Part 7

77 8 0
                                    

Ting...ting....

Semua murid mengemas barang masing masing.ceria wajah mereka bila dapat pulang ke rumah setelah setengah hari diperutukkan untuk belajar dan menelaah buku sampaikan blank otak melihat tulisan yang berselirat pada setiap helaian kertas.

"Okay,class masa saya telah tamat.Jangan lupa siapkan kerja rumah saya."

Sekuntum senyuman manis dihadiahkan oleh saem jin kepada seisi kelas.Yeoja semuanya sudah melting lihat senyuman saem paling kacak dan mempunyai baby face manakala namja mencebik geram.

"Jungkook kau baliklah dulu.Aku nak pergi ke library untuk cari buku rujukan."

Jungkook mula risau.

"Tapi appa suruh saya jaga hyung "

"Ala Jungkook jangan risau taulah hyung nak uruskan bila terjadi apa apa.Kan hyung vampire terkuat di dunia vampire."

"But,hyung?"

Memang benar Min Yoongi mempunyai kuasa yang luar biasa dari vampire yang lain walaupun dia kelihatan lemah dan mudah dibuli. Tapi dia tetap risaukan hyungnya itu.Mereka bukannya mempunyai kuasa yang dapat mengesan bahaya.

"No tapi-tapi.Hyung tetap juga nak pergi ke library.Kamu baliklah dulu."

Tubuh sederhana tinggi Jungkook ditolak sampai ke pintu keluar.

Akhirnya,Jungkook mengalah.

"Hyung kena janji dengan kookie,jaga diri tu baik baik dan hati hati.Jangan terlalu leka sangat nanti musuh dapat mencari peluang memusnahkan hyung." Nasihat Jungkook.Sampai berbuih buih mulutnya membebel namum Suga hantar membuat tak kisah.Masuk telinga kanan,keluar telinga kiri.

"Hisy,jungkook ni kuat betul membebel macam yeoja."

"Hyung!!"

"Hahaha"

Terus Suga memecut lari seribu kali laju daripada kelajuan cahaya.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Suzy pov

Aq memegang dagu yeoja manis bernama euhna ini.Dia memalingkan mukanya ke arah lain kerana tidak sanggup bertentangan mata denganku.Air matanya deras menanggis.

"Hei yeoja pandang mata aku."

Eunha

tetap berkeras.

Aq mendengus kasar.

"Hei,aq paling benci orang tak pandang mata aku bila aq bercakap." bisik aq keras ditelinga.

Serentak itu tanganku melayang ke pipinya.

"Aq tanya sekali lagi,kau nampak aq dan geng aq ,membelasah saem Jihyo kan?"jerkah aq.

Air mukanya kelihatan takut.Digeleng kepala,menafikan kebenaran.

Kau jangan bohong aq.Aq paling
pantang orang menipu aq,pabo!"

Tubuhnya yang sudah lemah dikerjakan aq,aq tarik ke lorong sunyi yang berhampiran perpustakaan sekolah.Aq hempas tubuhkan ke dinding.

Melorot tubuhnya jatuh ke tanah.

Seventeen dan got7 hanya memerhati ketua mereka membelasah yeoja itu.Tidak dilayan pandangan Eunha yang minta dikasihi.

Kaki aq melangkah menghampiri yeoja itu.

"A..qu ak..an memberi...tahu semua kegiatan yang telah kamu lakukan ke...pada penge..." Eunha  tidak dapat bernafas dengan baik.

"Apa kau cakap?Ulang balik aq nak dengar."

Tanganku mengcekik lehernya dengan lebih kuat.

Biru wajah Eunha.

"Lep...pas..kan aa..aqu"Dia cuba melepaskan diri .

" kau nak aq lepaskan kau?Boleh.Lepas nyawa kau ditarik oleh malaikat maut!!"

"K..kau me...mang ke..jam."

"Kisah ke aq kalau aq kejam sekalipun?"

love you mr vampireWhere stories live. Discover now