P.O.V. Louis
Het is allemaal zo heftig wat een klein meisje van tien al heeft meegemaakt. Ik loop de trap af naar de woonkamer. Het is nu 20:00u, dus het is nog niet heel laat, maar ik ben wel gesloopt door deze vermoeiende dag. "Hey bro" zegt Harry als ik de kamer in kom lopen. "Hey" zeg ik een beetje slaperig. "Wat is er?" Vraagt Niall. "Ik ben echt moe. Deze dag was echt hectisch. Wat zij allemaal heeft meegemaakt, dat is echt niet normaal." Zeg ik als ik op de bank plof. "Ze ligt nu te slapen. Dan kan ze even uitrusten van alles."
Na ongeveer een uurtje begin ik echt moe te worden, dus ga ik maar naar boven. "Ik ga slapen. Truste" zeg ik nog tegen de jongens terwijl ik naar boven loop. Ik hoor zachtjes gesnik uit een kamer komen... EVELYN! Ik ren naar haar deur toe en open hem zachtjes. Ik zie haar alleen maar draaien in bed met een bezweet gezichtje. Ik loop naar haar toe en schud haar zachtjes heen en weer. "Liefje. Wordt eens wakker" zeg ik zacht.
Na een tijdje schrikt ze op en barst ze in huilen uit. Ik trek haar meteen in een knuffel. "Het is goed schat. Ik ben bij je" zeg ik tegen haar. Ze wordt langzamerhand rustiger en hoor ik haar weer regelmatig ademhalen. "Papa. Wil je hier blijven slapen?" Vraagt ze zachtjes. "Tuurlijk wil ik dat" zeg ik zacht terug. Ik leg haar weer neer en loop even de kamer uit om een joggingbroek te halen. Als ik terug kom, ligt ze alweer te slapen. Ik doe mijn shirt en broek uit en doe mijn joggingbroek aan.
Ik ga in bed liggen en druk haar tegen me aan. "Slaap lekker schatje" zeg ik. Ze mompelt nog wat en dan val ik ook in slaap...
----
Ik word wakker van een zonnestraal die op mijn gezicht schijnt. Ik zie Evelyn nog lekker liggen te slapen, dus dat laat ik ook nog maar even zo. Ik pak mijn telefoon erbij en check mijn twitter. Ik retweet sommige berichten en leg mijn telefoon dan weer weg.
Ik ga met mijn vingers door haar zachte haar, wat haar waarschijnlijk een beetje wakker maakt. "Goeiemorgen sunshine" zeg ik lief. "Goeiemorgen" zegt ze zacht. Ze draait zich naar me om en glimlacht. Ik geef haar een knuffel en stap daarna uit bed. "Kom. We gaan lekker ontbijten. Dan stel ik je ook gelijk voor aan de andere jongens" zeg ik blij. Ze grinnikt en knikt dan. Ze stapt ook uit bed en neemt zachtjes mijn hand vast. Ik kijk haar glimlachend aan en geef een bemoedigend kneepje in haar hand.
We lopen samen naar de keuken waar iedereen al aan tafel zit. Evelyn verstopt zich achter mij. "Jongens ik wil jullie voorstellen aan mijn dochter, Evelyn" zeg ik met een glimlach. Ze staat nog steeds achter mij. Ik til haar op en laat haar naar me kijken. "Ze doen niks oké?" Ze knikt en kijkt dan naar de jongens. "H-hallo" zegt ze zacht. "Hoi Evelyn" zeggen ze terug. De jongens stellen zich één voor één voor aan Evelyn.
Als ze het allemaal gedaan hebben, gaan we ook aan tafel zitten. "Pak maar van alles. Wat je niet op kan laat je gewoon liggen" zeg ik tegen haar. Ze knikt en pakt een boterham. Ze belegt hem met jam en eet het dan op. "Is er thee?" Vraagt ze twijfelend. "Ja tuurlijk" zeg ik tegen haar. Ik sta op en pak de waterkoker die ik vul met water. Ik zet hem aan en laat het water koken. Als het water helemaal gekookt is, schenk ik het in een mok en geef het aan Evelyn met een bak met smaakjes. Ze kiest er één en bedankt me dan.
Ik ga weer zitten en ga verder met eten. "Jij kan ook echt nooit stoppen met eten hè" zegt Harry lachend tegen Niall. "Hwelemwaal wel" zegt Niall met volle mond. "Je mag niet met volle mond praten" zegt Evelyn quasi-streng. "Daar ben ik het helemaal mee eens" zeg ik lachend. We geven elkaar een high-five. Hij slikt zichtbaar zijn hap door. "Sorry hoor dat ik te veel van eten houd" zegt Niall schouderophalend. "Daar waren we al achter gekomen" zegt Liam.
"Wat gaan we vandaag doen?" Vraagt Evelyn aan mij. "Volgens mij komen Perrie, Cheryl en Eleanor langs" zeg ik tegen haar. "Wie zijn dat?" Vraagt ze. "Perrie is de vriendin van Zayn, Cheryl is de vriendin van Liam en Eleanor is mijn vriendin" leg ik uit. "Oké" zegt ze. "Eleanor is dan mijn moeder?" Vraagt ze. "Ja" zeg ik.
JE LEEST
Adopted by Louis Tomlinson ft. One Direction •Dutch• {voltooid}
Fanfiction{voltooid} Het gaat over de 10-jarige Evelyn. Ze woont in een weeshuis, waarbij ze bij niemand geliefd is. Ze wordt door bijna alle kinderen gepest, behalve door Kayne. Hij is de beste vriend van Evelyn. Maar wat als hij word geadopteerd? Zal ze vo...