"Hei,kenapa lama sangat kau beli makanan?Aq dah kebulur tunggu kau." jerkah Suzy pabila Suga menghulurkan bungkusan makanan kepadanya.Jelingan tajam dihadiahkan untuk Suga.Lalu dia melihat makanan yang dibeli Suga.Hampir meleleh air liurnya melihat makanan kegemarannya iaitu nasi goreng kimchi terselit diantara makanan makanan yang lain.
"Mianhae queenka,hari ini kantin sesak dengan pelajar."
Suga bow 90°.Suzy geram.Mod makannya yang tadinya meninggi,hilang kerana budak nerd aka slave dia ni.
"Itu masalah kau.Aq tak penduli.Lain kali kau tu cepat lah sikit berebut tempat jangan nak lembap macam kura kura,pabo!"
Ditunjah dahi Suga sampai kemerahan."Appo,sakit queenka." digosok dahinya.
"Dah pergi kau duduk sana.Hilang selera aq nanti pandang muka kau."
Terasa juga hati Suga.Dia melangkah ke bangku kosong yang jauh dari Suzy.Semasa Suga berselisih dengan geng got7,Bam bam tersenyum memgejek memandangnya.Suga buat tak layan.Sejak dia jadi slave kepada Suzy,Bam bam sering mencari masalah dengannya.
Suzy menghabiskan nasi yang terakhir.Licin bekas polisterin itu dibuatnya.
"Omo,lazat seperti selalu."
Ahli seventeen dan got7 turut mengiakan.
Ketika ini wajah Suzy nampak seperti keanak anakkan.Senyuman dibibir nampak iklas tidak seperti selalu.Berbeza dengan sikapnya yang sombong,gangter dan suka memarahi orang.
Suga merakam senyuman Suzy didalam kepala.kantoilah dia kalau menangkap gambar Suzy senyap senyap,tak pasal pasal mata sebelahnya lebam ditumbuk Suzy.
"Suga,kemari"
"Ya queenka"
"Kemas semua ini sehingga bersih.Aq tak nak ada secebis kotoran pun disini.Araseo?"
Angguk.
Kemas sehingga bersih.Lepas tu berdiri sebelah Suzy.
"Kenapa berdiri di sini lagi ?pergi balik ke kelas.Aq nak bersantai disini,sebentar."kata Suzy.
" hmm,queenka..."
Muka Suga berubah merah.Blushing.Dia teragak agak nak beritau perkara sebenar.Tak sangka yeoja gangter ini ada juga sisi comel.
"Mwo?"
Suga seluk saku seluar.Disapu hujung bibir Suzy yang comot.Sambil itu dia telek wajah Suzy yang kelihatan tergamam dengan pembuatannya.Mata dia dan Suzy bertentang dalam beberapa saat.Masa seakan berhenti ketika itu sebelum Suzy pantas mengalihkan pandangan ke arah lain.
"Dah bersih."
Disimpan sapu tangannya.Suga lihat Suzy seperti kelu.
Spontan Suzy berdiri.
"A..aq nak pergi ke lab sekejab.Ada barang yang tertinggal." gagap Suzy berbicara.Kelam kabut dia melarikan diri dari situ.
Suga tersenyum lucu.
'Jeomal yeoppeda'bisik hatinya.Bunga mula kembang dalam hatinya.
Dari jauh sepasang mata memerhati kelakuan Suga Suzy.Digenggam telapak tangannya menjadi penumbuk.
'Tak guna kau Suga.Sesuka hati kau je sentuh yeoja kesayangan aku.kau memang cari bala.Nahas kau nanti'
YOU ARE READING
love you mr vampire
RomancePertemuan yang tak dijangka pada waktu yang salah menyebabkan Suga menjadi mangsa buli pada Suzy. Pelbagai cara yang dilakukan Suzy untuk menyingkirkan Suga dari sekolah itu namun modul operandinya seringkali gagal. Hinggalah satu hari,Suzy secara t...