part 55

8.9K 303 15
                                    

Kau katakan kau tak ingin
Membagi hatimu
Tapi ternyata kau yang ingin
Menduakan aku
Sedikit banyak aku
Bisa merasakan nya
Dari sikap mu
Dari tingkah mu padaku


Samar samar Bella mendengar suara orang bercakap. Dia kenal suara tu, suara Adam sedang bercakap dalam telfon. Tapi siapa yang call Adam tengah tengah pagi buta macam ni.

Laki aku ni dah mula nak curang ker? Pikir Bella dalam hati.

Kesudahnya sampai ke pagi dia tak tidur. Dia sedar Adam pagi pagi lagi dah gerak pergi kerja. Tak selalu nya Adam bersikap macam tu.

Biasanya kalau dia hendak pergi ke kerja. Macam mana sekalipun dia tetap akan kejut Bella dan beritahu Bella. Tapi sejak semalam Adam mula berubah. Tak ada lagi ciuman selamat pagi di dahi.

Apa dia kena bersiap sedia untuk menerima sesuatu yang akan mengguriskan hati dan perasan nya. Kalau Adam nak curang kenapa tak dari dulu. Anak anak mereka dah berusia 3 tahun. Mereka masih perlukan ayah.

Tanpa sedar airmatanya mengalir dipipi.

Apapun yang terjadi nanti aku kena hadap. Aku kene kuat demi anak anak aku. Bella memberikan semangat untuk diri sendiri.

Adam turun jer Datin Ain terus menyapa. "Ehh kerja ke Dam? Bukannya hari Ahad opis tutup?".

Pelik Datin Ain, selalu nyanhati Ahas memang ofis tutup. Kalau ada pun just staff staff yang datang sekejap nak settle kan kerja.

"Banyak kerja nak settlekan ma. Ni pun dah lambat dah ni. Adam gerak dulu".

"Tapi mi......." terhenti Datin Ain nak brrkata apabila handphone Adam berbunyi.

"U dah sampai ke? Ok i keluar sekarang. I dah siap baru jer siap... Ok". Panggilan dimatikan.

Adam hanya senyum pada Datin Ain kemudian bergegas keluar. Datin Ain rasa macam ada something yang tak kena. Ditinjau nya balik langsir.

Terbeliak biji mata dia, tengok Adam naik kereta dengan perempuan. Cantik memang cantik, walaupun Bella cantik tapi yang ni lain macam cantik nya.

"Dah sudah si Adam buat perangai lagi." Datin Ain bermain dengan jari jari nya sambil memikirkan perangai anak nya yang satu itu.

Dia kena bincang dengan si Adam. Tak serik ker dia dengan kejadian dulu. Melampau betul lah perangai budak ni. Kenapa lah dia ni.

...........................

Bella tak banyak bercakap. Dia memang tak ada mood dan selera nya pula terbang entah kemana. Tak kan disebabkan dia tak dapat nak tunaikan permintaan Adam. Adam terus berubah mendadak macam ni.

"Bell kenapa ni.?" tegur Datin Ain. Dari pagi sampai ke petang menantu kesayangan nya ini banyak termenung jer.

"Rumahtangga Bell dengan Adam ada masalah ke?". Datin Ain cuba mengorek rahsia.

"Tak ada lah ma. Rumahtangga kami ok jer. Alhamdulillah, tipu lah kalau tak ada berselisih faham."

Bella cuba memberikan senyuman. Tak kan dia nak mengaibkan Adam. Masalah rumahtangga nya biarlah menjadi rahsia mereka

"Mama tak ada niat nak lukakan perasaan Bell. Tapi....Adam ada perempuan lain ke?".

Rasa nak gugur jantung Bell dengar pertanyaan mak mentua nya. Adakah mak mentua nya merasakan hal yang sama.

"Bell tak tahu ma. Abang tak ada cerita apa apa pun dengan Bell. Kalau dia ada perempuan lain pun apa salahnya. Dia boleh kahwin empat ma".

Bella malas nak sakit kepala memikirkan. Sekarang ni yang penting hanya anak anak.

BUKAN WANITA SIMPANAN(renew)Where stories live. Discover now