part 15

61 7 0
                                    


Istana Diamond cristal

Raja Minho mundar mandir memikirkan surat ugutan yang diterimanya.Nampaknya dia masih ingin membalas dendam yang tidak terbalas lagi.

"Sayang,mengapa tidak memberitau pada Min Yoongi dan Jungkook?Mereka juga perlu tau semua ini."

Raja Minho mendengus keras.

"Saya tidak mahu menyusahkan mereka.Cukuplah masalah yang dihadapi mereka,saya tidak ingin menambah beban mereka." kata raja Minho.

"Inikan masalah besar yang melibatkan dunia vampire."

"Ye,saya tau.Masalah ini tidak boleh diambil mudah.Sebab itulah saya telah mengambil keputusan untuk menghantar BTS ke bumi untuk menjaga Min Yoongi.Nyawanya sekarang sedang diambang bahaya."

"Pengawal,panggilkan BTS kemari"

Seketika kemudian,BTS datang menghadap dengan wajah yang tertanya tanya .

"Saya memanggil kemari adalah kerana hendak memberikan kamu semua tugasan yang berat.Saya harap sangat kamu dapat menggalas tugasan ini dengan sebaik nya."wajah raja Minho nampak tenang namun didalam hati dia turut merisaukan keselamatan anak sulungnya itu.

BTS saling berpandangan.

"Boleh kami tau tugasan yang akan kami galas?" Kim Namjoon sebagai leader BTS membuka soalan yang tidak dijawab di dalam hati mereka.

"Baiklah,kamu semua akan dihantar ke bumi untuk mengawasi Min Yoongi disamping membantu Jungkook."

Seketika suasana hening.Mereka semua terkejut dengan kata kata yang baru sahaja meniti di bibir raja Diamond Cristal ini.

"Bolehkah kamu menolong saya?" soal raja Minho.Ratu Naeun disamping raja Minho turut menunjukkan wajah berharap.Hanya BTS satu satunya harapan terakhir yang mereka ada.

"Waeyo kami yang raja pilih?bukankah ramai lagi vampire yang lebih kuat daripada kami?"

Ahli bts mengangguk setuju dengan kata kata Kim Namjoon.

"Jangan kamu tanya kenapa saya memilih kamu.Sekarang yang lebih penting Min Yoongi."

"Saya harap kalian dapat menjaga Min Yoongi daripada bahaya.Tolonglah saya."

"Ratu jangan risau.Kami pasti menjaga Suga seperti nyawa kami sendiri."

Kata kata Hoseok mengembalikan semula senyuman ratu Naeun.

"Saya yakin raja Minho tidak salah memilih kamu." Sambil menjeling manja pada kekasih hatinya itu.

"Kami sanggup mengalas tugas ini demi dunia vampire." jawab Kim Namjoon bagi pihak BTS setelah mendapat persetujuan mereka.

Senyum dipamer"Baliklah kalian,berehat lah sepuas puasnya kerana esok kamu semua akan terus bertolak ke bumi dan memerlukan tenaga yang banyak ."

"Baik" Bow.

"Tapi sebelum kami beredar,boleh kami mengetahui apa sebenarnya yang terjadi?Suga dalam bahaya ke sekarang?" tanya seojin,ahli paling tua,matang dan semestinya paling cool dalam ahli BTS.

"Saya tidak dapat memberitau sekarang.Nanti bila tiba waktunya,saya akan bongkarkan semuanya."

Kim Namjoon hanya mampu mengangguk sebelum beredar.

"Lega hati saya lepas Min Yoongi selamat dengan mereka."

"Sayang jangan risau.Mereka pasti mengalas tanggungjawab ini dengan dedikasi."

Digengam tangan isteri kesayangannya.

"Saya pun berharap bergitu."

love you mr vampireWhere stories live. Discover now