part 36

50 6 3
                                    

"Suzy..."yeoja yang berpakaian seperti namja, menoleh. Pandangan yang sangat dingin meratapi sekujur tubuh kurus bertubuh tegak.Aura seram menyelubungi kawasan itu.

" kau nak apa?"bicara Suzy,dingin,beku.

"Aku ada nak cakap something dengan kau.Important.Penting sebab melibatkan aku dan juga kau." kata Bambam.

"Penting sangat sangat ke?kalau cakap esok saja tak boleh ke?Aku banyak kerja nak buat.Tak de masa nak layan kau lah." Suzy sedikit membentak.Hampir sebulan,kawan baiknya itu menjauhkan diri daripadanya,baru kini suara yang sangat dirindui kedengaran.Hatinya perit  yang amat pabila Bambam tidak mengendahkannya.Kehilangan tempat mengadu sedih dan gembiranya,membuatkan Suzy kembali ke asal.

"Maafkan aku,aku tau aku salah sebab abaikan kau tapi aku buat semua ni bersebab.Kerna aku sayangkan kau,aku jauhkan diri dari kau meskipun hati aku pedih." sebak Bambam.Anak mata jernihnya menatap mata bundar itu.Masih menawan dan cantik sepasang mata itu.

Suzy smirk.Dialih mata kearah lain.Dia berpeluk tubuh.

"Kau sayangkan aku?tapi kenapa kau buat aku macam ni?Kau kan tau aku tiada tempat untuk berpaut kalau kau pergi jauh dari aku.Ahli keluarga aku semuanya abaikan aku.Tak pernah nak peduli kewujudan aku."

Permata berharganya akhirnya jatuh menitis.Setitis demi setitik menitis ke bumi.Bambam yang tergaman melihat Suzy menangis terus merangkul erat tubuh itu ke dakapan hangatnya.Kepala Suzy yang bersandar didadanya dibelai lembut.Pertama kali dia melihat air permata Suzy menitis
dihadapannya.Sungguh dia tak rela yeoja kesayangannya menangis kerananya.Dia tak layak untuk ditangisi!

"Maafkan aku.Aku terpaksa buat semua ini." dikesat air mata Suzy dengan lembut sambil matanya menatap wajah yang sangat dirindui itu,siang dan malam.

"Apa sebabnya?Bagi tau aku."

"Aku..." kelu.

"Kau apa?Kau saja kan buat aku merana.Kau suka kan tengok air mata aku mengalir?Cakaplah?!!"

"Tak!Aku sukakan seseorang.Tetapi aku tak boleh bersamanya.Aku dengan dia ibarat enggang dan pipit yang tak setaraf terbang bersama." laju sahaja perkataan itu meluncur keluar dari bibirnya.Jantung berirama kencang.

"Apa?!Kau suka seseorang?Siapa?Apa kaitannya dengan aku sampai kau menjauhkan diri?tak logik lah kau ni." marah Suzy.Ketawa sambil mengesat air mata.Sekejab je mood minah ni berubah °_°.

'Baru aku tau dalam hati kau memang tak pernah ada aku.Tak apa lah aku dah terima suratan yang tersurat.Walau pahit sekelat peria untuk ditelan.'monolog hati Bambam kecewa yang bukan kepalang.

"Ada.Ada kena mengenai dengan kau.Dan kau juga kenal siapa yeoja tu."

"Mwo?aku kenal?seriously??Sape setahu aku kau ni mana pernah rapat dengan yeoja.Ke sebenarnya kau ni kunyit?" sepit kan mata pandang muka Bambam.

Bambam terlopong.Tangannya pantas ketuk kepala Suzy.

"Hoi,aku bukan kunyit lah!Aku still lurus tak belok belok ok.Perasaan aku masih lagi pada yeoja.Tak kuasa aku nak jadi gay." bila cakap pasal gay pasti bulu romanya naik.Seram beh.

"Dah habis tu kau suka sape?"

"Kalau aku ceritakan perkara sebenar kau jangan marah tau."

"Hmm,yelah apa benda ye?"

Aku sebenarnya sukakan...."
Jeda.Pandang Suzy diam diam.

"Aku sukakan kau,Suzy."

Suzy terperanjat.

"Kau,kau sukakan aku?Heh,jangan main main soal cinta dengan aku boleh tak?Aku pantang tau tak." Suzy ingat Bambam hanya bergurau nak ceriakan suasana yang sayu.

Pegang tangan Suzy.

"Aku tak pernah main main lagi lagi dengan kau.Benar aku dah lama fall in love dengan kau." bawa tangan Suzy kebibirnya lalu dicium lembut.Omo,ciri ciri lelaki romantik idaman yeoja.
Suzy masih tak percaya.

"But sejak bila??"

"Dari mula kita dipertemukan.Aku banyak kali bagi kau hint tapi kau tak percaya."

"Aku..aku tak pernah suka kau.Maafkan aku.Aku hanya anggap kau sebagai teman tapi mesra saje." Suzy mengundur ke belakang.

"Aku tau.Dan aku dah terima semua kenyataan ini.takkan lah aku nak paksa kau supaya terima akukan.Cinta tak boleh dipaksa.Enggang tak mungkin terbang bersama pipit.

Dan...........
Akulah pipit tu."

"Tapi kau tak kecewa ke aku tolak cinta kau?"

"Kecewa tu memang kecewa.Tapi nak buat camne lagi orang tu tak inginkan kita ni " cebik Bambam.

"By the way,aku dah jumpa dah bidadari sebenar aku."

"Hah,serious?wow sape?"

"Adalah biarlah rahsia."

Suzy juling mata ke atas.

"So friends?"

"Yes,friend."jari kelengkeng bertaut dengan jari kelengkeng Bambam.

" wei,bagitau camne kau jumpa yeoja tu?"

"Heh,mana boleh kan rahsia."

"Ala nak tau juga."

"Ok.Hmm,sebenarnya dia jatuh dari langit."

Suzy mencebik.

"Kau ni kan dah anggau jiwa dan raga ni.Cepat cepatlah cari penawar penyakit kau ni."

"Hahahaaa"

Dari jauh sepasang mata merah darah sedang memerhati perlakuan kedua dua remaja itu.Sepasang senyuman terbit dibibir.Hatinya turut gembira melihat Suzy gembira.

love you mr vampireWhere stories live. Discover now