Bukan senang nak buat jalan cerita berdasarkan tajuk. Banyak idea nak kene pikirkan. Part 21 banyak yang doakan ayie mati. Cian ayie😭😭
Bell tak tahu nak buat macam mana lagi. Dia sendiri buntu, dia tak sangka yang Adam akan jadi macam ni lepas pada kejadian hari tu. Lepas pergaduhan tu Bell ada menghubungi Adam tapi panggilan tak dijawab. Berkali kali Bell call Adan tetap tak menjawab panggilan. Pikir Bell mungkin Adam masih marah jadi Bell berikan Adam masa supaya marah Adam reda.
Sampai ke hari ni Adam tetap diamkan diri. Dah hampir sebulan jugak lah. Ni Datin Ain call hendak berjumpa dengan nya. Pasti nak bincang soal Adam. Disini lah dia berada di restorant sambil menunggu Datin Ain datang. Tak lama terasa bahu nya disentuh dari belakang.
"Ehh Datin". Tegur Bella.
"Maaf Bell saya lambat. Bell dah lama ke tunggu".
"Tak ada lah lama sangat Datin. Saya pun baru je sampai order pun baru je tadi".
"Bell tahukan kenapa saya nak jumpa Bell". Tanya Datin Ain kepada Bella. Datin Ain dah tak sanggup melihat anaknya patah hati.
"Soal Adam?". Bella cuba bertanya. Dan Datin Ain mengangguk, terdengar bunyi keluhan yang keluar dari bibir wanita tua itu
"Pujuk Adam dan berbaik macam dulu. Saya tak sanggup tengok Adam macam tu Bell".
"Adam kenapa?".
Wajah Bella dipandang sayu oleh Datin Ain. "Adam dah jadi macam dulu. Tapi sekarang ni lagi teruk".
"Maksud Datin?". Adam yang dulu selalu main perempuan tak kan Adam balik pada perangai lama.
"Sekarang ni dah jarang nak balik rumah. Asal balik je mabuk, hari tu Adam gaduh besar dengan papa dia. Papa dia menegur bukan dengan cara macam ni nak hilangkan rasa sakit. Tapi Adam mengamuk. Adam menyalahkan semua orang katanya orang sekeliling nya yang buatkan Bell menjauh darinya. Katanya kami suka tengok dia menderita. Padahal tak Bell, saya rindukan anak saya yang dulu". Wanita itu bercerita sambil mengesat airmatanya.
Tersentuh hati Bella apabila melihat wanita itu menangis. Dia balik merasa bersalah. Semua yang terjadi ini dia lah punca nya. Tapi dia dah cuba untuk perbaiki semuanya. Tapi Adam yang membesarkan hal ni.
"Saya minta maaf Datin. Saya bukan tak cuba, tapi Adam tak bagi saya peluang untuk perbetulkan keadaan".
Bell banyak kali datang hendak berjumpa dengan Adam tapi Adam malah melarikan diri darinya. Masih ingat lagi Adam meninggikan suara padanya. Adam berkata jangan masuk campur urusan hidup nya kalau Bell masih berdegil Ayie yang akan jadi mangsa nya.
"Saya merayu kat awak Bell. Anak saya dah jauh sangat. Saya takut kalau jadi apa apa kat dia, jangan lah dia pergi dengan keadaan macam ni. Saya takut dia tak sempat nak bertaubat Bell. Air kencing setan tu dah macam air kosong di tekak dia. Dengan maksiat lagi. Saya tak nak anak saya sesat Bell".
Datin Ain tak tahu nak lakukan apa lagi. Sudahnya dia melakukan sesuatu yang membuatkan Bell terkejut. "Ya Allah Datin jangan macam ni Datin".
"Saya merayu Bell tolong lah Bell bawak balik Adam ke pangkal jalan". Terisak isak wanita tua itu merayu pada Bell.
"In shaa Allah Datin saya akan bantu. Jangan melutut kat saya macam ni Datin. Datin orang tua tak manis orang pandang".
"Bell tolong ye. Kesian kan lah kat Adam. Kesian kan kat saya Bell saya tahu selama ni saya banyak buat salah dengan awak, saya tak patut minta pertolongan awak tapi cuma awak je harapan yang saya ada. Saya dah tua Bell kalau saya pergi nanti biarlah anak saya jadi anak yang baik bukan anak yang macam ni".
YOU ARE READING
BUKAN WANITA SIMPANAN(renew)
RomansaWarning. Terdapat kekeliruan nama watak. Belum sempat nak update. If terjumpa i mohon maaf yer Kedudukan aku dimata mu hanyalah sebatas WANITA SIMPANAN, layakkah aku mempertahankan cinta yang bertepuk sebelah tangan #3 in Romance (22/1/18) © copyri...