part 56 (end)

12.3K 418 49
                                    

Dulu Saat pertama kau cintai aku
menangis mengemis cintaku
Tapi Sekarang saat semua
Telah Kau miliki
Kau Campakkan aku
Sayang Sampai kapan
Kau Begini
Sayang Sedarilah Hatiku Sakit
Aku Lelah
Menghadapi semua Ini
Aku Lelah
Tak Mampu bertahan lagi
Jika Memang dirimu
Tak Pedulikanku lagi
Lebih baik ku mati

"Bell keluar tengok anak anak jap". Dia hanya tunduk dan keluar. Adam tak mengendahkan nya. Sebelum menutup pintu masih terdengar perbualan mesra mereka.

Bella hanya mampu memejamkan matanya. "Ibu sakit ke?" terkejut Bella tak perasan kalau anak nya ada dihadapan nya.

"Ibu tak sakit sayang". Tapi hati ibu yang sakit. Sakit dengan sikap baba korang.

"Kenapa ibu nangis?".

"Mata ibu masuk habuk. Abang dengan adik nak apa ni?".

"Abang nak susu. Nak mintak kat nenek, tapi nenek tengah marah kan atok. Abang takut".

Sian nya kat anak anak aku. Dia tak faham situasi yang terjadi saat ni. Ibu tak akan biarkan korang. Korang tak berhak untuk hadapi semua ni.

"Alololo..sian nya anak ibu ni. Jom ibu pergi buatkan susu yer".

Bella tersedar dari lamunan nya apabila anak nya menarik baju nya. Dan rasa pedih tiba tiba terasa. Si adik dah mula menangis.

"Adik kenapa ni?".

"Ibu ok tak. Tangan ibu sakit tak".

Memang dia ada rasa pedih. Tapi kenapa?

"Tangan ibu....." Bella terkejut tengok tangan nya yang dah melepur.

"Ibu kenapa ni. Air tu panas tau." Kenapa dengan dirinya. Dia tak rasa apa apa pun tadi.

"Ya Allah Bell teruk melepur tangan ni. Kenapa ni?".

"Ibu buatkan susu abang dengan adik. Ibu tuang air panas sampai penuh sampai tumpah. Sampai kene tangan".
Si abang menerangkan apa yang terjadi pada nenek nya.

"Mama tolong buatkan susu budak budak ni. Bell nak pergi toilet jap".

Sampai saja di tandas. Bell terus membuka air dan melepaskan semua yang ia rasakan. Sakit sedih pedih semuanya ada. Tergamak Adam buatnya begini.

Terang terang dihadapan nya Adam menghubungi wanita lain. Bahkan wanita itu pernah masuk ke rumah mereka. Apa motif Adam membawa wanita lain ke rumah.

Apa dia mahu tunjukkan pada wanita itu kalau rumah itu adalah istana yang ia bina untuk dirinya dan wanita itu akan menjadi pengganti.

Bell menahan suara nya supaya tak terkeluar. Dia tak mahu anak dan mama risau dengan keadaan nya.

Setelah puas menangis dia mencuci muka nya yang sedikit sembab kerana menangis. Bella membuka pintu dan melihat Adam berdiri dihadpan pintu.

"Abang nak masuk ker.. Sorry lah Bell melabur saham tadi." Masih mampu mengukir senyuman

"Tangan macam mana. Jom ikit abang. Abang sapu ubat, kalau makin teruk kita pergi klinik".

Hentikan kepura puraan ini Adam. Kau makin buat aku rasa sakit. Tolong lah Adam aku tak kuat nak hadapi permainan kau..

"Bell ok. Tapi dah sapu dengan ubat gigi dah kurang pedih nya".

Adam memandang dengan muka tak puas hati apabila Bella menarik tangan.

"Abang suami Bell. Apa yang abang kata Bell kena ikut. Abang tunggu kat atas"

BUKAN WANITA SIMPANAN(renew)Where stories live. Discover now