C 09

21.3K 929 17
                                    

"Reen bangun" kejut Tengku Hamisah. Anak dara tunggalnya ini liat sungguh ingin bangun pagi jika terlupa jadual paginya.

"Apa ma? Harini Reen off la" balas Nureen sambil mengubah posisinya.

"Banyak la kamu harini ada photoshoot la Reen. Bangun cepat. Nak make up lagi. Rambut lagi" bebel Puan Sri Wardah lalu masuk ke dalam walk in closet anaknya.

Nureen terduduk.

"Oh MAMA. Kenapa tak kejut awal-awal" kata Nureen kelam-kabut lalu masuk ke dalam bilik mandi.

Jam sudah menunjukkan angka 9:05 pagi yang sepatutnya dia berada di salon sekarang.

Puan Sri Wardah hanya mampu menggeleng melihat kerenah anaknya. Tanpa disedari, dia menguntum senyuman.

10:00 A.M

Akibat dia terlepas jadual paginya dia terus bersiap di rumah.

Nureen terus masuk ke dalam kereta Alphard berwarna hitam itu.

"Take care Reen" kata Puan Sri Wardah.

Nureen hanya membalasnya dengan senyuman.

Wings Studio

"Maaf Tengku, partner Tengku lambat sikit" kata pengurus.

Mikael hanya mendengus geram.

'Tak punctual langsung'

Stylist membetulkan kolar bajunya.

"Maaf Tengku" ucapnya lagi sebelum mengundurkan diri dari bilik menunggu itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Maaf Tengku" ucapnya lagi sebelum mengundurkan diri dari bilik menunggu itu.

Nureen turun ke basement di mana sesi photoshoot akan berjalan sebentar lagi.

"Finally you're here. Let's go" kata jurugambar.

"Sorry la I terlupa. Last minute schedule" kata Nureen.

Beg tangannya diserahkan kepada pembantunya.

"Tengku kita boleh mula sekarang"

Mikael berjalan keluar dari bilik menunggu sementara Nureen sudah bersedia di skrin berlatarkan warna putih itu.

Nureen berpaling

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Nureen berpaling.

OH

MY

GOD

Kedua-dua mereka kaku.

"Tengku oo Tengku"

Nureen memandang tajam Mikael.

'Dah kenapa mamat ni dekat sini'

"Kenalkan Tengku Mikael salah seorang ahli korporat dan ini Nureen Qairina seorang model antarabangsa. Saya akan interview awak berdua, kenalkan saya Nur Farhanah dari Business Megazine" kata wartawan itu.

"Oh can we start?" Soal Mikael.

Farhanah mengangguk.

"Kita mulakan dengan Reen dulu. Tengku jemput duduk" kata pembantu jurugambar.

Nureen mengambil tempatnya di hadapan camera.

Manakala Farhanah menerangkan beberapa butiran kepada Mikael tetapi mata Mikael memandang ke arah Nureen.

"Tengku" panggil Farhanah.

"Yes sorry what is it?" Soal Mikael yang tersedar dari lamunannya.

15 minutes later

Akhirnya Mikael dan Nureen bertukar tempat.

Nureen pula mendengar penerangan daripada Farhanah.

Selepas sesi photoshoot individu kini mereka berdua bersama-sama di hadapan kamera.

12:00 P.M

Kini mereka bersedia untuk sesi soal jawab.

"Ini cameraman kita, Yusry" kata Farhanah.

Nureen dan Mikael mengangguk.

"Saya akan mulakan dengan soalan pertama, Reen dan juga Tengku Mikael kedua-duanya menceburikan diri dalam bidang yang sama. Nureen Qairina selain dari model anda juga seorang COO kepada Beauty House Entertainment. Jadi apakah perbezaan antara dua bidang ini? Tengku boleh mulakan dulu"

"For me menjadi seorang ahli korporat dan juga model saya rasa tak banyak perbezaan. Kerana kedua-duanya memerlukan komitmen dan kerja di luar pejabat. Keluar melawat tapak projek dan sebagainya" jawab Mikael.

"Reen?"

"Saya juga rasa tiada perbezaan cuma bidang peragaan memerlukan kesempurnaan dari modelnya, outfit dan juga trend. Saya tidak banyak berada di office kerana perlu travel ke luar negara untuk photoshoot dan sebagainya. Selain itu, menjadi panel juri buat sesuatu pertandingan peragaan ataupun runaway" balas Nureen.

"Ok— seterusnya soalan ini mungkin agak peribadi—"

Nureen hanya tersenyum pendek.

"—anda berdua tidak terfikir ingin menamatkan zaman bujang? Mempunyai keluarga kecil sendiri?" Soal Farhanah.

Nureen tergelak kecil manakala Mikael hanya tersenyum.

"Soal kahwin ni maybe saya serahkan kepada yang arif iaitu Bonda saya. Saya ikut je siapa pun pilihan keluarga saya. Kerana saya sendiri sibuk dan tiada masa untuk mencari pasangan hidup" balas Mikael tenang.

"Awak Nureen? Saya dengar khabar angin mengenai awak dan juga seorang model iaitu Kimi selalu keluar bersama"

Nureen bagaikan ditembak lalu dia tergelak.

"Haha kami berdua hanya berkawan dan tak lebih daripada itu. Saya juga tidak pernah terfikir untuk berkahwin. I don't know la kalau my mom ada plan something behind me" balas Nureen dengan lawaknya.

Skip

Selepas sejam setengah mereka berada di studio itu, masing-masing bersurai dan tidak sempat bersemuka kerana Nureen tergesa-gesa untuk ke shooting site di tempat lain.

Beberapa minit kemudian, Mikael juga meninggalkan studio itu untuk kembali ke pejabat.

TBC

CHANGED✔Where stories live. Discover now