part 44

64 2 0
                                    

Lepas Suzy pulang,Min Yoongi terus menghempas badannya di sofa.Ahli BTS juga melabuhkan punggung mereka di sofa.

"Aigoo....Suzy unnie tu buat gugur jantung chim chim jelah tengok gaya comel dia.Nasib baik iman chim chim tak nipis macam kulit bawang.Kalau tak mesti dah masuk perangkap cinta."kata Jimin sambil urut jantungnya yang masing berdebar sambil itu juga matanya mengelip air wajah Min Yoongi.Nak tengok reaksi hyungnya tu marah atau tak.

"Wei,kau jangan macam macam dengan aku.Kang ada yang lembam biji mata nanti."marah Min Yoongi.

Hoho,tau juga marah.Ingatkan takde perasaan.

"Relaxlah hyung.Tak baik marah marah ni.Chim Chim just gurau je.Takkan lah Chim Chim sanggup curi kekasih hyung pengarang jantung jiwa dan raga semua dicurahkan."

Min Yoongi jeling geram.

"Amboi kalau pasal aku bukan main lagi perli."geramnya rasa nak cekik cekik je mamat ribena ni.Taulah tadi bukan main romantis lagi dia layan si Suzy tu.Sebenarnya dia pun malu juga tapi nak hati perempuan ni bukan mudah,so terpaksa dia guna tektik memikat yang sexy lagiikan aummmm.

Tetapi tengok si Suzy tu macam tak terkesan pun dengan godaannya.Muka tetap juga selamba dan blur.

Kasihannya aku.Huhuhu......

'Itulah yang kau tersuka kat minah tomboi tu kenapa?Kan dah sakit hati plus geram tahap dewa petala ketujuh.'

'Amboi,amboi sedapnya kau cakap.Ingat aku ni boleh halang jatuh cinta ke.Aku tak ada kuasa nak pilih mana mana yeoja untuk jatuh cinta.Ni pun,aku TERSUKA TANPA SENGAJA pada Suzy,okey.'bisik Min Yoongi pada hatinya.

Ahli BTS yang mendengar isi hati Min Yoongi tersenyum geli hati.Jin yang duduk disebelahnya menepuk bahunya.

"Takpe,aku akan tolong kau pikat hati Suzy,kan aku ni prince charming semua yeoja."hidung tu dah kembang sekembangnya.

BTS juling mata ke atas.

PERASAN!

Bersinar dah mata Min Yoongi.
"Thanks hyung."peluk ketat ketat.

Jin senyum senang hati.

"Tapi aku tak sedap hatilah sejak Suzy balik.Rasa seperti ada aura jahat disampingnya."

Bulat matanya.Dia teringat balik kejadian tadi.Terus Min Yoongi bangun dan terburu buru keluar tanpa mengucapkan sepatah perkataan pada BTS.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Suzy pov

Cuaca malam ini sangat sejuk tidak seperti malam sebelum ni.Angin bertiup kencang membuatkan aku memeluk tubuh yang hanya tersarung coat.Bulu romaku turut berdiri tegak.

Aku berjalan perlahan lahan sambil peluk tubuh.Aku terasa pelik bila disepanjang laluanku tiada seorang pun manusia.Sunyi sangat lorong yang aku laluan ni tapi aku kuatkan semangat untuk teruskan perjalanan sebab hanya lorong ni aje paling cepat ke rumahku.

Aummhhhhhh.......

Bunyi salakan anjing jelas kedengaran.Dah terketar kaki aku.Habislah aku kalau terserempak anjing.Dahlah anjing disini semuanya gila gila,suka kejar orang selagi tak dapat selagi tu lah dikejarnya.Aku ni dah serik kena kejar sampai tak sanggup lagi lalui lorong ni.Tapi terpaksa je lalu sini sebab nak balik cepat sebab aku rasa ada yang tak kena pada malam ini.

Tap...tap...tap...

Langkahku terhenti.Aku rasa ada seseorang dibelakang.
Mulalah rasa tidak sedap hati timbul.Tapi bunyi itu sudah tiada saat aku berhenti.Nafas aku tarik lepas tu dihembus perlahan.Dan aku bergerak setapak ke depan.Bunyi tapak kasut bergeser dengan lantai makin jelas kedengaran.Pantas aku berpaling.

Kosong.Tiada sesiapa pun disini.Hanya aku seorang ditemani kesunyian.Aku berpusing kembali lalu teruskan perjalanan.

Bunyi itu muncul sekali lagi.Benda itu mengekoriku rapat.Hujung mataku mengelik ke belakang.Terlihat satu bayang bertubuh besar dan berjubah.Pantas aku pusing belakang.

Tapi tetap kosong.Tiada sesiapa selagi aku.Aku pejam mata.Deruan angin menepak mukaku.Kuat.

Tiba tiba sepasang tangan menyentuh bahuku.Pantas aku tepis sambil berundur ke belakang.

"Siapa kau?"

"Suzy,waeyo?"pada nada suara itu ada kerisauan yang tak dapat disembunyikan.lantas aku membuka mata.Tubuh itu aku peluk erat.Si namja itu tergaman dengan tindakanku tapi aku tidak menghiraukannya.
Perlahan lahan lelaki itu membalas pelukanku.

"A..aku takut."

"Shhh,saya kat ada disini.Awak jangan takut dah sebab saya akan melindungi awak"

Kata kata itu buat aku jadi tenang.Aku rangkul dia lebih erat dan kepala ku letak pada dadanya yang bidang.

Seminit,dua minit.....

Masa seakan berhenti....

Tiba tiba pucuk hidung terkena sesuatu yang sejuk.Spontan ku mendongak.Dan....senyumanku terukir.Aku menadah tangan.Benda putih bersih dan sejuk ini jatuh lalu berkumpul di tanganku.Aku pandang Min Yoongi yang turut tersenyum sebelum saji ini kukepal menjadi bebola.Aku pandang dia sekali lagi bersama senyuman penuh makna.Min Yoongi dah geleng kepala.Terus dia berlari tapi belum sempat......

Bukkk.....

Tepat pada batang hidung.Alahai penyek dah hidung comel tu.

"Yes,kena!"aku bersorak siap lompat kijang meraihkan kejayaanku.Min Yoongi buang saji dimukanya.Dia geram lalu kaut saji ditanah lepastu balik pada aku.Bertubi tubi pulak tu.Aku tak sempat nak elak.Dan akhirnya benda putih tu terkena dimukaku.Tergangga aku.Habis muka suci aku dicemari kuman.Hisyyy,dia ni memang nak perang.

"Ok,kita perang!"

Aku kaut saji sebanyak yang mungkin dan baling pada dia.Dia dengan pantasnya mengelak setiap balingannya.

Aku masih tak puas lalu aku mendekati dia.Dekat makin dekat.Mata Min Yoongi tak lari daripada menatap wajahku.

Inilah masanya...

Bukkkk.....

Tepat dibatang hidungnya.Aku sorak gembira.Bila aku tak dengar apa apa respon daripada Min Yoongi,aku pandang dia.Dia hanya tunduk.Aku jadi takut tengok reaksi dia.Perlahan aku merapatinya.

"Kau okey?"

Dia pandang aku lepas tu senyum dibibirnya perlahan muncul.Makin lebar.Kemudian,dia ketawa kuat.Sampai merah merah hidungnya.Aku tercengang.Tak pernah aku tengok dia ketawa seperti ini.Akhirnya aku turut ketawa.Kami main saji sampai penat.

love you mr vampireWhere stories live. Discover now