{12}

1.3K 44 0
                                    

p.o.v Lottie

Na nog wat praten besluiten we naar de club te gaan met zijn alle. Ik ben er pas 1 keer geweest samen met Fenna. We hebben toen echt bijna niks gedronken. 'Lottie, hoe oud ben jij eigenlijk' vraagt Ashton. '17' zeg ik zacht. 'dan mag je nog helemaal geen drank. We gaan wel wat anders doen' zegt Ashton.

'nee, Ashton. Ik ben al vaker naar de club geweest. Alsjeblieft' smeek ik. 'nee, het mag niet Lottie. Dadelijk drink jij je zat en dan zitten wij met het probleem omdat wij jou mee naar binnen hebben genomen' zegt Ashton. Hij is echt te bezorgd. Nu lijkt hij net een vader.

Met een boos gezicht en gekruiste armen ga ik op de bank zitten. 'kom op Ashton. Ze is 17, over 4 maanden 18. Ze kan best wel voor zichzelf zorgen' zegt Niall. 'ik vind dat ze zelfstandig moet worden en daar hoort ook bij zorgen dat ze slimme keuzes maken. Als zij het slim vind om nu te gaan drinken moet ze dat vooral doen' zegt Niall.

'oke, maar als er iets gebeurt is het niet mijn schuld, dan is het Niall zijn schuld en ook die van haarzelf. Maak slimme keuzes Lottie' zegt Ashton. Met een blij gezicht spring ik van de bank af. 'kom op' zeg ik vrolijk. 'maar je mag niet meer dan 3 glaasjes op. Ik wil niet dat je dronken wordt' zegt Ashton. 'ja papa' zucht ik.

Met zijn 6e lopen we naar buiten en worden we naar de club gebracht. Gelijk komt de drankgeur me al tegenmoet. Net voordat ik naar binnen wil lopen wordt ik bij mijn pols gepakt. Ik kijk achter me en zie daar Ashton staan.

'je blijft wel bij mij' zegt Ashton. Samen lopen we de club in gelijk door naar de bar, terwijl Ashton me achterna rent. Bij de bar aangekomen, bestel ik voor iedereen gelijk een shotje, die ik al snel krijg.

'je gaat toch niet al die shotjes drinken' vraagt Ashton. 'nee, dat is voor ieder 1. Alles wat over is drink ik' zeg ik. 'je weet het he, niet meer dan 3' zegt Ashton. Hij pakt een shotje van het blad en ook de andere pakken er 1. Ik pak het laatste shotje wat er staat en giet het zo achterover.

Ik ben echt niet iemand die er verslaaf aan is of naar drank verlangt hoor. Soms heb ik er gewoon even zin in en heel soms drink ik wat. Dit is pas de 3de keer dat ik iets drink.

'rustig aan tijger' zegt Luke, als hij ziet dat ik het hele shotje achterover gooi.

Na nog 2 bladen vol met shotjes mag ik van Ashton niks meer. Echt flauw. 'Luke, ik moet even naar de wc. Let jij even op Lottie' vraagt Ashton. Ashton gaat al snel weg en Luke komt bij me staan.

'kom, bestel nog wat. Ik vind het flauw dat hij tegen jou wel wat zegt, en tegen mij niet terwijl ik jonger ben' zegt Luke. Ik glimlach en bestel dan nog een cocktail. Net wanneer ik het drankje krijg zie ik Ashton de wc uit komen lopen.

'jij gaat eraan Luke' glimlach ik. Luke kijkt om zich heen en ziet al snel Ashton. 'shit' zegt hij. 'drinken' zegt Luke. 'ik doe het rustig aan' zeg ik. Ik zet mijn lippen om het rietje en begin dan te drinken.

De alcohol brand in mijn keel wat een fijn gevoel is na een tijdje. En dan staat Ashton ineens naast me. 'wat heb je daar' vraagt hij. 'een lekkere cocktail' zeg ik. Al gauw word de cocktail bij me vandaan gehaald.

'Luke, ze mag niks meer drinken' zegt Ashton. 'ach, kom op nou Ashton. Ik ben nog jonger dan haar en ik mag wel zo veel drinken als dat ik wil' zegt Luke. 'omdat jij een jongen bent, jongens moeten het zelf maar uitzoeken. Ik vind dat je meiden moet beschermen. Ik wil niet dat ze dadelijk een drank verslaving heeft' zegt Ashton boos.

'kom op Ashton. Ze is 17 en je behandeld haar alsof ze een kind van 12 jaar is' zegt Luke, die ook boos begint te worden. Dit lijkt me de perfecte gelegenheid om snel weg te glippen. Terwijl de jongens aan het ruziën zijn glip ik snel weg. Al snel kom ik Niall tegen.

the girl ✔ (5sos And Niall Horan)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu