C 23

19.6K 795 7
                                    

DCT Holdings

Selepas menghantar Nureen pulang ke rumah, Mikael kembali ke pejabatnya.

Dia duduk bersandar pada kerusi yang menghadap ke dinding kaca pejebatnya.

Flashback

"Perempuan yang bos suruh saya cari tu nama dia Puan Sri Sara Pemilik restoran terkenal. Beliau pula isteri kepada seorang ahli perniagaan yang terkenal dalam bidang perkapalan iaitu Tan Sri Yusry"

"Yusry" gumamnya perlahan.

'Macam pernah dengar'

"Keep finding semua maklumat yang berkaitan dengan mereka"

"Baik bos"

End Flashback

'Kenapa dia kata dia nak tebus kesalahan dia dekat Reen?'

'Kenapa mama halau dia?'

Nureen duduk termenung di balkoni biliknya.

Dritt drit

Tiba-tiba telefon pintarnya berbunyi.

PI Jeff is calling...

"Hello"

"I have something to show you"

"I can't go right now. Can you come over here? Mika is not here"

"Ok"

Panggilan tersebut dimatikan lalu dia melangkah turun ke ruang tamu.

2:35 P.M

Nureen duduk berhadapan dengan seorang lelaki yakni penyiasat peribadinya itu Jeff.

"What's new?" soal Nureen.

"I spotted she with Naufal at your event yesterday. And currently work at Westland Hospital, DCT's hospital branch"

Jeff meletakkan sekeping gambar di atas meja kopi itu.

Gambar kakak kembarnya.

"And most interesting story is she studied at the same college with Tengku Mikael at Russia"

Terangkat sebelah kening Nureen.

"Are you sure?" soal Nureen menginginkan kepastian.

Jeff mengangguk.

"They used to be in mentor-mentee programme together" terangnya.

"Nampaknya orang tua tu jaga dia dengan baik. Rawat penyakit dia and hantar dia pergi belajar" tutur Nureen.

"Nampaknya macam tu" balas Jeff lalu memakai kembali kaca mata hitamnya.

Nureen menghulurkan sekeping cek yang sudah siap ditanda tanganinya.

"Inform me if you get something"

"Of course. I'm not doing this because of money but because you're my little sister and Mama Wardah helped me a lot to build my carrier" ujarnya.

Cek itu ditinggalkan sahaja di atas meja. Nureen kenal lelaki itu hanya tua setahun darinya. Lelaki itu juga dijaga oleh Puan Sri Wardah. Mereka membesar bersama-sama di bawah satu bumbung yang sama.

Bagi Nureen, Jeff bagaikan seorang abang yang menjaganya dengan baik.

Alangkah indahnya hubungan dia dan Naufal, abang kandungnya juga begitu.

Tetapi cepat-cepat bayangan itu dihapuskan.

Dia sudah nekad walauapa pun yang terjadi dia takkan kembali kepada keluarga yang telah membuangnya.

'Well you should live well my sister'

Gambar kakak kembarnya itu dilihat.

"Smile while you can" gumamnya.

7:45 P.M

Keadaan di meja makan itu sunyi sepi. Hanya kedengaran sudu dan garfu yang berlaga di atas pinggan.

Tengku Hamisah melihat ke arah anak dan menantunya bergilir-gilir.

Mukhlis memandang abang dan kakak iparnya sama seperti wanita itu.

"Reen, Mika kamu berdua okay tak ni?" soal Tengku Hamisah.

"Ok Bonda. Mika penat sikit urus hal kerja tu" balas Mikael.

"Mika hal kerja tu tinggal la sekejap. Mukhlis pun ada boleh tolong. Jangan asyik kerja je sampaikan tanggungjawab dekat rumah tu terabai" pesan Tengku Hamisah.

Mikael hanya mendiamkan dirinya.

"Bonda, Reen tak kisah pun. Reen pun busy dekat office" Nureen cuba menjernihkan keadaan.

Mikael memandang isterinya.

'Apa yang kau rahsiakan daripada aku, Nureen Qairina?'

9:00 P.M

Tiga beranak itu meluangkan masa di ruanh tamu sambil menonton televisyen.

Nureen datang sambil menatang dulang.

Piring dan cawan diletakkan di atas meja.

Tangkai teko dipegang lalu menuangkan air teh panas ke dalam cawan.

"Minum Bonda" pelawa Nureen.

Tengku Hamisah tersenyum melihat menantunya itu.

Bukan sahaja memiliki rupa paras serta bentuk badan yang ideal dan menjadi idaman para wanita tetapi pantai juga membuat kerja rumah dan mengambil hatinya.

Seolah-olah anak muda itu mempunyai daya tarikan yang berbeza dengan status-nya sebagai seorang model terkenal.

Kini dia terasa Mikael beruntung mendapat Nureen walaupun itu hanya aturannya bersama kawannya, Wardah.

Nureen mengambil tempat di sebelah suaminya dan bersama-sama meluangkan masa dengan keluarga itu.

TBC

CHANGED✔Where stories live. Discover now