"Hello Cik Bella i'm talking with you". Adam tak suka bila dia sedang besuara dan orang tidak ambil perhatian.
"Ok saya setuju". Bella terus menjawab, yang sebenarnya dia tak berapa nak dengar apa yang Adam katakan. Dalam otaknya sedang berpikir macam mana nak buat Adam jadi suami nya. Itu bukan sesuatu yang mudah, dia boleh perangkap Adam tapi pekara tu akan buat keadaan menjadi keruh. Ataupun..Bella memikirkan satu cara. Walaupun dia tak yakin sama ada dia mampu untuk melakukan nya ataupun tidak.
Demi Ayie, Bell. Demi Ayie. Kau boleh lakukan semua ni. Lelaki ni kalau pandai cara nya buruk macam mana pun perempuan tu dia tetap akan jatuh cinta. Tapi macam mana kalau nanti aku yang terjatuh cinta tanpa sengaja,?
Kau dah ada Ayie kan Bell. Kau sanggup ke nak duakan Ayie? Ayie jadi macam ni sebab siapa, kau kene pikir semua tu Bell.
"Mak!!!". Terpekik Bella apabila melihat Adam betul-betul dihadapan nya. Lagi berapa inci saja muka nya dan muka Adam nak bersentuh.
Bella terus menolak tubuh Adam. Dan lelaki terundur ke belakang beberapa langkah. "Encik Adam nak buat apa hah!". Bella menyilangkan tangan meletakkan didada.
Adam yang melihat itu hanya tersenyum mengejek. "Kau ingat aku nak buat apa hah? Nak cium kau. Macam tu?"
"Papa". Adam berkata dengan muka yang terkejut. Dan Bella juga turut berpaling ke belakang. Dan melihat tiada siapa. Saat dia hendak memusingkan kepala nya, tiba tiba ada seseorang memegang pipi nya dan terasa ada sesuatu yang melekat di bibirnya. Benda yang melekat dibibir Bella itu adalah bibir Adam. Adam mencium nya, tapi hanya sekejap.
"Deal, kau tampar aku tadikan?".
"Lain kali jangan sesuka hati cium saya ataupun sentuh saya. Encik Adam bukan suami saya jangan jadikan budaya barat sebagai budaya.kita. Kita sama sama orang islam dan....
"Dah lah tak payah nak ceramah. Aku cakap dengan kau yang kau duduk termenung dah kenapa. Aku tahu lah aku ni hensem tapi tolonglah fokus bila aku tengah bercakap. Susah nya jadi orang tampan ni". Adam membetulkan kemeja nya.
Memang tak dinafikan Adam memang kacak, tapi tak adalah sampai buatkan Bella hilang fokus. Perasan betul jantan ni, yang Bella pikirkan adalah macam mana nak jadikan "Adam suami aku". Terkeluar perkataan itu apabila Adam mensergah nya
Adam yang mendengar apa yang dikatakan Bella terus membuatkan nya teruja. "Lah kau dok pikir nak kahwin dengan aku ke.. Ya Allah aii tak payah lah susah-susah nak balas jasa aku dengan jadi isteri aku. Lepas aku cium kau terus nak aku jadi suami kau. Dasyat lah kau ni. Ustazah sangat". Adam acah-acah sotong. Dengan tangan-tangan nya berkata.
"Perasan...siapa yang nak kahwin dengan Encik Adam. Saya dah bertunang, and saya cintakan tunang saya. Ohh ciuaman ke tadi tu. Saya ingat langau mana yang datang menyinggah". Bella menyindir Adam, kemudiannya Bella menunjukkan cincin tunang yang masih berada di jari manis nya. "Simpan saja lah angan-angan Encik Adam. Perempuan yang dah bertunang haram menikah dengan lelaki lain"
Bella terus berlalu dan pergi dari situ. Adam yang pada mulanya teruja terus berubah air muka nya saat Bella berkata seperti itu..Adam diam terpaku seorang diri sedangkan Bella dah lama keluar dari biliknya. Bila berhadapan dengan Bella dia rasa teruja sangat sampaikan dia terlupa kalau wanita itu adalah tunangan orang.
"Aku tahu aku nampak kejam. Tapi aku mintak maaf bro. Aku doakan kau cepat mati. Sebabkan kau Bella tak boleh dimiliki oleh sesiapa".
"Tapi kesah pulak aku. Ini Adam Daniel lah, apa yang aku nak aku akan dapat. Ehh aku pun dah terikut cskap perempuan tu. Adam Daniel, nama sendiri pun lupa". Adam tersenyum sendiri. Senyuman yang kejam. Tapi sebenarnya dia tak berniat pun nak menikah dengan perempuan tu. Dia just nak tu je. Tapi tak nafikan yang dia selesa bersama dengan wanita itu. Jangan pernah lupa kalau Adam juga kaki perempuan seperti ayahnya.
YOU ARE READING
BUKAN WANITA SIMPANAN(renew)
RomanceWarning. Terdapat kekeliruan nama watak. Belum sempat nak update. If terjumpa i mohon maaf yer Kedudukan aku dimata mu hanyalah sebatas WANITA SIMPANAN, layakkah aku mempertahankan cinta yang bertepuk sebelah tangan #3 in Romance (22/1/18) © copyri...