James
'Dus vond je het leuk?' vroeg ik Lily. We liepen door de drukte naar buiten. We waren net samen naar een concert geweest van de band waar Lily fan van is.
'Leuk? Het was super! Oh! Ik ben al zo lang fan van hun! Echt de beste avond ooit,' zei ze enthousiant.
'Dankjewel, James!' zei ze en kuste me. 'Graag gedaan,' zei ik lachend terug.
'Wil je nog wat drinken?' vroeg ik haar terwijl we hand in hand verder liepen.
'Ja lekker. Ik weet nog wel een leuk plekje!'
Een paar drankjes later
Lily kwam niet meer bij van de lach. Ze had een paar biertjes op en vond alles wat ik zei grappig.
Ze sloeg met haar hand op de tafel en tranen rolde over haar wangen. 'Sow he! Gaat het?' vroeg ik lachend.
'Ja hoor!' lachte ze. Ze pakte haar glas en probeerde te drinken. Maar toen keek ze mij weer aan begon weer te lachen. Al haar drinken kwam uit haar mond op mij terecht. Toen begon zij harder te lachen, en ik ook.
'Wauw ik hou van je,' zei ze plots.
Ik stopte met lachen en staarde haar aan. Zei ze dat nou echt? Zei ze echt ik hou van je? Ook Lily was stil. Een lange tijd werd er niets gezegd en staarde we elkaar aan.
'Ik bedoel ehh...' begon ze ongemakkelijk.
'Meen je het?' vroeg ik haar. 'Hou je van me?'
Ze staarde naar de grond en knikte. 'Ja.'
Mijn hart ging als een wilde tekeer en ik wist niet wat ik moest zeggen.
'Het zou fijn zijn als je iets zo zeggen, James...' zei ze ongemakkelijk.
Ik stond op en liep op haar af. Ik pakte haar stevig vast en kuste haar.
'Lily Evans, ik hou ook van jou.'
Een grote lach verscheen op haar gezicht en ze wilde me omhelzen.
'Oh wacht! Je zit nog een beetje onder mijn spuug...' grinnikte ze.
Ik keek naar mijn trui. Die was nog steeds helemaal vies.
'Ja...weet je wat? Ik ga me ff schoonmaken en dan gaan we verder!' zei ik en liep richting de wc.
'Ik hou van je!' riep ik nog naar Lily.
JE LEEST
The Marauders (one-shots)
Fanficdit is een verhaal met one-shots erin over de tijd van de Marauders. mijn favoriete Harry Potter tijd. Hoop dat jullie het leuk vinden!❤ #1in Harry Potter, 25-09-2018 #1 in themarauders, 16-09-2018 #9 in fanfictie, 17-09-2018 #1 in Zweinstein, 17-09...