part 49

11.2K 446 9
                                    

Thanks pada yang mendoakan sis. 😭😭.. Dah pergi hospital dapat cuti sakit. Dah makan ubat rasa kurang sikit tu yang update.

Sis nak promote sikit cerita dari Thecndy  bertajuk Wanted Love. Sis belum baca lagi kisah nya tapi dah add dalam libary.. Korang pun boleh lah singgah akaun sis Thecndy untuk tengok novel2 dia.

Hari ni rumah Dato Haslan sibuk. Masing masing tak duduk diam termasuklah mak buyung sorang ni. Buat kerja macam orang normal padahal tengah sarat mengandung. Kadang Datin Ain memperingatkan nya yang dirinya itu mengandung dan jangan melakukan kerja berat. Tapi Bella kan, siapa tak kenal dengan sikap keras kepala macam batu konkrit nya tu. Adam sendiri tak boleh nak berkata apa. Malas nak bertikam lidah dengan orang mengandung ni. Sebab perempuan mengandung ni kadang emosi tak stabil kalau dia melenting kita sebagai suami jangan pula ikut melenting kita kene cool dan tenang walaupun time tu rasa macam nak sumbat je mulut dia dengan belacan. Kita kena banyak mengalah, ingat yang dia kandung tu anak kita. Pengorbanan nya itu lagi besar nak dibandingkan dengan amarah kita.

Ikhlas dan redha jelah walaupun kau terpaksa puaskan hati dia dengan pakai baju melayu "Pink??!!". Terbeliak biji mata aku tengok Bella letak baju melayu color pink kat depan almari. Ok para suami part ni aku tak boleh nak mengalah. Pink lah woiii.. Mak kau pink. Aku turun ke bawah dan mencari kelibat Bella. Setelah aku nampak kelibat dia aku terus mendapatkan dia.

"I nak bincang sikit. Kita naik bilik jap?". Aku berbisik pada Bella. Baju melayu pink!! What the hell!! Aku tak nak oii.

"Abang ni orang tengah ramai nak ajak masuk bilik pulak. Gatal lah abang ni". Bella berkata sambil tersenyum senyum manja. Ehh boleh pulak dia cubit cubit dada aku. Aku nak ajak dia naik bilik bukan nak buat benda alah tu. Dalam perut dah ada dah, buat apa nak buat lagi. Adoii aii mak buyung aku ni.

"Kenapa belikan i baju melayu pink!! Bell tau kan i tak suka pink".

"Ok apa pink. Dengan muka abang yang jambu tu sesuai lah dengan pink". Dia berkata sambil mencubit kemudian ditarik tariknya pipi aku. What she call me.. 'abang'? Time time macam ni nak panggil abang. Untuk pink color ni kau bukak baju depan aku pun aku tak boleh nak tolak ansur.

"Please yang, kita bincang kat dalam bilik".

"Ishh abang ni kan". Dia bangun dengan merempan. Kemudian aku pun ikut dia dari belakang. Sampai dibilik dia terus menyilangkan tangan dan bertanya pada aku.

"Apa yang tak ok nya baju ni? Just color pink je. Bukan nya Bell suruh abang bogel kat luar sana".

Amboi senang nya dia cakap. Dari pakai baju warna pink ni aku lagi sanggup bogel. Tapi bogel depan kau je lah.

"Sayang tahu kan yang dari dulu lagi abang tak suka color pink. Abang jantan yang oii tak kan jantan pakai pink. Buruk bona lak roman nye".

"Tak ada buruk lah. Alasan je abang ni. Kalau tak nak pakai sudah! Buang je baju tu". Dia hendak berjalan keluar dari bilik. Dengan cepat aku menarik tangan nya. Kami nak buat kenduri tak elok lah kalau bergauh macam tu.

Saat dia menghadap ke arah aku. Kedua tangan nya aku pengang dan aku memandang tepat ke arah matanya. "Sayang marahkan Adam ke?". Aku bertanya, tapi dia tak nak menjawab.

"Sayang". Aku memanggil nya lagi.

"Bell nak abang pakai baju tu. Bell suka color tu. Bell tak kira Bell nak jugak". Aku tahu dia mengandung dan aku selalu turutkan kemahuan dia. Cuma yang ini aku tak boleh nak tolak ansur. Aku harap dia cuba untuk faham aku.

"Sayang dengar ye you should love me the way i'm. Not the way you wants me to be. If you tries to change me, then it's not love, but a compromise... We doesn't compromise in love, rite?" Aku berkata dengan lembut berharap dia akan memahami aku seperti mana aku memahami dia.

BUKAN WANITA SIMPANAN(renew)Where stories live. Discover now