part 6

92 10 0
                                    

Suga pov

"Arghh!!"

Aku terbangun dari tidur lenaku.peluh dingin didahi dikesat kasar.Persekitaran kamar   bilikku yang tenang dengan warna dark red dipandang kosong.

Aku kembali tenang.Siling kamar   ku tenung.Hanya jasadku disini tapi jiwaku sudah melayang ke dunia lain.

Masing terbayang di ingatan aku,makhluk bertopeng tengkorak yang ngeri mengejar aku dengan  sebilah pisau tajam
Yang mampu memotong apa pun  benda hatta diamond yang memang terkenal dengan kekerasannya.

Apa ini petunjuk kepada alamat yang tidak baik?

Makhluk apa yang mengejarnya?

Kenapa dia merasa dunia vampire dalam bahaya?

Atau ini hanya perasaannya saja?

Semua persoalan yang berlegar dalam fikiran tidak dapat dijawab dengan jawapan yang tepat.

"Kreek.."

"Huarm,hyung dah bangun?"

Mangkuk bubur daging bersup darah fresh diletakkan atas meja.Jungkook duduk melabuhkan punggung di samping Suga.

"Feeling better?"soalnya.

Suga termenung.

" Not yet"

"Hyung masih rasa sakit?Kalau bergitu Kookie panggil Mr kim."

Dia baru bangun untuk memanggil doktor peribadi keluarga mereka,Suga memegang tangan Jungkook.Digeleng kepala.Jungkook duduk semula.

"Waeyo?hyung dah okey?"

Angguk.

"Suga hyung waeyo?Cuba beritahu apa masalah hyung?Kookie tengok hyung seperti memendam sesuatu?ceritalah pada Kookie.Kookie ni pendengar yang paling terbaik,tau?"
"Aku..."

"Tuk..tukk..."

"Who?Masuklah."

"Anyeong Min Yoongi."

Wajah baby face Jimin kelihatan di balik daun pintu.Dia menayangkan senyum semanis gula seperti biasa.

"Yaa,Jimin hyung balik tak bagi tau."

Muka Jungkook mulai masam mengalahkan jeruk asam.

"Hahaha,waeyo terkejut?hyung saje je tak bagitau kepulangan hyung,nak suprisekan budak kecil ni"

Diusap kasar rambut Jungkook.

"Yah,Kookie bukan budak kecil lagi .Tengok Kookie siap ada pakej abs lagi."

Tayang abs dengan muka bangga.Molla,sape tak bangga ingat senang ke nak bina abs.Tak tidur siap malam tau.

Jimin buat muka menyampah.

"Halo my sugar,how are you?sihat?"

Perhatian Jimin beralih pada Suga.Malas melayan Jungkook.Mentang mentang ada abs nak bajet hot lah tu.Nyampah!

"Kau lihat aku macam tak sihat ke?Nampak aku macam nak mati dah ke?" perangai swagnya mula tiba.

"Hahaha,perangai kau ni tak berubah.Masing sama.Tiada perasaan langsung."

"Mestilah hyung kookie bukan macam Jimin hyung
.selfish." kutuk Jungkook sambil buat muka tak berperasan.*Sesuai sangatlah diaorang berdua ni jadi adik beradik.*

Jimin jeling Jungkook dengan tajam."sibuk aah budak kecil."

"Ngata orang budak kecil.Hyung tu pendek tak pe pulak."

"Eeh,budak kecil ni"

"Sudah.Kalau korang nak terus bergaduh sila keluar dari my room." Bosan dah Suga tengok pertikaian mulut antara mereka berdua ni.

"Jimin hyung lah ni punca Jungkook kena halau"

"Eh,aku pulak"

Diaorang still bertikam mulut walaupun dah keluar dari bilik Suga.¶∆¶

Suga sambung semula termenung.

Suga sambung semula termenung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


############################

Camne?best tak?

Kalau best sila vote and komen.

love you mr vampireWhere stories live. Discover now