Bambam pov
Aku curi curi pandang muka yeoja kesayangannya itu.Suzy kelihatan moody selepas mengenakan budak nerd tu.Kenapa ye?
Takkan lah Suzy terjatuh hati pada budak nerd?Bukan ke taste suzy sangat tinggi?tengoklah dari atas hingga bawah tubuhnya dilitupi barangan berjenama.Lainlah seperti dia,anak jutawan dibandingkan si nerd tu yang sangat misteri.
Haiss,mungkin Suzy rasa bersalah agaknya.Disedapkan perasaannya.
Tapi dia terlupa sesuatu.Ye cinta itu tidak mengenal rupa.Sesiapa sahaja yang terjatuh cinta pasti akan terperangkap dalam kurungan cinta buat selama lamanya.Cuma kita kenalah meletakkan cinta pada Allah ditangga teratas dan cinta pada ibu bapa di tangga kedua,barulah cinta sesama manusia.
'Perlu ke aku meluahkan perasaan yang dah lama terpendam di lubuk hati pada Suzy?'bisik hatinya.
Dia tidak mahu memendam lebih lama rasa cintanya kerna setiap kali Suzy bermesra dengan namja lain,rasa perit dan terluka pasti timbul dihati.
Keputusan muktamad telah dibuat.Hari ini akan menjadi hari paling bersejarah buatnya.Diketepi perasaan malu demi yeoja kesayangannya itu.Sebelum Suzy diambil orang ,lebih baik dia bertindak terlebih dahulu.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Suzy pov
"Queenka unnie" panggil Top.
Suzy angkat kening yang terbentuk cantik diwajahnya.
"Waeyo?"
"Nak" Hulur surat berlipat kemas yang berwarna pink lalu berlalu pergi ke tempat grupnya,seventeen.Suzy ambil.Dahinya berkerut.Sudah lima tahun dia bersekolah disini tetapi tak pernah dia dapat surat.Jangan surat cinta sudah.Memang tempah maut namanya, si penulis surat ni.
Jumpa saya di rooftop masa rehat nanti.
Bambam.
Aku pantas menoleh kebelakang iaitu dimeja Bambam.Terlihat Bambam sedang berbual dengan ahli Got7.Mesra.Sampai bertepuk tampar bahu.
'Ada hal penting ke yang nak disuarakan pada aq secara personal?'persoalan ini tidak dapat aq huraikan.Otak aq jadi blank serta merta.
Aq berdiri nak ke tempat duduk rakan karibku itu merangkap teman tatkala aq kesunyian.Ye,dialah teman yang sentiasa ada disampingku sewaktu aq sedang gembira atau bersedih.Gembira bersama,sedih pun bersama.Segala masalah dan kesedihanku akan aq luahkan padanya.Bambam memang sahabat terbaik yang aq pernah ada.
Langkahan aq terbantut apabila ketua kelas,Jung Suk memberitau akan ada murid baru masuk ke kelas.terbantut keinginanku nak ke meja Bambam.Aq duduk semula.
'Hmm,tak mengapalah ada masa lagi dia nak merungkai persoalan yang berlegar legar di kepala'
YOU ARE READING
love you mr vampire
RomancePertemuan yang tak dijangka pada waktu yang salah menyebabkan Suga menjadi mangsa buli pada Suzy. Pelbagai cara yang dilakukan Suzy untuk menyingkirkan Suga dari sekolah itu namun modul operandinya seringkali gagal. Hinggalah satu hari,Suzy secara t...