Istanbul
Nureen duduk di atas sofa sambil menyelak setiap helaian majalah hiburan yang dibawa bersamanya.
Manakala Mikael sedang mengemaskan ikatan tali lehernya. Suasana di dalam bilik itu ibarat di dalam gua. Sunyi tanpa sebarang bunyi.
Mikael berjalan ke arah meja lampu untuk mengambil telefon pintarnya.
"You should be careful. Reporters are everywhere" pesan Nureen saat Mikael ingin melangkah keluar dari hotel suite mereka.
Tanpa membalas apa-apa, Mikael terus menutup pintu.
Nureen pula menutup majalahnya lalu diletakkan di atas meja.
Tali bathrobe dibetulkan dan terus masuk ke dalam bilik mandi. Time alone.
1:00 P.M
Nureen tiba di lobi sementara menunggu seseorang.
"Tengku suruh saya jemput Puan sebab meeting Tengku mungkin akan habis lewat" kata orang suruhan Mikael.
Nureen hanya berjalan terus masuk ke dalam kereta.
Dritt dritt
Mama💝
How?
Oh Mika meeting harini. And I'm alone by myself
Mama just nak ingatkan Reen. Paparazzi tu dekat mana-mana je. Tak nak la pula ganggu honeymoon kamu berdua.
Sokay Ma, Reen dah biasa
Kamu memang la dah biasa jadi attention semua tu tapi Mika tu. Kesian mama tengok dia tak selesa
Dia dapat handle lagi baik daripada Reen, Ma
Ikut kamu la. Mama nak kena pergi meeting ni.
Okay
"Kita dah sampai" kata driver. Pengawal peribadinya terus membukakan pintu mempersilakan Nureen untuk turun.
Sebaik sahaja Nureen keluar dari kereta, terlihat Mikael dan beberapa lagi ahli korporat yang baru sahaja tiba.
Mikael membutangkan blazer-nya lalu merangkul pinggang Nureen.
"Meet my wife Nureen Qairina" kata Mikael memperkenalkan Nureen kepada client lelaki itu.
Nureen hanya menguntum senyuman.
"Your wife is so beautiful Tengku. Suit you well. And you're the model right?"
"Yes I am"
"Let's get inside" potong Mikael kerana tidak senang dia apabila melihat beberapa orang paparazzi memerhati mereka dari jauh.
'Acting everywhere'
Mereka masuk ke dalam restoran mewah itu untuk makan tengah hari.
Selepas 30 minit, client Mikael mengundurkan diri dan hanya tinggal mereka berdua.
"Kau okay tak?" Soal Mikael.
YOU ARE READING
CHANGED✔
De TodoChanged Everything can be changed. Heart? Feeling? Fate? Past life? For 'this person' all that can be changed even if all it was a bit painful. Start:12th June 2017 End:31st July 2018 ⇨Rank⇦ 13/12/17:#51 in random 17/12/17:#37 in random 26/6/18:#30...