Epilog Bukan Wanita Simpanan

11.6K 370 19
                                    

I tak boleh move on dengan Bukan Wanita Simpanan😭😭😭.. Sorry yer i update BWS. Ni part last i janji hahaha

Lepas Adam gerak pergi kerja. Bella pun tak tunggu lama. Terus masukkan baju baju si kembar dan hantae si kembar kerumah nenek mereka.

"Bell tinggalkan diorang dengan mama ye. Malam ni jer diorang tidur sini".

"Mama ok jer. Nak tinggal lama pun tak apa".

Bella senyum kemudian memperingatkan anak anak nya. "Tidur rumah nenek, jangan nakal nakal tau. Esok ibu datang ambik".

Dengar kata Bella nak ambik esok si kembar terus buat muka. "Kenapa anak ibu ni?".

"Adik nak tidur sini lama. Adik rindu nenek".

"Haah....abang pun rindu nenek".

"Ingat ibu tak tahu ke kenapa korang nak sangat tidur rumah nenek. Sebab kat rumah nenek apa korang nak semua dapat kan. Dengan ibu tak dapat semua tu".

"Mana ada, ibu. Ibu balik lah cepat...kiteorang nak main dengan nenek". Emir menolak ibunya sampai ke kereta. Si adik bila tengok apa yang abang dia buat. Turut ikut sama perbuatan si abang.

"Amboi...tak nak ibu ke?". Bella buat buat marah dan cekak pinggang.

Si kembar hanya tersengeh kemudian memeluk Bella dan mencium pipi Bella. "Ibu pergi dulu..mama jaga diorang ok..kalau nakal rotan kan aja".

"Ishh ibu ni jahat lah".

......

Hari ni adalah hari lahir Adam. Adam selalu buat suprise untuk nya jadi sekarang ni giliran dia pula buat semua ni untuk Adam

Bella pergi ke kedai bakery dan cari bahan bahan untuk buat kek. Salah satu sebab kenapa dia hantar si kenit kenit rumah nenek mereka, sebabkan ini lah.

Pernah sekali Bell buat kek. Si kembar mengacau, elok cantik jadi hancur kek. Tapi rasa tetap sedap walaupun buruk rupanya.

Selesai membeli barang dia pun balik dan mulakan semua nya...

Kek siap, tinggal tunggu lamb chop punya kuah jer.. Bell buat lamb chop dengan mashed potato bersamaan dengan kuah black paper.

Tinggal nak hias je. Tiba tiba phone nya bunyi. "Haii sayang". Excited betul suara Bella bila suami nya call.

"Ehh kemanin lagi sayang abang ni. Ada apa apa ke ni?".

"Bell tengah rindu abang. Tiba tiba abang call. Macam tau jer kita nak dengar suara dia".

"Elehhh gedik pulak dia. Bell macam tahu jer kan abang balik lambat. Sebab tu Bell sengaja goda abang kan?".

"Abang balik lambat". Berubah terus suara Bella.

"Haah sayang. Abang ada meeting yang tak dapat nak elak. Lagipun meeting ni penting sangat,nak tak nak abang kena pergi.

Kalau syarikat kita dapat kerjasama dengan syarikat ni. In shaa Allah, abang yakin terjamin syarikat kita nanti".

"Tak kisah lah abang. Bell tahu abang nak yang terbaik untuk syarikat. Hati hati bila balik nanti."

"Ok sayang thank you".

"Ehhh abang.....tutttt" belum sempat dia habis cakap panggilan dah dimatikan.

Bell memandang phone nya. "Happy Birthday abang".

Adam macam terdengar suara Bell. Bell nak cakap something ke tadi. Ke dia salah dengar??

"Encik Adam, meeting dah nak mula?".

BUKAN WANITA SIMPANAN(renew)Where stories live. Discover now