Bambam kelihatan resah menanti kehadiran yeoja yang sudah lama mengisi tempat kosong dalam hatinya.Sesekali matanya mengelip pada jarum jam tangan yang dihadiahi suzy sempena ulang tahun kelahirannya yang ke 14 tahun.Sudah dua tahun berlalu tetapi Bambam masih setia memakainya.Dikala dia merindui Suzy,dia akan memeluk erat jam tangan ini dekat dengan hatinya seperti membayangkan dia sedang memeluk Suzy.Jam tangan inilah perintis semangatnya.Nadi jantungnya.
"Tap...tap.."
Bunyi tapak kasut menghala ke rooftop memecah khayalan indahya bersama Suzy.
Bambam menarik nafas hela.Rasa takut dan gementar menyelubungi dirinya.Ye,dia teramat takut sekarang ni.Takut Suzy menolak cintanya.
"Kreet..."
"Bambam oppa..." muncul sekujur tubuh di sebalik dedaun pintu besi.
Mata Bambam tak berkelip memandang wajah Suzy.Hari ini dalam sejarah hidupnya,Suzy kelihatan sangat menawan di kaca matanya.Setiap langkah dan pergerakan Suzy tidak terlepas dari pandangan matanya.Bambam semakin kelu lidah tatkala Suzy sudah berdiri dihadapannya.
Serta merta otot lututnya longgar melihat kecantikan Suzy yang selama ini terlindung oleh pakaian namja yang menutupi tubuhnya.
"Waeyo oppa pandang Suzy macam nak telan hidup hidup?Asa yang tak kena pada pakaian Suzy ke" dibelek pakaian seragam yeoja yang tersemat cantik ditubuhnya.
Bambam hanya mengeleng.Lidahnya masih kelu,tak mampu berkata kata.Dia terpegun dengan keindahan ciptaan tuhan yang berada dihadapannya.
'Dia sangat keopta'
"Habis tu,kenapa tak berkelip mata pandang Suzy?Hmm,mesti Bambam oppa terkejut dengan perubahan Suzy kan?Yelah selama inikan,Suzy sering tampil dengan pakaian namja."sambung Suzy.Menelek wajah Bambam.
'So jeongmal yeoppeoda.Geram pulak nak cubit pipi gebu tu'bisik hatinya,nakal.
" Hari ni bersaksikan Bambam oppa,Suzy nekad nak berubah menjadi yeoja yang sebenar.Tapi Bambam oppa kena janji,jangan beritau mereka dahulu.Ini rahsia antara kita berdua je."
Senyap.Bambam masih di dalam dunianya sendiri.
Suzy senyum dalam hati.Idea muncul nak menggenakan Bambam.
"Tapi Suzy rasa Bambam oppa macam tak suka dengan penampilan baru Suzy.Kalau macam tu takpelah.Suzy tukar balik baju Suzy." buat merajuk dan beredar.Bambam menahan langkahnya.
"An...aniyo.Su..Suzy nampak sangat sangat keopta.Buat jantung oppa hampir gugur." Blushing.
Disebalik kata katanya tersirat maksud yang mendalam.Harap haraplah suzy faham isi hatinya yang nak disampaikan.
Bagi Suzy kata kata Bambam hanyalah sekadar mahu memujuk hatinya tanpa mengetahui isi tersirat.
"Gugur jantung konon.Pandai oppa ambil hati Suzy.Tapi Suzy tak tergoda dengan kata kata puitis Bambam oppa."cebiknya kemudian mengenyit mata pada Bambam.
Hello guys.Saya buat ff ni untuk
Alyson_Angel.Hope you like it.
YOU ARE READING
love you mr vampire
Lãng mạnPertemuan yang tak dijangka pada waktu yang salah menyebabkan Suga menjadi mangsa buli pada Suzy. Pelbagai cara yang dilakukan Suzy untuk menyingkirkan Suga dari sekolah itu namun modul operandinya seringkali gagal. Hinggalah satu hari,Suzy secara t...