13.kısım
☆
Gün biterken güneş battı. Hava sabaha göre dahada soğumuştu.
Arka sokaktaki evsizlerden biri çok üşüdü. Bir köpek havladı ötede. Tüm dükkanlar kepenk kapatırken, kötülük dolaştı bir sokakta. İki sokak arasında esen tatlı bir esinti bu kötülüğe eşlik etti. İnsanoğlu bügünde bugünden umudu kesti. Ama bir yerlerde yarını düşledi yine biri.
Nehla camdan aldığı gözlerini oturma odasına çevirdi. Aynı anda içi ürperince kollarını sarmıştı kendi bedenine.
Ahsen kendine sarılan kadından ayırmadı gözlerini. Koltukta geriye doğru yaslandı.
Saat gece yarısını geçmişti. Ahsen odadaki tüm ışıkları kapatmış bekliyordu. Ekrandan adamın yüzüne vuran ışık, gözlerini o karanlıkta dahada parlak ve seçilebilir yapmıştı.
Bu kadın ne yapmaya çalışıyor, anlamaya çalışıyordu. Çocuklara yardım etmek miydi amacı? Doktor kimliği onun hayatınında ta kendisi olmuştu görüyordu.
Ama bu yardım etmek olmuyordu. Onun doğrusu bu kadının hayatında bir anlam teşkil etmiyordu onuda biliyordu.
Birden sırtını dikleştirip, ekrana yaklaştı, bu hareketi yaslandığı koltuğun gıcırdamasına sebep olmuştu. Yetmedi bir düğmeyle de izlediği kadını yaklaştırdı ekranda.
Nehla kafasını yasladığı demir parmaklıklardan ayırdı. Burası soğuktu. Çok soğuk.
Ayağa kalktı. Sonra ortasına yürüdü hücrenin. Kendi etrafında yavaşça dönüp dört duvarla çevrili yere baktı.
Her duvarda faklı bir yazı vardı. Önce kalktığı yerdeki duvara baktı. Çentikler vardı yüzlerce. Sonra yan duvara geçti. Yazılar vardı, kimi silik, kimi kapkara bir karalamaydı sadece. Sonra diğer duvara baktı. Yan yana yazılı bir çok kadın ve erkek ismi vardı. Derya-Deniz, Esin-Mehmet, hatta Ahmet-Hüseyin....
Hepsi bambaşka hikayaler olmalıydı?
Gözüne kestirdiği bir tanesine adımladı, duvara yaklaştı yavaşça. Ahsen onun herbir hareketini izliyordu.
Nehla elini kaldırdı. Aklından hiçbir şey geçmedi önce.
Kendi elini izlemeye başladı. Aslında solak değildi. Ama sol elini kaldırmıştı duvara.
Sol elindeki yüzüklere baktı. Anlamını geçirdi aklından, anlamsızlığını da. Aklından o adam geçti birde. Sadece bir kaç ayda neler neler olmuştu. Şu an burada bir kez daha hayret ediyordu.
Bir şekil çizdi parmak ucu duvara, parmağına bulaşan kara kir parmak izinin içine yerleşti. Hemen indirdi elini. Bu kadar pisleneceğini tahmin edememişti.
Adam kapının sertçe açılmasıyla, çekti gözlerini bilgisayardan.
Işığı yaktı Elyasa. "Oha, oğlum hala burada mısın sen?"dedi odaya girip kapıyı kaparken.
Ahsen tekrardan ekrana döndürdü başını. Kadın az önce oturduğu yere tekrardan oturmuş, gözlerini kapatmıştı.
Duvara bir şey yazmış mıydı?
"E ne yapıyor?"dedi Elyasa ilerideki koltuğa oturup ekrana eğilmeye çalışırken.
Ahsen ani bir içgüdü ile ekranı ondan sakladı. Elyasa şaşkınca ona baktı. "Ne?"dedi kabaca.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SENVERENİM
General Fiction"Gerçek olacak olan, sahte başlangıçlar birbirini kovaladı." Memleket meseleleri çığrından çıkmıştı. Uzun zaman önce, türlü askeri görev ve hizmetlerin yapılması amacıyla küçük birliklerden, belli bir kuruluşa bağlı kalmadan geçici olarak oluşturula...