"Bik, Adam dah pergi kerja ke?". Datin Ain bertanya kepada pembantu rumahnya yang sedang menyediakan sarapan didapur.
"Belum bu, soalnya dari tadi tak ada satupun yang keluar. Selalu nya waktu kayak gini udah keluar Adam nya untuk berangkat ke kantor". Pembantu rumah itu pun merasa hairan. Adam tak pernah terlambat bangun untuk pergi kerja. Sibuk macam mana pun dia, ia akan tetap bangun. Cuba masa dia bergaduh dengan Bella je lah. Dia banyak membuang masa dengan pekara pekara yang tak elok
Bibik pun jadi trauma dibuatnya. Pernah sekali Adam balik dengan keadaan mabuk. Bibik terjaga apabila mendengar orang mengetuk pintu saat ia lihat kalau itu Adam dia bukakan pintu nya. Adam tiba tiba memeluknya dan berkata supaya jangan tinggalkan nya. Dia jyga kata kalau dia cintakan bibik. Sebab waktu tu dia mabuk jadi dia nampak bibik macam Bell.
Datin Ain memandang ke tingkat atas. Jam dah menunjukkan pukul 8.30 tapi kelibat Bella dan Adam tak kelihatan langsung. Datuk Haslan memang dah rutin pagi pagi pergi joging. Setelah sarapan sia disediakan Datin Ain menunggu suami nya dan juga anak menantu nya. Datin Ain dah pikir pasal cucu dan tersenyum sendiri.
"Awak ni dah kenapa tiba tiba senyum?". Hilang terus angan angan Datin Ain apabila Datuk Haslan yang entah darimana tiba tiba menegur nya.
"Bila kala abang balik, terkejut saya". Tanya Datin Ain
Datuk Haslan terus terus duduk di kerusi dan memandang ke arah isterinya "Abang dah balik dari tadi lagi. Awak je yang tak perasan, yang awak ni duk termenung tadi kenapa. Apa yang awak pikirkan?".
"Adam dengan Bell tak keluar bilik lagi tu. Dapat cucu lah tak lama lagi kita bang".
Datuk Haslan menghempaskan garfu nya diatas meja. Datin Ain terkejut.dengan riaksi suami nya. "Abang suka ke kalau kita ada cucu?".
"Siapa yang tak suka dapat cucu. Tapi yang awak tu nak bercerita pun tangan tu tak payah lah berjalan sekali. Saya ni nak makan yang awak dok tarik tarik tangan saya dah kenapa".
"Lagi satu Ain jangan terlalu mengharap sangat. Awak tahukan macam mana hubungan Bell dengan Adam. Dalam masa terdekat ni tak mungkin lah kita akan dapat cucu".
Dia lupa, kalau hubungan Bell dan Adam saat ni tak berapa nak baik. Memang dia teringin sangat nak timang cucu. Datuk Haslan yang melihat wajah isterinya yang muram terus bangun dan memeluk Datin Ain yang duduk.dikerusi dari belakang.
"Kita berdoa je lah ye". Kata Datuk Haslan. Datin Ain tersenyum dan memegang tangan suami nya.
Kemesraan mereka terhenti apabila mendengar bunyi tapak kaki.
Adam turun dengan muka seposen, rambut nya yang masih acak acakan dan memakai tshirt hitam dengan seluar pendek. "Adam tak kerja ke?". Tegur Datin Ain.
"Hari ni Adam cuti. Penat". Dengar Adam kata penat terus lebar senyuman Datin Ain. Datin Ain membersihkan kerongkongnya yang terasa kering. "Ohh penat...tak apa lah Adam rehat lah".
"Ok ma. Ermm bik, tolong hantar sarapan kat atas ye. Saya ngan Bell makan kat atas. Bell tak larat nak turun bawah". Lagi gembira hati Datin Ain. Dengan senyum yang lebar dia memandang ke arah bibik dan mengenyit matanya.
Adam perasan muka teruja mama nya. Dia yakin kalau mama nya pasti berpikir kalau dia dan Bella melakukan itu semalam. Tapi sebenarnya tak pun. Memang dia sempat tanggalkan pakaian Bella dan mencium Bella tapi semua itu berhenti di situ.
Waktu dia menyentuh tubuh Bella dia tahu kalau Bella masih tak sihat dan tubuh nya masih terasa panas. Tapi disebabkan berang dia tetap melakukan nya. Tentu saja Bella melawan, tapi Adam tetap memaksakan keinginan nya. Makin kuat Bella melawan makin kuat nafsu untuk memiliki Bella.
YOU ARE READING
BUKAN WANITA SIMPANAN(renew)
RomanceWarning. Terdapat kekeliruan nama watak. Belum sempat nak update. If terjumpa i mohon maaf yer Kedudukan aku dimata mu hanyalah sebatas WANITA SIMPANAN, layakkah aku mempertahankan cinta yang bertepuk sebelah tangan #3 in Romance (22/1/18) © copyri...