Maaf sebab part ni sikit. Sis sekarang tengah tak sihat. Selsema demam ngan sakit kepala. La ni hidung plak berdarah😫😫😭😭
"Mama ingat sayang nanti nak buat kenduri lah. Kenduri kesyukuran untuk keluarga kita".
Bella mengerutkan dahinya. "Kenduri? Tak macam awal sangat ke mama. Alya baru je meninggal kita pula.buat kenduri".
"Itu mama ingat nak sekalikan kenduri arwah dengan kenduri kesyukuran. Minta dipermudahkan untuk Bella bersalin nanti. Mama ada cakap dengan Adam dia kata nanti dia bagitahu Bell. Dia tak cakap ke?".
"Tak ada. Lagipun Adam sejak akhir akhir ni busy dengan kerja. Dia kalau boleh tak nak tangguhkan. Katanya bila Bell bersalin dia nak cuti 2 bulan".
"Ye ker. Semangat betul dia tu".
"Itu lah ma, kalau tidur malam kan. Kadang kadang Bell tersedar tengah malam Bell dengar dia dok berborak dengan anak dia". Bella menceritakan tentang Adam yang sering bercerita dengan baby mereka.
Tak lama mereka berbual bunyi enjin kereta Adam kedengaran. Bella melihat jam. Jam baru menunjukkan pukul 4.30 terdetik dihati Bella awal Adam balik? Walaupun dia merasa hairan dia tetap saja keluar dan menyambut kepulangan suaminya. Mereka berjalan berdua dan masuk ke bilik. Datin Ain yang melihat itu merasa bahagia melihqt telatah mereka.
"Yang, mama ada cakap tak dengan awak, pasal kenduri?". Bella bertanya kepada Adam yang saat itu baru pulang dari kerja. Adam memandang Bella sambil meletakkan beg nya diatas kerusi. Bella datang menghampirinya dan membukakan kot dan tali leher Adam.
"Ada, I lupa nak bincangkan dengan sayang". Adam memegang pipi Bella yang makin tembam, badan Bella makin berisi sejak mengandung. Tapi bagi Adam Bella nampak macam panda, dengan perut yang dah makin jelas kelihatan menampakkan lagi kecomelan nya.
"Bini Adam ni makin hari makin comel lah Adam tengok. Dengan baby bump dia. Alahai geram nya Adam tengok". Bella menampar manja muka Adam. Adam ada saja pekara pekara sweet yang nak dicakapkan pada Bella.
"Banyak lah awak punya comel. Saya dah macam panda tau". Bella membuat muncung sedepa. Dengan cepat Adam mencium bibir Bella.
Terbeliak mata Bella apabila Adam melakukan begitu padanya. "Yang awak ni. Malu lah baby nampak". Bella memukul Adam. Tapi Adam malah ketawa dengan telatah Bella.
"Biarlah sayang. Biar baby tahu, macam mana baby sayang ibu dia macam itu lah baba sayang kan korang bertiga". Adam membungkuk dan bercakap dengan anak anak nya.
"Baby, nanti dah besar jaga ibu elok elok, jangan tinggalkan ibu macam yang pernah baba buat dulu. Kalau baba tak ada jaga ibu untuk baba tau". Bella terus memegang tangan Adam.
"Sayang, apa awak merepek ni. Bell tak suka lah". Bella paling tak suka bila Adam cakap macam tu. Memang ingat mati tu sunat tapi janganlah cakap macam tu waktu waktu macam ni. Dia belum sedia nak hilang Adam.
"Adam cakap kalau...jangan lah masam macam ni. Kalau saya tak ada siapa....." Dengan cepat Bella memotong kata kata Adam
"Yang, jangan cakap macam ni. Bell belum sedia nak hilang awak. Kalau ditakdirkan ada yang pergi dulu. Biar Bell yang pergi, Bell dah terbiasa hidup dengan awak. Dan Bell tak tahu macam mana nantinya kalau hidup tanpa awak. Cukup lah kita pernah berpisah dulu. Bell tak sanggup nak berpisah lagi. Adam pernah cakap yang rindu tu berat kan. Dan Bell tak akan kuat nak tampung". Adam memandang muka Bella yang dah nak menangis tu. Dengan cepat dia memeluk Bella dan memujuk.
"Adam selalu doa supaya jodoh kita panjang sayang. Adam cintakan isteri dan anak Adam. Thanks sayang sebab hadir dalam hidup Adam". Mereka berpelukan dengan erat.
"Jangan tinggalkan Bell". Bella meminta dengan manja.
"In shaa Allah tak".
"Ain...". Dato Haslan memanggil isterinya yang sedang asyik tersenyum. Tapi tak ada respon. Dipanggil nya lagi masuk kali yang ketiga
"Oii cik Ain !!! dah kenapa awak tersenyum sorang sorang ni?". Dato Haslan menegur isterinya yang sedang asyik tersenyum. Pada mula nya dia pikir mungkin ada yang bermain dipikiran isterinya sehingga nya wanita itu tersenyum tapi bila diperhatikan hampir satu jam setengahtersenyum je dia pulak risau. Bukan apa takut ada wayar putus je.
"Abang ni kalau nak sergah pun, bagi lah salam. Terkejut saya tau". Datin Ain berkata sambil mengurut dadanya. Tengah dok berangan tiba tiba diserfgah macam tu mau tak tersentak jantung. Nasib tak berhenti jantung.
"Ehh ehh kita pulak dimarah nya. Saya panggil awak banyak kali tau. Awak je yang dok asyik mendongak dagu tersenyum macam orang tak betul". Kata Dato Haslam sambil melakonkan kembali apa isterinya buat.
"Tapi muka.saya tak ada lah scary macam tu. Itu melampau beno".
"Tau takut, macam tu lah muka awak, awak tau tak. Awak pikir saya tak takut tengok awak senyum macam tu".
"Amboi bapak nya Adam kalau bab mengutuk nombor satu yer... Abang tidur kat luar malam ni".
"Tak pe boleh je. Bini nombor dua ada. Apa susah". Berapi api Datin Ain memandang Dato Haslan. Apa lelaki itu cakap, bini nombor dua. Dah nak bercucu masih ada hati nak berbini dua. Nak kene orang tua ni. Datin Ain mula mensengseng lengan baju nya. Kemudian dia bercekak pinggang.
"Abang nak kahwin dua ya. Abang ingat abang dapat ke. Berani abang kahwin , saya potong abang punya tu. Biar dua dua tak dapat".
Datk Haslan terus menutup kejantananya. Dia saat itu sedang memakai kain pelekat. "Abang gurau je lah awak ni pun".
"Tau takut. Kahwin lah dua kalau rasa dah tak sayang benda alah tu".
YOU ARE READING
BUKAN WANITA SIMPANAN(renew)
RomanceWarning. Terdapat kekeliruan nama watak. Belum sempat nak update. If terjumpa i mohon maaf yer Kedudukan aku dimata mu hanyalah sebatas WANITA SIMPANAN, layakkah aku mempertahankan cinta yang bertepuk sebelah tangan #3 in Romance (22/1/18) © copyri...