ogen.

Zodra hij het grote speelhuis ziet, maakt hij een soort van gilletje. Hij trekt hard aan Kate haar hand om mee te komen die lachend mee loopt. Kate zet Jax op de glijbaan en zo glijd hij er vanaf.

Na een paar keer glijden gaan we allemaal weer naar binnen. Jax krijgt nog veel cadeautjes wat hij echt geweldig vind. Het zijn veel knuffels, speelgoed en kleren. Jax houd van knuffeltjes. Zo heeft hij altijd zijn eerst gekochte knuffel bij.

Al snel is het tijd om avond te eten. Jax krijgt nog gewoon een baby voeding. Soms krijgt hij nog wel iets kleins van ons eten wat hij dan altijd graag opeet. Er zijn al wel een paar mensen weg waaronder wat vrienden, Harry, Calum, en Fenna. Verder is alle familie er nog.

Niall zijn familie vind het echt geweldig dat ze een soort van opa en oma zijn. Natuurlijk zijn ze dat al van Niall zijn broer maar toch vinden ze dit ook wel leuk. Ze hebben Jax altijd al leuk gevonden.

Met Kate haar ouders gaat het ook goed. Het zijn lieve mensen waar je goed mee kan praten. Ze houden veel van Jax en zijn heel beschermend over Kate omdat ze haar niet nog een keer kwijt willen. Ik vind het echt heel erg schattig.

Al snel heeft iedereen wat gegeten waarna we nog een gezellige avond hebben samen.

Rond 11 uur is iedereen weg en ligt Jax in bed. Alleen Ashton, mama, de ouders van Kate, die van Niall en Kate zelf zijn er nog. Ashton zit dicht tegen me aan omdat hij dat fijn vind.

'hoe was het gister nog gegaan' vraagt Kate. Ze heeft Jax niet meer gezien nadat ze naar school is vertrokken. Vandaag had ze vrij gevraagd voor de verjaardag die ze gelukkig ook kreeg.

'het ging goed. Hij is nog in bad geweest en toen heeft die nog samen met Niall met de blokken zitten spelen' vertel ik. 'mooi' antwoord Kate.

'ik heb geen fut meer' zucht Niall. 'als we dan naar mijn huis gaan dan kan je daar gaan liggen. Hoeven we niet meer naar huis toe' stel ik voor. 'goed plan' zegt Niall gelijk. 'zullen we dan gaan' vraag ik aan hem. 'prima' antwoord hij terug.

Beide staan we op en doen onze jas aan. We wensen iedereen nog gedag en lopen dan naar huis.

Thuis aangekomen kleden we ons beide om in onze pyjama en gaan dan in bed liggen. Mijn pyjama bestaat uit een shirt van Niall en die van Niall uit een joggingbroek. Ik kruip dicht tegen Niall aan en val zo in slaap.

-deel 50 bereikt-

the girl ✔ (5sos And Niall Horan)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu