p.o.v Lottie
De volgende dag word ik weer wakker van mijn wekker. Ik stap uit bed en doe mijn normale ochtendroutine. Na mijn ochtendroutine stap ik snel op mijn fiets naar school.
Als ik in de laatste les zit gaat ineens de deur open. Iedereen kijkt gelijk naar de deur. In de deuropening staat een jongen met een zonnebril op en een pet. Mijn ogen vergroten als ik door heb wie het is. Weer steken er een paar blonde plukjes onder zijn pet uit.
'wat doe jij hier' vraag ik hem. 'ik kom je halen voor de date' zegt hij met een glimlach. 'James, ik heb school. Ik ben bijna uit' zeg ik hem. Iedereen kijkt nog steeds raar naar de jongen in de deuropening. Ook de leraar kijkt raar toe. 'toe nou' vraagt hij. Zuchtend pak ik mijn spullen en sta op.
'en waar denkt u heen te gaan' vraagt de meester. 'ik ga op een date met James' vertel ik.
Ik pak Niall zijn arm en trek hem de klas uit. 'je bent echt een sukkel, weet je dat' vraag ik hem . 'nou, ik heb wel een hele leuke date geregeld hoor' zegt hij. 'gaan we bankhangen' vraag ik hem. Zijn glimlach verdwijnt en hij kijkt me raar aan. 'hoe weet je dat' vraagt hij. 'ik had een dikke crush op je toen jullie begonnen' antwoord ik. 'nu ook nog toch' vraagt hij een pruillipje. 'natuurlijk, nu ook nog hoor' antwoord ik.
'kom dan gaan we bankhangen en kunnen we elkaar beter leren kennen' zegt hij. Aan mijn arm trekt hij me door alle gangen van de school. 'hoe wist je eigenlijk in welke klas ik zat' vraag ik. 'gevraagd aan de balie' zegt hij simpel. Dat ik daar niet aan heb gedacht.
'maar we zouden toch om 4 uur bij de Starbucks elkaar zien' vraag ik hem. 'klopt, maar ik kwam erachter waar je op school zat dus ben ik je op komen halen omdat ik niet meer kon wachten' antwoordt hij terug.
Zodra we buiten zijn zie ik een fiets staan. 'ben je met de fiets' vraag ik hem. 'ja en jij gaat lekker achterop of je fiets hier nou staat of niet' zegt hij. Ik vraag Fenna wel of ze mijn fiets thuis neer zet. Ze heeft een reservesleutel van mijn fiets.
Niall gaat op de fiets zitten en ik achterop. Ik pak hem stevig vast bij zijn heupen terwijl hij aan het fietsen is. Het voelt zo vertrouwd, alsof het nooit anders is geweest. Ik leg mijn hoofd op zijn rug en gelijk draait hij zich om met een grote glimlach op zijn gezicht. Man, mijn crush voor hem komt spontaan terug van die glimlach.
Na een tijdje fietsen komen we aan bij een mooi huis. Hij zet zijn fiets weg en opent dan de deur. Gelijk zet hij zijn pet en zonnebril af, waardoor ik eindelijk in zijn ogen kan kijken.
'mooi huis' zeg ik hem, terwijl ik rond kijk. 'bedankt' antwoord hij wat verlegen terug. Zo schattig als hij verlegen is. 'woon je hier alleen' vraag ik hem. 'jup. Lonely forever' zegt hij triest met een kleine glimlach. 'waarom ga ik dan met je op date als je er zo zeker van bent dat je voor altijd alleen zal zijn' zeg ik met een grijns. 'nou. Die was flauw' zegt hij met puppy ogen. 'ik ben ook gewoon super flauw'.
'wil je wat drinken' vraagt Niall. 'doe maar wat cola'. Niall loopt weg en komt al snel terug met het drinken. 'bedankt' zeg ik als hij het drinken aan mij geeft. 'wat voor een film wil je kijken' vraagt hij mij. 'geen horror' zeg ik gelijk. 'hou je van comedy' vraagt Niall. 'dat vind ik wel leuk' antwoord ik.
Niall pakt zijn Netflix en zoekt wat door de films heen. 'deze' vraagt hij na een tijdje. Ik kijk naar de film en zie dan dumb and dumber. Ik heb er al veel mensen over horen praten maar nog nooit zelf gezien. 'is goed' zeg ik.
Met een glimlach zet hij de film aan en trekt hij me dicht tegen zich aan. Het voelt zo ontzettend vertrouwt. Na de film gaat Niall tegenover mij zeggen. 'wat zijn je hobby's' vraagt Niall. 'ik houd echt heel erg veel van muziek, verder doe ik niet echt aan een sport. En ik houd er gewoon van om met mijn vrienden te spelen' antwoord ik.
'kun je zingen of een muziek instrument bespelen' vraagt Niall. 'nee, dat kan ik echt niet. Maar ik wil het wel heel erg graag' antwoord ik. 'ik kan je wel gitaar leren spelen' zegt Niall met een grote glimlach. 'ik vind het goed' antwoord ik.
Samen met hem ga ik naar boven waar we een kamer in lopen waar allemaal instrumenten staan, vooral gitaren. Hij geeft me een gitaar en zelf pakt hij er ook een. Na een hele tijd op de gitaar te hebben gespeeld moet ik naar huis toe.
'ik zie je weer snel toch' vraagt Niall. 'natuurlijk' antwoord ik. Ik geef hem nog een knuffel en stap dan de deur uit terug naar huis toe. Ik kijk op mijn telefoon en zie een appje van Fenna.
Fenna, 'Je fiets staat thuis'
Lottie, 'bedankt'
Thuis aangekomen zie ik mijn fiets al voor het huis staan. Het fijne is dat je wel altijd op Fenna kan rekenen. Ik loop naar binnen, gelijk door naar mijn kamer. Ik vind het nog steeds zo rot voor Fenna dat ze nou iemand anders moet zoeken voor het concert. Ik vind het zo stom dat ik niet mee kan. Mijn droom is gewoon verpest.
Na een tijdje krijg ik een appje van Niall binnen.
Niall, 'kun je morgen weer afspreken?'
Lottie, 'lijkt me leuk. Maar morgen ga ik jou ergens mee naartoe nemen'
Niall, 'ik betaal het dan'
Lottie, 'Nee, dat doe je niet'
Ik denk dat ik nog een leuke en gezellige tijd ga hebben met Niall. Het was vandaag echt super leuk bij hem. Ik had die uren niet anders willen besteden. 'ETEN' wordt er geschreeuwd. Ik sta op van mijn bed, en loop dan naar beneden toe.
Daar ga ik aan tafel zitten en kijk mijn ouders verbaast aan die me strak aankijken. 'wat is er' vraag ik. 'wie was de onbekende jongen met zonnebril en pet met wie jij de school verliet onder schooltijd' zegt mijn moeder. 'een lieve jongen. Misschien wel iemand van 5sos. Ashton' zeg ik, om mijn ouders extra erg te pesten.
Ze zeggen vaak dat Ashton lelijk is en stom. Mijn ouders kijken me geschrokken aan. 'heb jij contact met Ashton' vraagt mijn moeder. 'nee, maar wel met een vriend van Ashton dus hopelijk ontmoet ik Ashton een keer. Oo jaa, die vriend van Ashton is ook de jongen die mij op school op kwam halen' vertel ik.
'ik wil dat je nu gelijk stopt met het contact hebben met die jongen' buldert mijn vader ineens. 'ik doe lekker wat ik wil'. 'dus ook nog brutaal zijn? Dat wordt een week huisarrest voor jou. Na school gelijk naar huis komen' zegt mijn moeder. Ik zucht, went mijn blik af en eet dan verder.
Ik kijk mijn ouders boos aan en begin dan te eten. 'waarom kijk je de heletijd zo boos Lottie' vraagt mijn moeder na een tijdje. 'omdat ik niet naar het concert van 5 Seconds of Summer mag terwijl jullie weten dat ik groot fan ben van hun en nu verbieden jullie me ook nog met bepaalde mensen om te gaan'. Een harde zucht is te horen.
'hou nou op over hun. Zet ze uit je hoofd. Die jongens zijn het niet waard' zegt mijn vader. Ik pak mijn bord op en loop zonder nog iets te zeggen weg naar boven. Hoe kunnen ze dat nou zeggen? Er wordt nog een paar keer mijn naam geroepen maar ik reageer er niet op.
Mokkend eet ik mijn eten op in mijn kamer. Gelukkig komen ze me niet achterna want daar heb ik al helemaal geen in. Ik heb sowieso geen zin in hun. Waarom moeten nou net de stomste ouders van de wereld mijn ouders worden?
Nadat ik alles op heb zet ik mijn bord op het nachtkastje en pak mijn telefoon. Ik zie dat ik niet normaal veel meldingen heb van al mijn social media. Verbaast kijk ik naar mijn telefoon die wordt overspoelt door meldingen.
Ik klik eerst op Instagram en zie dan het probleem. Niall volgt me en heeft een foto van ons online gezicht en mij daarin getagt. Sukkel dat hij is. Allemaal mensen volgen me en veel mensen zetten reacties onder de foto. Het is een foto van vanmiddag dat ik dicht tegen Niall aan film lig te kijken. De foto is best wel mooi.
Ik bekijk de reacties en zie verschillende meningen erover. Sommige vinden het super schattig, andere haten me omdat ze vinden dat ik Niall van hun afpak. We zijn gewoon vrienden, ook al gingen we op date.
Gelukkig doet haat me niet zo veel. Die mensen kennen me niet eens, hoezo kunnen hun dan weten dat ik stom ben? Ik kijk nog wat rond op internet tot dat het half 10 is. Tijd om te slapen. Morgen laatste dagje school voor dat we weekend hebben. Beste 2 dagen van de week. Ik trek mijn kleren uit die ik vervang voor mijn pyjama. Ook poets ik nog mijn tanden waarna ik in slaap val.
JE LEEST
the girl ✔ (5sos And Niall Horan)
أدب الهواةLottie heeft een 'normaal' leven. ze lijkt niet op haar gezin en kan ook niet met ze overweg. op een dag krijgt ze het nummer van de Niall Horan. en dan begint het pas. ze worden hele goede vrienden. en dan nodigt Niall haar bij hem thuis uit. ze gi...